Mężczyzna do zakochania się w kobiecie wystarczy pierwszych 8 sekund. Nie inaczej jest, aby czytelnik zakochał się w Twoim wpisie na blogu. 8 sekund! Tyle czasu masz, aby zrobić dobre wrażenie na adresacie Twojego wpisu. Czas ucieka!
1. Pisz lekko i zrozumiale
Pisanie postów na bloga językiem technicznym i oficjalnym w większości przypadków odnosi odwrotny skutek. Czytelnik wychodzi z Twojej witryny znudzony i z przeświadczeniem, że nic nie rozumie.
Rozwiązanie: Pisz tak jak mówisz. Używaj aplikacji „Jasnopis”
Język, którym posługujesz się na co dzień, jest najbardziej przystępny dla czytelnika. Jeśli już opisałeś dany temat, daj do przeczytania osobie niezwiązanej z branżą. Obiektywna opinia jest najlepszym wyznacznikiem.
2. Obierz cel wpisu
Masz mnóstwo pomysłów, na które wpadasz w pracy, podczas kolacji czy w sklepie. Choć przychodzą naturalnie i czujesz, że temat napiszesz z ogromnym zaangażowaniem, to nie znaczy, że będzie dobry dla Ciebie albo zainteresujesz nim czytelnika. Wybierz dany problem i opisz jego rozwiązanie na blogu.
Rozwiązanie: Wybierz temat, który pomoże osiągnąć Twój cel.
Jak to zrobić? Narzędzia takie, jak Adwords czy Google Trends, pomogą określić CI zainteresowanie danym tematem w Internecie. Jeśli piszesz bloga firmowego, dobrym rozwiązaniem będzie również podpytanie sprzedawców w firmie o problemy, z jakimi zmagają się klienci.
3. Wybierz wąski temat wpisu
Brak zawężonego tematu pogrzebie nawet najlepszy wpis. Treść, która zbyt szeroko obejmuje sprawę, znudzi czytelnika i sprawi, że nie utrzymasz jego uwagi. Pamiętaj: masz 8 sekund na zdobycie jego uwagi. Przeciętny internauta przeczyta tekst złożony z 1900 znaków, co daje tylko 1 stronę A4.
Rozwiązanie: Określ zawężony temat. Nadaj konkretny tytuł.
• trzymaj się wyznaczonego tematu,
• podziel tekst na akapity, które mają maksymalnie 6 wersów,
• używaj podtytułów i pogrubień,
• z góry określ podtytuły, które pomogą Ci w trzymaniu w ryzach treść.
4. Używaj konkretnych danych
Tezy bez poparcia statystykami i danymi są mniej przekonujące. Zobacz sam:
• Masz chwilę, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.
• Masz tylko 8 sekund, aby zainteresować czytelnika.
Sam już pewnie wiesz, które zdanie jest przekonujące.
Rozwiązanie: Używaj liczb w swoim tekście
Popieraj swoje tezy danymi, statystykami. Tekst przeplataj wykresami, infografikami i zdjęciami. To pomoże zaciekawić czytelnika.
5. Twórz unikalne treści
Duplikacja treści i kopiowanie ich z innych miejsc w Internecie to istny strzał w kolano dla Twojego bloga. Roboty Google wychwycą takie działania i mogą ukarać twoją witrynę.
Rozwiązanie: Twórz unikalne treści
Takie teksty są doceniane nie tylko przez roboty Google, ale również przez czytelników. Jeśli trafiłeś na interesujący tekst, zacytuj go, podając autora.
6. Sprawdzaj swój wpis pod kątem interpunkcji, stylistyki i ortografii
Napisałeś tekst pod wpływem impulsu i jesteś pewny, że wszystko jest idealne. Już chcesz kliknąć przycisk „Opublikuj”. Stop! Literówki, błędna interpunkcja, ortografia i stylistyka źle wpłyną na notowania Google i powiedzmy sobie szczerze, nie wygląda to dobrze w oczach czytelnika. Za każdym razem, gdy będziesz czytał swój tekst na blogu, zawsze znajdzie się coś do poprawy.
Rozwiązanie: Sprawdź tekst na następny dzień. Używaj programów sprawdzających np. Language Tool
Spojrzenie na tekst „świeżym okiem” pozwoli wychwycić błędy, na które nie zwrócisz uwagi przy pierwszym pisaniu. Używaj witryny, które sprawdzą ortografię i interpunkcję. Warto też podesłać tekst zaufanym znajomym, którzy mają wytrawne oko.
Więcej ciekawostek znajdziesz na blog.mirjan24.pl