piątek, grudzień 9, 2022

Czy magazyn w sklepie internetowym jest nam potrzebny?

0
Czy magazyn w sklepie internetowym jest nam potrzebny?

Posiadanie własnego magazynu jest w sklepie internetowym dość dużym problemem. Nie mamy przecież do dyspozycji stacjonarnego wnętrza, w którym moglibyśmy umieszczać określone produkty.

Czy własny magazyn jest nam potrzebny?

Załóżmy, że posiadamy sklep w którym sprzedajemy dobra luksusowe. Ich koszty przechowywania w magazynie mogłyby być dosyć duże. Jeśli jednak są to dobra luksusowe, Klienci zaakceptują fakt, że muszą na nie czekać przez dłuższy czas. Nawet, jeśli od złożenia zamówienia do jego realizacji minie tydzień lub dwa.

Podobnie wygląda w branży meblarskiej. Czas złożenia zamówienia na określony mebel a czas realizacji zamówienia to terminy, które różnią się dosyć znacznie od siebie. Jednak w międzyczasie Klient może dokonać niewielkich zmian w zamówieniu, dotyczących na przykład wyglądu mebla czy jego kolorystyki.

Kiedy własny magazyn jest potrzebny?

Oczywiście istnieją też sytuacje, w których bez magazynu nie możemy się obejść. Doskonale sprawdza się to w przypadku sklepów, które sprzedają różne prezenty i upominki.

W takich sytuacjach, Klientowi zależy najczęściej na szybkiej dostawie towaru. Nie oszukujmy się – prezenty są przez Polaków kupowane głównie na ostatni moment.

Magazyn przyda się również w sytuacji, gdy sprzedajemy jakieś bestsellery. To one powinny rozchodzić się jak najlepiej i to one powinny być na wyciągnięcie ręki. Koszty ich przechowywania na magazynie są bardzo małe, co przedkłada się na wzrost realnych dochodów w sklepie. Im szybsza jest rotacja produktów w naszym magazynie, tym bardziej opłacalna jest nasza działalność handlowa.

Posiadać czy nie. Oto jest pytanie!

W większości przypadków sklepów internetowych, posiadanie własnego magazynu jest dobrą decyzją. Wszystko zależy od tego, jaką branżą chcemy się zajmować, jaki jest nasz cel marketingowy i w jaki sposób chcemy być zauważeni przez naszych Klientów. Gdy uda się nam to wszystko powiązać, stworzymy sklep, który będzie wygodny zarówno dla nas jak i dla naszych Klientów. I przede wszystkim sklep, do którego Klienci będą chcieli wracać.

Założenie sklepu internetowego – krok po kroku!

0
Założenie sklepu internetowego - krok po kroku!

Choć na świecie kryzys gospodarczy, to jednak w naszym kraju nie za bardzo da się go zauważyć. Zwłaszcza w branży e-commerce, która „wzrosła” w roku 2013 aż o 24 procent.

Pierwsze pytania

Zanim zdecydujesz się na to, by założyć sklep internetowy, musisz na początku odpowiedzieć sobie na kilka pytań ogólnych, dotyczących między innymi przechowywania towaru, branży w której będziesz się specjalizował a także sposobu, jakim chcesz zwrócić na siebie uwagę Twoich klientów. Nie łudź się – samo postawienie strony na serwerze nie oznacza, że znajdą się tysiące chętnych, którzy skorzystają z Twoich usług.

Masz już pomysł? Przetestuj go!

Jeśli wiesz już co chcesz w swoim sklepie sprzedawać, określ grupę docelową swoich produktów i sprawdź, czy faktycznie cieszyć się będziesz popularnością w dziedzinie, którą wybrałeś. Możesz też zadać kilka pytań od siebie, które dadzą Ci odpowiedź na pytanie czego dani Klienci od Ciebie oczekują.

Strategia marketingowa

Następnym krokiem powinno być nakreślenie strategii marketingowej na najbliższe pół roku. Musi ona obejmować takie czynniki jak produkt, grupę docelową, logistykę, obsługę klienta, mocne i słabe strony, szanse i ryzyka, finansowanie, koszty, formy reklamy i planowane przychody. Pamiętaj, że te ostatnie powinny być szacowane najlepiej w wersji dość pesymistycznej…

Kolej na nazwę

Gdy poukładasz sobie całokształt swojego biznesu w swojej głowie, wybierz dla swojego biznesu nazwę. Niech będzie to nazwa prosta, łatwa do zapamiętania i prosta w pisowni. Wybierz coś od siebie a nie korzystaj z powtarzających się schematów (na przykład końcówki -ex, POL czy też słowa super, hiper itd). Na koniec sprawdź, czy nazwa Twojego sklepu nie jest już… zajęta. Może się okazać, że założenie domeny z Twoją nazwą nie będzie już możliwe.

Załóż działalność

Następnym krokiem będzie założenie działalności gospodarczej. Na szczęście większość formalności założysz już w jednym okienku (w Urzędzie Miasta).

Wybierz oprogramowanie i… działaj!

Kolejną ważną decyzją będzie wybór oprogramowania. Możesz wybrać oprogramowanie w wersji darmowej, płatnej, lub dostosowanej od podstaw do Twojego sklepu (najdroższa opcja).

Baza odbiorców – jak ją rozbudować?

0
Baza odbiorców - jak ją rozbudować?

Maile są doskonałym sposobem na proste, tanie i przede wszystkim efektywne podtrzymanie relacji z Klientem. Niestety, większość osób ma problem z rozbudową danych adresowych o kolejne pozycje. Tymczasem marketing mailowy jest doskonałym sposobem na zwiększenie dochodu. Pytanie, jak to zrobić.

Jakie dane zbieramy?

Podstawowe dane jakie należy zbierać to imię i adres mailowy. Do zoptymalizowania mailingu konieczne będzie zwłaszcza imię. Kierowanie mailingu po imieniu, zwiększa nasze szanse na sukces. Z kolei pozyskiwanie dużej liczby danych nie jest opłacalne, gdyż mało kto lubi wypełniać ankiety.

Jak pozyskać maila?

1. Najłatwiej jest pozyskać maila bezpośrednio ze swojej strony www. Najlepiej robić to w oparciu o newslettera. Pomyślmy o tym, by formularz zapisu do naszej „internetowej oferty”, znajdował się na możliwie każdej stronie sklepu. Co więcej – musi on być czytelny i zauważalny.

2. Pozyskać maila można też za pomocą formularzy dostępnych na Twojej stronie (na przykład Kontakt). Można go również pozyskać poprzez okienka pop-up.

3. Kolejną metodą na pozyskanie maila od potencjalnych klientów jest… Facebook. Jak to zrobić? Przykładem niech będzie własny Fan Page na FB, na którym organizujemy różne konkursy. Zazwyczaj wymagają one naszego dostępu do czyjegoś maila. Dlatego też nie zapomnijmy o tym, by ewentualny formularz zapisu zawierał informację o możliwości wykorzystania przez nas danych Klientów.

Inne sposoby na pozyskiwanie adresów Klientów

1. Jeśli prowadzisz tradycyjny sklep, możesz do każdego paragonu wprowadzić krótką informację o możliwości zapisu do newslettera.

2. Jeśli prowadzisz restaurację, możesz skorzystać z opcji krótkich ankiet, bądź też zaprosić Klientów do zdobycia przez stronę www niewielkich rabatów na posiłki.

Jak „rozkochać” w sobie Klienta?

Gdy już mamy odpowiednią bazę odbiorców, możemy spróbować elegancko przywitać się z nim. Jak to zrobić? Chociażby za pomocą maila powitalnego…

Wysłać takiego maila możemy na przykład wtedy, gdy wchodzimy w posiadanie jego adresu. Jeśli na przykład zdecydowaliśmy się na przygotowanie konkursu, możemy – zaraz po zapisaniu się do niego potencjalnego Klienta – wysłać do niego maila z informacją, czym tak naprawdę się zajmujemy i co oferujemy.

Jakie oprogramowanie warto wybrać do swojego sklepu internetowego?

0
Jakie oprogramowanie warto wybrać do swojego sklepu internetowego?

Istnieje sporo platform służących do zarządzania sklepami internetowymi. Wśród nich znajdziemy aplikacje płatne, darmowe ale też takie, które są dedykowane dla konkretnego sklepu. Sprawdźmy, co pod tym względem oferuje nam rynek.

Open Source

Programy typu Open Source, są rozwiązaniami darmowymi. Niestety, konieczne jest zainwestowanie w dodatki dla nich, które często są bardzo kosztowne.

1. PrestaShop – to bardzo przyjazne, przejrzyste a co najważniejsze – bardzo proste w obsłudze oprogramowanie. Dodatki instalują się bardzo łatwo i nie wymagają dużej wiedzy informatycznej.

2. Magento – to jeden z najbardziej zaawansowanych programów do zarządzania sklepem internetowym. Jego wadą jest skomplikowany interfejs. Mimo to, jest bardzo praktyczny i stabilny.

3. WooCommerce – to wtyczka WordPressa. Charakteryzuje się darmową obsługą, prostym interfejsem i dość dużą przejrzystością.

Programy płatne

Płatne oprogramowanie dla sklepów internetowych jest o wiele bardziej rozbudowane i zwykle nie wymaga instalacji dodatkowych wtyczek.

1. Shoper – produkt dostępny w oparciu o kilka licencji (roczną, lub jednorazową). Posiada około 250 wbudowanych funkcji, co czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych narzędzi tego typu.

2. ClickShop – to oprogramowanie, które jest przeznaczone dla początkujących, internetowych sprzedawców. Zawiera ono w sobie szereg szablonów, ułatwiających pracę początkującemu użytkownikowi. Stworzony przez Home.pl maksymalnie ogranicza formalności, jakie trzeba spełnić podczas tworzenia sklepu.

3. IAI Shop – to oprogramowanie zalecane głównie dla dużych i popularnych sklepów internetowych. Można go zakupić w oparciu o abonament miesięczny.

4. Sky-Shop – program, który pozwala na stworzenie swojego sklepu internetowego w kilka minut. Oprócz szybkiej instalacji, oferuje on szereg ułatwiających pracę szablonów, również w kontekście zarządzania Klientami.

Powyższe narzędzia należą do najpopularniejszych wśród naszych internetowych handlowców. Można również znaleźć mniej popularne narzędzia, takie jak SoteShop czy AptuShop.

Dane osobowe Klientów, czyli Ty a GIODO

0
Dane osobowe Klientów, czyli Ty a GIODO

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością zabezpieczenia danych osobowych swoich klientów. Sprawdź co należy zrobić, by zarządzać nimi efektywnie i przede wszystkim bezpiecznie.

Email marketing

Według niezależnych badań, aż 89 procent właścicieli sklepów internetowych wykorzystuje dane swoich Klientów do celów marketingowych. Chodzi tu głównie o email marketing, czyli marketing wykorzystujący drogę mailową. Jego celem jest ciągłe wzbudzanie zainteresowania ofertą naszego sklepu, właśnie za pomocą skrzynki mailowej. Często jednak pozyskiwanie i wykorzystywanie tego typu danych, odbywa się niezgodnie z prawem. Co więc zrobić, by pod tym względem móc przestrzegać prawa?

Pozyskaj zgodę

Jeśli chcesz legalnie wykorzystywać dane osobowe Klientów, musisz najpierw posiadać zgodę na ich wykorzystywanie. Jak to zrobić? Najlepiej już podczas procesu tworzenia konta umieścić w interfejsie strony checkboxy, które będą jednocześnie zgodą na wykorzystywanie danych Klientów. Ich zaznaczenie i zatwierdzenie sprawi, że całkowicie legalnie będziemy mogli korzystać z danych odbiorców naszych produktów.

W treści znajdującej się obok checkboxa, warto zaznaczyć do czego tak naprawdę będą nam te dane potrzebne. Oczywiście nie trzeba tutaj pisać całej litanii marketingowych celów posiadania tychże danych.

Zarejestruj dane w GIODO

Rejestracja drogą elektroniczną danych w GIODO (Generalny Inspektor Danych Osobowych), od strony technicznej nie jest zbyt trudna. Znacznie trudniejsze jest sporządzenie dwóch wniosków, które podczas rejestracji muszą zostać wysłane do GIODO: “Polityka bezpieczeństwa informacji” oraz “Instrukcja zarządzania systemem informatycznym”.

Podpisanie umów

Jeśli nie posiadasz własnego serwera (a zakładamy, że nie), konieczne będzie podpisanie odpowiedniej umowy z podmiotem u którego masz hosting. Dlaczego? Ponieważ dane osobowe Twoich Klientów będą u niego przechowywane o czym obydwie strony muszą być poinformowane.

Polityka prywatności

Nie zapominaj o tym, by zdefiniować swoją własną politykę prywatności. Pamiętaj też o odpowiednim zarządzaniu danymi, które będą związane z tak zwanymi ciasteczkami, czyli plikami wykorzystywanymi w procesie remarketingowym.

Moc marketingu mailowego

0
11

Marketing mailowy, to dziś jeden z najbardziej sprawdzonych sposobów na podtrzymanie relacji z Klientem. I choć nie zastąpi on narzędzi do pozyskiwania nowych Klientów, to i tak stał się już nierozerwalnie złączony z handlem w internecie.

Reklama stale ulepszana

Marketing email jest ciekawym narzędziem, które – jako jedno z niewielu narzędzi marketingowych – potrafi stale dopasowywać się do wymagań stawianych przez Klientów. Jak? Jeśli do określonej grupy Klientów wysyłamy mailing, możemy łatwo sprawdzić co z naszymi wiadomościami się dzieje. Czy są one otwierane, czy zachęcają do wejścia do naszego sklepu internetowego i czy wreszcie – wiążą się ze zwiększeniem sprzedaży. Jeśli na przykład wysyłane przez nas maile są kompletnie ignorowane, możemy gdzieś zareagować.

Badanie efektu reklamy

Dzięki marketingowi mailowemu, możemy na przykład dokładnie sprawdzić, jakie skutki odnosi ona w kontekście zainteresowania naszym sklepem. Ta metoda podtrzymania relacji z Klientem jest doskonałym narzędziem „pomiarowym”, dzięki którym możliwe jest podjęcie dalszych kroków marketingowych.

Behawioralny etap marketingu mailowego

Zbieranie informacji o preferencjach handlowych naszych Klientów, jest zadaniem bardzo długotrwałym. Na szczęście opłaca się – mając do dyspozycji dane Klientów, możemy przemówić do nich bezpośrednio, co zwiększa poziom zażyłości pomiędzy sklepem a jego Klientem.

Bezpośrednia forma reklamy, która jest dopasowana do Klienta, może mieć formę oferty dopasowanej w sam raz dla niego, popartej jednocześnie zwrotami bezpośrednimi (na przykład – Drogi Pawle). Taka reklama daje Klientowi poczucie wyjątkowości a połączona z promocjami dla Stałych Klientów, jeszcze bardziej utwierdza go w przekonaniu, że warto skorzystać z oferty sklepu po raz drugi.

Czy warto inwestować w email marketing?

Biorąc pod uwagę obroty rynku e-commerce (30 miliardów złotych rocznie), trzeba postawić sprawę jasno – warto inwestować w nowoczesny marketing. Również w ten, którego zadaniem jest podtrzymanie relacji z Klientem.

Załóż swój własny sklep internetowy!

0
Załóż swój własny sklep internetowy!

W ostatnich latach rynek e-commerce gwałtownie rośnie. Większość sklepów internetowych cechuje wzrost obrotów. I choć nie brak tu takich, których obroty nie są wyższe niż 100 tysięcy złotych, to też zdarzają się i takie, których obroty sięgają kilkunastu milionów złotych rocznie. Kuszące, prawda?

Pomyśl co chcesz robić

Zanim założysz pierwszy lepszy sklep internetowy, sprawdź czym chciałbyś się zajmować. Najlepiej poszukaj niszy – czegoś wyjątkowego. Czegoś, czego na rynku zbytnio nie ma. Potem dopiero mierz siły na zamiary.

Idealną sytuacją jest połączenie swojego hobby z towarem, który sprzedajemy w sklepie. Wtedy dodatkowa wiedza merytoryczna nie będzie nam potrzebna. Tak może być na przykład w kontekście części motoryzacyjnych, czy też ich zamienników.

Na podstawie tej decyzji, jasno określisz grupę Twoich docelowych odbiorców. Dopasujesz do nich swoje marketingowe posunięcia i będziesz się cieszył z wykonywanej pracy.

Pomyśl o dostawcach

Twój dostawca nie może być tylko dobry. Musi on być przede wszystkim rzetelny i szybki. Gdy już będziesz miał swój sklep, pojawi się pewnie problem magazynowania sprzedawanych przez siebie produktów. Wszystkie te produkty, które nie znajdują się na Twoim magazynie (nie są najlepiej sprzedającą się grupą produktów), musisz zamówić a to oznacza czas…

Opinie też są ważne

Większość ludzi przed podjęciem zakupów w danym sklepie internetowym, szuka na jego temat konkretnych opinii, które pomogą im powziąć decyzję, czy warto dokonywać zakupów czy nie. Również i Ty sam możesz o to zadbać, tworząc wpisy w mediach społecznościowych bądź na przeróżnych (najlepiej tematycznych) forach. Im bardziej będą one naturalne, tym większa szansa na odniesienie sukcesu w branży.

Umiejętnie zarządzaj danymi osobowymi

Mając sklep, masz też Klientów. Ci zaś mają swoje dane osobowe, którymi należy odpowiednio zarządzać. Warto poczytać nieco więcej na temat przechowywania danych, podpisywania umów z dostawcami hostingu a nawet z rejestrację swoich baz danych w GIODO.

Dropshipping jako oryginalny pomysł na biznes

0
Dropshipping jako oryginalny pomysł na biznes

Forma handlu internetowego w postaci dropshippingu coraz bardziej zyskuje na popularności – i to zarówno wśród weteranów sprzedaży online, jak i tych, którzy na internetowym rynku stawiają dopiero swoje pierwsze kroki. Czym jest dropshipping? Otóż jego podstawowa idea polega na tym, iż wszelkie zadania związane z wysyłką towaru są przerzucone na dostawcę, a sklep internetowy zajmuje się jedynie zbieraniem zamówieniem i przesyłaniem ich do producenta bądź importera danych towarów. Na takim modelu współpracy zyskują obie strony – hurtownia nie musi martwić się o dystrybucję, a sklep internetowy zarabia na określonej marży.

Jakie trzeba spełnić warunki, aby zając się dropshippingiem? W sensie formalnym wystarczy prowadzić działalność gospodarczą. Oczywiście trzeba wykazać się pewną inicjatywą i operatywnością – tak jak w przypadku każdego biznesu. Niezbędne kroki do podjęcia takiego rodzaju działalności to:
– nawiązanie kontaktu z odpowiednią hurtownią chcącą prowadzić interesy na zasadzie dropshippingu,
– podpisanie umowy (w większości przypadków drogą elektroniczną),
– przeanalizowanie cen oferowanych przez hurtownię i porównanie ich z innymi sprzedawcami (ważną kwestią jest doliczenie do cen stawki vat oraz przewidywanej marży),
– wybranie sposobu prowadzenia sprzedaży (może to być sklep internetowy bądź platforma sprzedażowa – na przykład Allegro),
– wyeksportowanie wybranych towarów z hurtowni na stronę sklepu (opisy, zdjęcia),
– przeprowadzenie akcji marketingowej i reklamowej.
Po tych działaniach można ruszyć ze sprzedażą. Należy pamiętać o tym, iż klient kupuje w sklepie internetowym, więc wystawianie dokumentów sprzedaży należy do obowiązków sklepu. Po sfinalizowaniu zakupu przez klienta, sklep przekazuje zamówienie do hurtowni i przelewa na jej konto odpowiednią kwotę (zysk i marża pozostaje na koncie sklepu).

Podstawą działalności handlu w formie dropshippingu są takie same zasady, jak w tradycyjnej sprzedaży online. Różnica jest tylko jedna – tak działający sklep internetowy nie posiada produktów w sposób fizyczny. Dobrze prowadzony i wypromowany sklep może przynieść całkiem przyzwoite zyski. Jednak z czasem dobrze pomyśleć o własnych stanach magazynowych. Uzależnienie od hurtowni wiąże się z pewnym ryzykiem – zwłaszcza wtedy, gdy dostawca napotka określone problemy.

Siła słowa, czyli opis produktu zwiększający sprzedaż

0
Siła słowa, czyli opis produktu zwiększający sprzedaż

Coraz większa popularność zakupów w internecie sprawia, iż ilość sklepów internetowych systematycznie wzrasta. Klient ma już do wyboru tysiące ofert, spośród których może zdecydować się na te, które najbardziej odpowiadają jego gustom i zapotrzebowaniom. Taka sytuacja powoduje wzmożoną konkurencję pośród e – sklepów, które muszą podejmować odpowiednie działania, aby utrzymać się na rynku i rozwijać własną działalność. Ważną kwestię stanowi dobra strona internetowa, jej pozycjonowanie oraz reklama i marketing. Jednak podstawową sprawę stanowi dobry opis produktu – to on może spowodować, iż klient zdecyduje się na zakup lub z niego zrezygnuje.

Podstawowa prawda jest taka, iż klient sklepu internetowego nie może danego produktu dotknąć, sprawdzić czy przymierzyć. Jest uzależniony jedynie od opisu. A w tym przypadku zasada jest prosta – dobry opis sprzeda produkt, a zły niestety nie. Tworząc opis produktu trzeba pamiętać o tym, iż nie wystarczy przeładować go pozytywnymi przymiotnikami – typu najlepszy, najbardziej wytrzymały czy najbardziej opłacalny. Współczesny klient to konsument wymagający, który zamiast nachalnej reklamy oczekuje konkretnych informacji i prawdziwego przedstawienia danego towaru. W związku z tym dobry opis produktu powinien charakteryzować się pewnymi cechami, a mianowicie:
– konkretne informacje dotyczące produktu (czyli jego właściwości i zastosowanie),
– skierowanie na grupę docelową (inaczej powinny być opisywane produkty dla młodzieży, a inaczej dla biznesmenów bądź seniorów),
– pisanie językiem korzyści (czyli co klient uzyska decydując się na dany produkt).
Tworząc opisy produktów należy także pamiętać o tym, iż strona internetowa sklepu będzie pojawiać się w wyszukiwarkach. Dlatego też dany opis powinien wspomagać pozycjonowanie strony i być przyjazny wyszukiwarkom internetowym. Taki efekt osiąga się poprzez odpowiednie umieszczenie słów i wyrażeń kluczowych.

Aby osiągnąć założony cel – czyli stworzyć dobry opisu produktu – należy unikać kopiowania opisów z innych sklepów internetowych, tworzenia opisów zbyt długich i ogólnikowych oraz skupiania się tylko na cechach danego produktu (bez uwypuklania korzyści). Dużym błędem właścicieli e – sklepów jest także opisywanie tego, co widać na zdjęciach, co sprawia, iż informacje są w niepotrzebny sposób powielane.

Podstawowe zasady prowadzenia sklepu internetowego

0
Podstawowe zasady prowadzenia sklepu internetowego

Sklepy internetowe coraz bardziej zyskują w oczach klientów. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż kupowanie online charakteryzuje się przede wszystkim wygodą, łatwością i oszczędnością czasu. W dobie ciągłego pośpiechu i zabiegania, gdy praca i obowiązki domowe często uniemożliwiają zrobienie tradycyjnych zakupów, sklepy internetowe wydają się być wybawieniem – pozwalają robić zakupy w zaciszu własnego mieszkania, bez żadnych ograniczeń czasowych. Nie bez znaczenia jest też fakt, iż rozwój nowoczesnych technologii sprawia, iż dokonywanie zakupów w sieci jest coraz bardziej bezpieczne – konta internetowe są coraz lepiej zabezpieczone, a możliwość zwrotu towaru i złożenia reklamacji minimalizuje ryzyko związane z zakupem nieodpowiedniego towaru.

Ciągle rosnące zainteresowanie zakupami online sprawia, iż coraz więcej sprzedawców rozpoczyna działalność w sieci. Popularnością cieszą się nie tylko znane platformy sprzedażowe, ale także zakładanie własnych sklepów internetowych. Jednak w dobie ogromnej konkurencji zaistnienie na rynku nie jest rzeczą prostą i każdy sprzedawca – chcący rozpocząć i rozwinąć handel internetowy – musi działać według określonych zasad.

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga zaangażowania, pracy i postawy proklienckiej. Zasady, którymi powinien kierować się właściciel sklepu internetowego to:
– uczciwość w przedstawianiu oferowanych produktów (aż 15% klientów przyznaje, iż zakupiło towar niezgodny z opisem),
– szybkie działanie w razie ewentualnej wpadki (wymiana towaru, zwrot pieniędzy i przede wszystkim przeproszenie klienta, a nawet zaoferowanie pewnego bonusu to podstawowe zasady działania, które mogą wpłynąć na poprawę nadszarpniętego wizerunku),
– udostępnienie miejsca na pozostawianie komentarzy (pozytywne opinie zadowolonych klientów mogą w znaczący sposób wpłynąć na wiarygodność sklepu),
– reklama sklepu internetowego (jedną z podstawowych zasad rozwijania sklepu internetowego jest jego zaistnienie w sieci – dlatego warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony, ciekawą oprawę graficzną, pojawianie się w katalogach internetowych),
– działania wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klientów (na przykład szybka wysyłka czy sprawne udzielanie odpowiedzi na zapytania).
Wprowadzenie w życie wyżej wymienionych zasad znacznie ułatwi skuteczne prowadzenie sklepu internetowego. Każdy przedsiębiorca działający online musi pamiętać o dużej konkurencji i podejmować działania, które pomogą mu zaistnieć na rynku.

ZOBACZ TEŻ