sobota, Maj 8, 2021

Franczyza – podręczny słownik pojęć

0
Franczyza

Opinie o franczyzie są obecnie całkiem dobre. Polacy przekonali się do tego rodzaju działalności gospodarczej i coraz chętniej ją wybierają. Taki model realizuje między innymi popularna Żabka. Franczyza nie jest jednak pojęciem w pełni intuicyjnym, dlatego przygotowaliśmy podręczny słownik pojęć z nią związanych.

Projektowanie serwerowni – jakie warunki powinno spełniać pomieszczenie?

0
Projektowanie serwerowni

Serwerownia jest specjalnie zagospodarowanym pomieszczeniem, stanowiącym środowisko pracy serwerów, elementów sieci komputerowych oraz innych urządzeń. Wnętrze to powinno być nie tylko odpowiednio zaopatrzone, ale też zaprojektowane w sposób zapewniający prawidłową i bezpieczną pracę całej infrastruktury. Jego projektowanie wymaga zarówno spełnienia określonych warunków środowiskowych, jak i trafnego doboru wyposażenia serwerowni.

Wysyłamy paczkę jako firma

0
Wysyłamy paczkę jako firma

Pewnie, gdy prowadzimy własną firmę, to zastanawiamy się nad różnymi rozwiązaniami, które sprawiają, że nasza praca staje się od razu o wiele przyjemniejsza, a nasi klienci na pewno będą zadowoleni z możliwości, jakie im w danym czasie oferujemy. Zatem może powinniśmy sami przekonać się, jak wiele zyskamy, gdy tylko będziemy korzystać z takich usług jak wysyłka biznesowa. Zdajemy sobie sprawę, że firmy kurierskie często oferują klientom, którzy posiadają własną działalność gospodarczą, ciekawe zniżki i rabaty, z których naprawdę opłaca się korzystać, zwłaszcza gdy wysyłamy przeważnie całkiem sporo paczek.

Nierejestrowana działalność gospodarcza – czy warto ją prowadzić?

0
nierejestrowana działalność gospodarcza
Fot. Pexels.com

Każdemu z nas raz na jakiś czas przychodzi do głowy ciekawy pomysł na biznes. Rzadko kiedy jednak decydujemy się na jego realizację. Przyczyny są różne. Czasami po zastanowieniu dochodzimy do wniosku, że nasz pomysł nie był wcale taki świetny. Często jednak boimy się, że nie damy rady stawić czoła lawinie formalności i opłat, które wiążą się z rejestracją i prowadzeniem firmy. Osoby myślące o działalności na niewielką skalę nie muszą jej jednak zawsze rejestrować. Mogą więc one uniknąć powyższych trudności. Na czym jednak polega nierejestrowana działalność gospodarcza?

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/nierejestrowana-dzialalnosc-gospodarcza/

Nierejestrowana działalność gospodarcza – zalety

Prowadzenie działalności w trybie nierejestrowanym posiada trzy główne zalety. Pierwszą z nich jest brak obowiązku składania deklaracji do ZUS. Wiąże się to z brakiem konieczności płacenia składek, które niejednokrotnie są dużym obciążeniem czasowym i finansowym dla początkującego przedsiębiorcy.

Kolejną zaletą prowadzenia nierejestrowanej działalności gospodarczej jest bycie zwolnionym z większości formalności. W takim wypadku nie musimy zgłaszać naszych działań do urzędu skarbowego, GUS czy CEiDG. Czas jaki poświęcimy na biurokrację skróci się więc do minimum.

Trzecia z zalet jest powiązana z dwiema powyższymi. Mniejsza ilość formalności pozwoli nam na uproszczenie prowadzenia księgowości. Jedyne co jest wymagane, to pilnowanie prostej ewidencji prowadzonej przy sprzedaży i zakupach produktów.

Zatrudnienie na umowę cywilnoprawną przy nierejestrowanej działalności gospodarczej

Bywają przypadki, gdzie wykonawca korzystający z usługi musi dokonać opłaty do ZUS, zgodnie z zawartą umową. W ramach wykonywania czynności niezarejestrowanych i świadczenia usług w ramach umowy zlecenia, pracodawca musi wypełnić obowiązek płatnika składki. Nie dotyczy to jednak osób uczących się, na przykład uczniów i studentów poniżej 26 roku życia.

W jaki sposób rozliczać przychody i koszty?

Osoby prowadzące nierejestrowaną działalność gospodarczą powinny rozliczać swoje dochody w oparciu o zeznanie roczne PIT-36 dotyczące tak zwanego dochodu z innych źródeł. Co więcej, w tym zestawieniu można również uwzględnić wydatki związane z opłaconą działalności. Muszą to jednak być koszty wynikające bezpośrednio z prowadzenia działań zarobkowych, w tym materiałów wykorzystanych do produkcji. Wskazane w tym zestawieniu wydatki powinny być rzetelnie udokumentowane i przechowywane w razie kontroli.

Zobacz też: http://openid.pl/stopnie-jezykowe-jakie-jezyki-obce-sa-dzisiaj-w-cenie/

Branże odporne na koronawirusa

0
Branże odporne na koronawirusa

Nie wszystkie branże ucierpiały z powodu pandemii COVID-19. Jest to czas wyzwań dla polskich przedsiębiorców, ale część firm radzi sobie świetnie. Wybrane branże są odporne na koronawirusa, a nawet na nim zyskały – jak e-commerce, wyroby artykułów medycznych, farmacja czy logistyka.

Branża e-commerce

Branża e-commerce przyczyniła się też do rozwoju branży logistycznej i magazynowej – coraz większą popularność zdobywają m.in. hale magazynowe w Rzeszowie czy Szczecinie, czyli także w tych lokalizacjach, które do tej pory nie były popularne. Podczas I fali pandemii najmocniej odczuliśmy przymusowe zamknięcie w domu, co oznaczało, że podczas akcji #zostańwdomu korzystaliśmy chętnie z alternatywy dla zakupów tradycyjnych.

Polacy kupują on-line dużo, a od czasu pandemii tym chętniej. Liczne firmy odnotowały większe zyski z kanałów sprzedaży internetowej. Wiele branż zareagowało od razu na nową rzeczywistość i dostosowały swoje usługi.

Branża logistyczna i magazynowa

Oznaczało to również konieczność rozbudowy sektora magazynowego – głównie w popularnych lokalizacjach, ale na znaczeniu zyskały też magazyny w Rzeszowie i innych regionach do tej pory znacznie mniej rozbudowanych pod tym względem.

Koronawirus tej branży niestraszny – na powierzchnię magazynową popyt jeszcze wzrósł. W pierwszej połowie 2020 roku odnotowano rekordowe zapotrzebowanie na magazyny. Wynajęto aż o 1/4 powierzchni więcej niż rok temu. Magazyny – w Rzeszowie, Warszawie czy w Łodzi – pracowały prężnie, nie zostały dotknięte lockdownem. Większa aktywność najemców pokazuje, że branża ta rozwijać się prawdopodobnie będzie nadal.

Rośnie też zainteresowanie nowymi powierzchniami ze strony firm produkcyjnych z różnych sektorów oraz działających w handlu internetowym – jak hale produkcyjne w Rzeszowie, Szczecinie i innych mniej popularnych lokalizacjach.

Branża nieruchomości

Trzeba odnotować większą ostrożność przy rozpoczynaniu kolejnych inwestycji przez deweloperów. Podczas pandemii firmy deweloperskie i agencje nieruchomości odnotowały spadki, ale mimo wszystko popyt na mieszkania i domy jest – zmieniły się natomiast trendy. Wiele osób szuka obecnie mieszkań lub domów pod dużym miastem, popularnością cieszą się też partery, większą uwagę zwracamy na taras albo balkon.

Obecnie rynek mieszkaniowy pierwotny i wtórny wydają się być dość stabilne – poza tym, z powodu m.in. niskiego oprocentowania lokat, wiele osób inwestuje w mieszkania lub kupuje apartamenty na wynajem w miejscowościach turystycznych – jak Hel, Gdańsk itp.

Reklama cyfrowa w miejscach publicznych. Czy warto, abyś z niej skorzystał?

0
Reklama cyfrowa w miejscach publicznych

Reklama typu DOOH, Digital Out Of Home,  to jeden z najczęściej obecnie wykorzystywanych sposobów komunikacji z klientem. Poznaj bliżej tę metodę i dowiedz się, czy płynące z niej korzyści będą przydatne także w twojej branży.

Czym jest DOOH?

Digital Out Of Home to reklama cyfrowa zewnętrzna, czyli przeniesiona do naszego codziennego otoczenia. Obejmuje wiele różnorodnych nośników i sposobów komunikacji, choć jednym z najchętniej wykorzystywanych są ekrany LCD, rozmieszczone w uczęszczanych miejscach. Jednak nie tylko na nich może znaleźć się reklama. Jest dostępna także na wielkoformatowych telebimach, billboardach czy w postać citylight. Tak naprawdę wybór należy do ciebie. Możesz umieścić ją dokładnie tam, gdzie według ciebie najlepiej się sprawdzi.

Gdzie można wykorzystać reklamę DOOH?

Tak naprawdę wszędzie, choć kluczem do jej sukcesu jest docieranie do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Powinna zatem znaleźć się w miejscach najczęściej uczęszczanych przez duże grupy ludzi. Mogą to być między innymi pojazdy komunikacji miejskiej, dworce i lotniska, ale także centra handlowe, przychodnie czy budynki, w których odbywają się targi branżowe. Telebimy i billboardy najlepiej sprawdzają się z kolei przy najbardziej uczęszczanych szlakach komunikacyjnych.

Jakie korzyści może przynieść reklama DOOH dla twojej firmy?

Reklama cyfrowa to przede wszystkim metoda dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Dzięki umieszczeniu nośników w wielu uczęszczanych punktach może ona objąć swoim zasięgiem nawet całą populację takiego miasta jak Warszawa czy Kraków. Kiedy zostanie uzupełniona o dodatkowe nośniki, takie jak social media i klasyczne reklamy internetowe, jej zasięg jest naprawdę ogromny, o czym można bliżej dowiedzieć się na stronie  https://be-media.com.pl.

Co więcej, reklama DOOH swój przekaz opiera przede wszystkim na nagraniach wideo, co jest niezwykle efektywne i skuteczne. Jak wykazały prowadzone badania statystyczne, ruchome obrazy znacznie lepiej przyciągają uwagę odbiorców i skupiają ją na dłużej, niż obrazy statyczne lub tekst. Dzięki temu nie tylko więcej odbiorców może zobaczyć reklamę, ale także skupić na niej swoją uwagę, co w efekcie przekłada się na jej lepsze zapamiętywanie.

Dzięki interesującym przekazom reklama tego typu może także zachęcić klientów do dokładniejszego zapoznania się z ofertą twojej firmy na przykład po przyjściu do domu. Buduje także konkretny obraz twojego przedsiębiorstwa, jako nowoczesnego i pełnego ciekawych pomysłów.

Ostatecznym efektem długotrwałego, globalnego oddziaływania DOOH, jest nawiązanie kontaktu z wieloma klientami i zachęcanie ich do bliższego poznania twojej firmy i produktów, co przekłada się na większe obroty. Pomaga także w budowaniu relacji z klientem i pozytywnego wizerunku firmy, co powoduje większe zaufanie i rozpoznawalność marki. W efekcie również ten czynnik prowadzić będzie do szybszego zwiększania obrotów.

Jeśli do tej pory się wahałeś, teraz już wiesz: reklama DOOH będzie korzystna dla twojego biznesu.

PIT 2021 – jak rozliczyć i do kiedy wysłać deklarację?

0
PIT 2021

Nowy sezon rozliczeń za poprzedni rok podatkowy zbliża się coraz szybciej i jest nieuchronny. Dla każdego rodzaju deklaracji mamy wprawdzie inny termin, jednak już teraz warto zacząć myśleć o przygotowaniu swojego PITa. Do kiedy mamy obowiązek rozliczyć się z PIT i jak zrobić to w najwygodniejszy sposób? Dlaczego nie warto zwlekać z oddaniem deklaracji do urzędu? Jakie narzędzia mogą ułatwić nam wypełnienie i przesłanie rozliczenia?

  1. PIT 2021 – do kiedy trzeba wysłać dokumenty?
  2. Jak dostarczyć PIT do Urzędu Skarbowego?
  3. O czym pamiętać przy wypełnianiu deklaracji?

PIT 2021 – do kiedy trzeba wysłać dokumenty?

Podobnie jak w latach ubiegłych, deklaracje PIT oznaczone różnymi numerami mają różne terminy, do których musimy się z nimi wyrobić. Najpopularniejszy druk – PIT-37 – jest dedykowany osobom pracującym u kogoś. Termin jego rozliczenia mija ostatniego dnia kwietnia i do tego czasu musimy bezwzględnie przesłać do urzędu nasze dokumenty. Jeżeli tego nie zrobimy, będziemy musieli tłumaczyć się w formie czynnego żalu i mieć bardzo dobre uzasadnienie – inaczej Urząd Skarbowy może nałożyć na nas karę.

Kolejną ważną rzeczą dotyczącą uzupełniania deklaracji PIT jest podatek. Jeżeli mamy nadpłatę, otrzymamy ją w terminie do 3 miesięcy od złożenia plików, w związku z czym szybkie rozliczenie nam się opłaca. Z kolei gdy mamy niedopłatę, musimy wpłacić brakującą kwotę do ostatniego dnia kwietnia, a najlepiej w dniu odesłania dokumentów.

Jak dostarczyć PIT do Urzędu Skarbowego?

Istnieją trzy sposoby na rozliczenie się z obowiązku podatkowego. Zaliczamy do nich kolejno:

  • osobistą wizytę w urzędzie i złożenie deklaracji w okienku, co jednak wymaga od nas odczekania na swoją kolej, a obecnie w wielu miejscach jest również niemożliwe;
  • wysłanie deklaracji listem poleconym przez Pocztę Polską, przy czym musimy pamiętać o nadaniu przesyłki z odpowiednim wyprzedzeniem, aby uniknąć gigantycznych kolejek na kilka dni przed końcem terminu;
  • wysłanie deklaracji w formie elektronicznej, tak zwanego e PIT, co jest najszybszą i najwygodniejszą formą kontaktu z naszym Urzędem Skarbowym. Należy jednak pamiętać, aby zachować zwrotny dokument UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru), który stanowi potwierdzenie przekazania dokumentów.

O czym pamiętać przy wypełnianiu deklaracji?

Wypełniając PIT online czy odręcznie powinniśmy zrobić to w sposób dokładny i rzetelny. Wykorzystanie odpowiedniego programu jest przy tym dużo wygodniejsze i łatwiejsze, a dodatkowo minimalizujemy w ten sposób ryzyko pomyłki. Jeżeli po wysłaniu PIT zorientujemy się, że popełniliśmy błąd, skontaktujmy się z urzędem jak najszybciej i poprośmy o pomoc w jego naprawieniu.

PIT online

Warto również mieć na względzie to, że odkładanie rozliczenia się w czasie nie działa na naszą korzyść. Im dłużej będziemy w ten sposób zwlekać, tym mniej czasu zostawimy sobie na przygotowanie dokumentów, co sprzyja popełnianiu błędów. Dodatkowo później otrzymamy także zwrot podatku lub będziemy mieć mniej czasu na dopłacenie brakującej kwoty.

Rozliczenie się z PIT jest obowiązkowe dla każdej osoby, która osiągnęła dochód w zeszłym roku podatkowym, chociaż nie każdy będzie miał na to taką samą ilość czasu. Jeżeli zależy nam na szybkim, prostym i wygodnym rozwiązaniu, warto rozważyć wypełnienie i przesłanie deklaracji poprzez program do obsługi PIT – dzięki temu nie musimy ruszać się z domu, mamy mniejszą szansę na pomyłkę, a także możemy szybciej uzyskać zwrot nadpłaconego podatku, jeżeli rozliczymy się z wyprzedzeniem.

Jak wybrać idealny telefon do pracy?

0
telefon do pracy

Większość z nas korzysta z telefonu także w pracy – podczas home office może on okazać się wręcz niezbędny. Jaki wybrać odpowiedni model, na co zwrócić uwagę, porównując kilka telefonów? Kilka porad znajdziesz poniżej.

Czym jest mały ZUS i kto może z niego skorzystać?

0
mały zus
Fot. Pexels.com

Prowadzenie własnej firmy nie jest łatwe. Zwłaszcza na początku. Nowe przedsiębiorstwo wymaga dużo czasu, a także środków finansowych. Jednym z rozwiązań zmniejszających koszty jest skorzystanie z małego ZUSu. Czym jest i kto może skorzystać z takiego rozwiązania? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/maly-zus-dla-firm/

Mały ZUS – podstawowe informacje

Skorzystanie z tej opcji wiąże się z wpłacaniem niższych składek na ubezpieczenie społeczne. Regułą jest, że kwota na ZUS obliczana jest na podstawie dochodów z roku ubiegłego. Jednak z przypadku małego ZUSu kwota ta zostaje obniżona.

Z takiego rozwiązania mogą skorzystać jedynie osoby, które nie przekroczyły przychodu w wysokości 120 tys. zł za miniony rok. Mniejsze składki można płacić maksymalnie przez 36 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.

W przypadku osób, które już w 2020 roku korzystały z niższych składek na ubezpieczenie społeczne nie ma potrzeby ponownego składania wniosku. Ulga zostanie naliczona także w tym roku. Chyba, że minie maksymalny okres uprawniający do korzystania z niższych świadczeń. Drugą ewentualnością jest przekroczenie maksymalnej kwoty przychodu w 2020 roku.

Mały ZUS, a wznowienie firmy.

Jeśli przed zawieszeniem firmy opłacało się standardowe składki do ZUS należy w ciągu 7 dni od wznowienia przedsiębiorstwa złożyć wniosek ZUS ZUA. Oczywiście dotyczy to sytuacji, w której spełnia się warunki przystąpienia do małego ZUSu.

Ważnym aspektem jest oddanie wniosku w terminie do 7 dni od daty ponownego rozpoczęcia działalności gospodarczej. Przekroczenie tego terminu sprawi, że obowiązkowo trzeba będzie odkładać standardowe stawki. Firmy, które wcześniej korzystały z ulgi i dalej spełniają warunki będą automatycznie ponownie rozliczane na zasadzie małego ZUSu.

 

Mały ZUS może okazać się wielką ulgą dla młodego przedsiębiorcy. Zaoszczędzone pieniądze mogą pozwolić w zrealizowaniu inwestycji. Jednak przede wszystkim mogą odciążyć budżet. Warto skorzystać z takiego ułatwienia, zwłaszcza w początkowej fazie prowadzenia firmy kiedy liczy się każda złotówka. Jeśli spełniasz wymogi czas na wypełnienie odpowiedniego wniosku.

Zobacz też: http://openid.pl/zawieszenie-i-likwidacja-dzialalnosci-gospodarczej-o-czym-nalezy-pamietac/

Torby papierowe z logo – doskonałe narzędzie marketingowe

0
Torby papierowe z logo

W czasach, gdzie otaczają nas setki, a nawet tysiące reklam, trudno jest się wybić z reklamą swojej firmy. Nie jest to niemożliwe, ale jest to drogie. W szczególności nowe firmy pojawiające się na rynku mają problem z tym, jak poinformować o swoim istnieniu, jednocześnie nie wydając milionów na reklamę. Z drugiej strony ludzie czują się przytłoczeni reklamami telewizyjnymi, radiowymi, jak i outdoorowymi. Jak się zareklamować w dzisiejszych czasach? Gdzie umieścić swoje logo, żeby było widoczne i kojarzone z przyjazną marką?

Świetną propozycją jest umieszczenie logo na torbie papierowej. Dlaczego torba papierowa? Z prostego powodu. Żyjemy w czasach gdy nasza świadomość na temat zanieczyszczenia środowiska jest coraz większa. Zaczynamy sobie zdawać sprawę z tego, jak wielką szkodę wyrządzamy sobie i naszej Planecie korzystając z plastiku. W sklepach coraz częściej, zamiast wybierać reklamówki jednorazowe sięgamy po torby papierowe. Jest to dobry sygnał. Oznacza to, że nie tylko widzimy problem, ale próbujemy mu zaradzić. Wielki wpływ na kwestie papier czy plastik mają firmy.

Jakie korzyści może odnieść Firma z korzystania z papierowych toreb?

Jest ich bardzo wiele. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na to, jak spostrzegana będzie Twoja działalność. Jako że plastik stanowi potężne zagrożenie, torby papierowe są uważane za świetny zmiennik. Temat ekologii jest ciągle żywy. Torby papierowe pomagają budować pozytywny wizerunek firmy. Firmy korzystające z papierowych zamienników reklamówek jednorazowych, są postrzegane jako firmy przyjazne dla środowiska. Coraz częściej marki korzystające z papierowych toreb są uważane za bardziej prestiżowe. Torby papierowe ulegają w szybkim czasie rozpadowi, dzięki czemu nie zaśmiecają naszej Planety. Czas rozpadu reklamówki jednorazowej to około 400 lat, natomiast torby papierowej średnio 6 miesięcy. Jest to ogromna różnica!

Torby papierowe to eleganckie opakowanie, które przyda się podczas różnych eventów, targów i akcji promocyjnych. W torbie możemy wręczyć materiały na temat firmy, na przykład katalogi, ulotki i broszury, a także gadżety reklamowe.

Klienci korzystający z toreb papierowych z logo firmy stają się nieformalnie ambasadorami jej. Dlaczego jest to dużą zaletą? Jest to oszczędność na reklamie. Zamiast wykupować miejsce na reklamę outdoorową lub czas reklamowy w telewizji czy w radiu, Twoją reklamą mogą być twoi klienci. Logo przemieszcza się wraz z osobą używającą torby, dzięki temu może być zauważone przez dużą liczbę potencjalnych klientów. Co więcej, ten sposób reklamy nie jest odbierany jako nachalny. Torby papierowe często są używane kilka razy. Przekaz reklamowy ma długi czas oddziaływania, dzięki czemu na dłużej pozostanie w umyśle nadawcy. Często torby wędrują z rąk do rąk, przez co zwiększa się zasięg reklamy. Poprzez przekazywanie toreb w taki sposób klienci niejako polecają daną firmę.

Jaki rodzaj torby papierowej wykorzystać?

Wybór toreb papierowych jest na tyle szeroki, że znajdzie się coś dla każdej działalności. Zacznijmy od toreb z uchwytami skręcanymi, sznurkowymi i płaskimi, które możemy wykorzystać w branży spożywczej, modowej i kosmetycznej. Małe torebeczki tego rodzaju świetnie sprawdzą się w branży jubilerskiej. Torby fałdowane sprawdzą się w piekarniach. Duże torby klockowe idealne zastosowanie znajdą w branży alkoholowej. Natomiast małe torby klockowe sprawdzą się jako opakowania na drobne elementy typu śrubki, gwoździe i nakrętki.

Dlaczego warto umieścić swoje logo na torbie papierowej?

  1. Torby papierowe są dobrze spostrzegane przez klientów
  2. Torba papierowa jest przyjazna dla środowiska
  3. Torba papierowa podnosi prestiż firmy
  4. Jest to stosunkowo tani sposób reklamy
  5. Jest to reklama o dużym zasięgu oddziaływania
  6. Nie jest to nachalna forma reklamy, dzięki czemu jest milej odbierana
  7. Torby z logo zwiększają rozpoznawalność firmy.

ZOBACZ TEŻ