Założenie sklepu internetowego - krok po kroku!

Choć na świecie kryzys gospodarczy, to jednak w naszym kraju nie za bardzo da się go zauważyć. Zwłaszcza w branży e-commerce, która „wzrosła” w roku 2013 aż o 24 procent.

Pierwsze pytania

Zanim zdecydujesz się na to, by założyć sklep internetowy, musisz na początku odpowiedzieć sobie na kilka pytań ogólnych, dotyczących między innymi przechowywania towaru, branży w której będziesz się specjalizował a także sposobu, jakim chcesz zwrócić na siebie uwagę Twoich klientów. Nie łudź się – samo postawienie strony na serwerze nie oznacza, że znajdą się tysiące chętnych, którzy skorzystają z Twoich usług.

Masz już pomysł? Przetestuj go!

Jeśli wiesz już co chcesz w swoim sklepie sprzedawać, określ grupę docelową swoich produktów i sprawdź, czy faktycznie cieszyć się będziesz popularnością w dziedzinie, którą wybrałeś. Możesz też zadać kilka pytań od siebie, które dadzą Ci odpowiedź na pytanie czego dani Klienci od Ciebie oczekują.

Strategia marketingowa

Następnym krokiem powinno być nakreślenie strategii marketingowej na najbliższe pół roku. Musi ona obejmować takie czynniki jak produkt, grupę docelową, logistykę, obsługę klienta, mocne i słabe strony, szanse i ryzyka, finansowanie, koszty, formy reklamy i planowane przychody. Pamiętaj, że te ostatnie powinny być szacowane najlepiej w wersji dość pesymistycznej…

Kolej na nazwę

Gdy poukładasz sobie całokształt swojego biznesu w swojej głowie, wybierz dla swojego biznesu nazwę. Niech będzie to nazwa prosta, łatwa do zapamiętania i prosta w pisowni. Wybierz coś od siebie a nie korzystaj z powtarzających się schematów (na przykład końcówki -ex, POL czy też słowa super, hiper itd). Na koniec sprawdź, czy nazwa Twojego sklepu nie jest już… zajęta. Może się okazać, że założenie domeny z Twoją nazwą nie będzie już możliwe.

Załóż działalność

Następnym krokiem będzie założenie działalności gospodarczej. Na szczęście większość formalności założysz już w jednym okienku (w Urzędzie Miasta).

Wybierz oprogramowanie i… działaj!

Kolejną ważną decyzją będzie wybór oprogramowania. Możesz wybrać oprogramowanie w wersji darmowej, płatnej, lub dostosowanej od podstaw do Twojego sklepu (najdroższa opcja).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here