Baza odbiorców - jak ją rozbudować?

Maile są doskonałym sposobem na proste, tanie i przede wszystkim efektywne podtrzymanie relacji z Klientem. Niestety, większość osób ma problem z rozbudową danych adresowych o kolejne pozycje. Tymczasem marketing mailowy jest doskonałym sposobem na zwiększenie dochodu. Pytanie, jak to zrobić.

Jakie dane zbieramy?

Podstawowe dane jakie należy zbierać to imię i adres mailowy. Do zoptymalizowania mailingu konieczne będzie zwłaszcza imię. Kierowanie mailingu po imieniu, zwiększa nasze szanse na sukces. Z kolei pozyskiwanie dużej liczby danych nie jest opłacalne, gdyż mało kto lubi wypełniać ankiety.

Jak pozyskać maila?

1. Najłatwiej jest pozyskać maila bezpośrednio ze swojej strony www. Najlepiej robić to w oparciu o newslettera. Pomyślmy o tym, by formularz zapisu do naszej „internetowej oferty”, znajdował się na możliwie każdej stronie sklepu. Co więcej – musi on być czytelny i zauważalny.

2. Pozyskać maila można też za pomocą formularzy dostępnych na Twojej stronie (na przykład Kontakt). Można go również pozyskać poprzez okienka pop-up.

3. Kolejną metodą na pozyskanie maila od potencjalnych klientów jest… Facebook. Jak to zrobić? Przykładem niech będzie własny Fan Page na FB, na którym organizujemy różne konkursy. Zazwyczaj wymagają one naszego dostępu do czyjegoś maila. Dlatego też nie zapomnijmy o tym, by ewentualny formularz zapisu zawierał informację o możliwości wykorzystania przez nas danych Klientów.

Inne sposoby na pozyskiwanie adresów Klientów

1. Jeśli prowadzisz tradycyjny sklep, możesz do każdego paragonu wprowadzić krótką informację o możliwości zapisu do newslettera.

2. Jeśli prowadzisz restaurację, możesz skorzystać z opcji krótkich ankiet, bądź też zaprosić Klientów do zdobycia przez stronę www niewielkich rabatów na posiłki.

Jak „rozkochać” w sobie Klienta?

Gdy już mamy odpowiednią bazę odbiorców, możemy spróbować elegancko przywitać się z nim. Jak to zrobić? Chociażby za pomocą maila powitalnego…

Wysłać takiego maila możemy na przykład wtedy, gdy wchodzimy w posiadanie jego adresu. Jeśli na przykład zdecydowaliśmy się na przygotowanie konkursu, możemy – zaraz po zapisaniu się do niego potencjalnego Klienta – wysłać do niego maila z informacją, czym tak naprawdę się zajmujemy i co oferujemy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here