W ostatnich latach rynek e-commerce gwałtownie rośnie. Większość sklepów internetowych cechuje wzrost obrotów. I choć nie brak tu takich, których obroty nie są wyższe niż 100 tysięcy złotych, to też zdarzają się i takie, których obroty sięgają kilkunastu milionów złotych rocznie. Kuszące, prawda?
Pomyśl co chcesz robić
Zanim założysz pierwszy lepszy sklep internetowy, sprawdź czym chciałbyś się zajmować. Najlepiej poszukaj niszy – czegoś wyjątkowego. Czegoś, czego na rynku zbytnio nie ma. Potem dopiero mierz siły na zamiary.
Idealną sytuacją jest połączenie swojego hobby z towarem, który sprzedajemy w sklepie. Wtedy dodatkowa wiedza merytoryczna nie będzie nam potrzebna. Tak może być na przykład w kontekście części motoryzacyjnych, czy też ich zamienników.
Na podstawie tej decyzji, jasno określisz grupę Twoich docelowych odbiorców. Dopasujesz do nich swoje marketingowe posunięcia i będziesz się cieszył z wykonywanej pracy.
Pomyśl o dostawcach
Twój dostawca nie może być tylko dobry. Musi on być przede wszystkim rzetelny i szybki. Gdy już będziesz miał swój sklep, pojawi się pewnie problem magazynowania sprzedawanych przez siebie produktów. Wszystkie te produkty, które nie znajdują się na Twoim magazynie (nie są najlepiej sprzedającą się grupą produktów), musisz zamówić a to oznacza czas…
Opinie też są ważne
Większość ludzi przed podjęciem zakupów w danym sklepie internetowym, szuka na jego temat konkretnych opinii, które pomogą im powziąć decyzję, czy warto dokonywać zakupów czy nie. Również i Ty sam możesz o to zadbać, tworząc wpisy w mediach społecznościowych bądź na przeróżnych (najlepiej tematycznych) forach. Im bardziej będą one naturalne, tym większa szansa na odniesienie sukcesu w branży.
Umiejętnie zarządzaj danymi osobowymi
Mając sklep, masz też Klientów. Ci zaś mają swoje dane osobowe, którymi należy odpowiednio zarządzać. Warto poczytać nieco więcej na temat przechowywania danych, podpisywania umów z dostawcami hostingu a nawet z rejestrację swoich baz danych w GIODO.