11

Marketing mailowy, to dziś jeden z najbardziej sprawdzonych sposobów na podtrzymanie relacji z Klientem. I choć nie zastąpi on narzędzi do pozyskiwania nowych Klientów, to i tak stał się już nierozerwalnie złączony z handlem w internecie.

Reklama stale ulepszana

Marketing email jest ciekawym narzędziem, które – jako jedno z niewielu narzędzi marketingowych – potrafi stale dopasowywać się do wymagań stawianych przez Klientów. Jak? Jeśli do określonej grupy Klientów wysyłamy mailing, możemy łatwo sprawdzić co z naszymi wiadomościami się dzieje. Czy są one otwierane, czy zachęcają do wejścia do naszego sklepu internetowego i czy wreszcie – wiążą się ze zwiększeniem sprzedaży. Jeśli na przykład wysyłane przez nas maile są kompletnie ignorowane, możemy gdzieś zareagować.

Badanie efektu reklamy

Dzięki marketingowi mailowemu, możemy na przykład dokładnie sprawdzić, jakie skutki odnosi ona w kontekście zainteresowania naszym sklepem. Ta metoda podtrzymania relacji z Klientem jest doskonałym narzędziem „pomiarowym”, dzięki którym możliwe jest podjęcie dalszych kroków marketingowych.

Behawioralny etap marketingu mailowego

Zbieranie informacji o preferencjach handlowych naszych Klientów, jest zadaniem bardzo długotrwałym. Na szczęście opłaca się – mając do dyspozycji dane Klientów, możemy przemówić do nich bezpośrednio, co zwiększa poziom zażyłości pomiędzy sklepem a jego Klientem.

Bezpośrednia forma reklamy, która jest dopasowana do Klienta, może mieć formę oferty dopasowanej w sam raz dla niego, popartej jednocześnie zwrotami bezpośrednimi (na przykład – Drogi Pawle). Taka reklama daje Klientowi poczucie wyjątkowości a połączona z promocjami dla Stałych Klientów, jeszcze bardziej utwierdza go w przekonaniu, że warto skorzystać z oferty sklepu po raz drugi.

Czy warto inwestować w email marketing?

Biorąc pod uwagę obroty rynku e-commerce (30 miliardów złotych rocznie), trzeba postawić sprawę jasno – warto inwestować w nowoczesny marketing. Również w ten, którego zadaniem jest podtrzymanie relacji z Klientem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here