Ponad połowa bodźców, które docierają do naszego umysłu to te wizualne. Wzrok jest bowiem najważniejszym zmysłem poznawczym. Zasada ta sprawdza się również w świecie reklamy – tylko atrakcyjne dla oczu wiadomości mają szansę się przebić przez otaczający nas szum komunikacyjny. A skoro tak, dobrze, by były widoczne bez względu na oświetlenie otoczenia. Dlatego właśnie tak popularne stały się reklamy podświetlane.

Wykorzystanie światła w reklamie nie jest oczywiście niczym nowym. Podświetlane neony znamy już od ponad stu lat. Dziś jednak możemy grać światłem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – i to nie tylko po zmroku. Jakie możliwości dają więc nowoczesne reklamy podświetlane i w jaki sposób je wykorzystać?

Nie tylko kasetony świetlne

Pisząc o reklamach podświetlanych, zapomnijmy na chwilę o billboardach, bannerach czy citylightach oraz innych formach reklamy outdoorowej. Skupmy się na tych, które znajdują się w samym sklepie czy firmie: przy wejściu, jak i wewnątrz. Dlaczego? Ponieważ to właśnie tutaj dzieje się prawdziwa magia, a światło pozwala aranżować przestrzeń na wiele różnych sposobów.

Najbardziej oczywistym sposobem użycia światła w sklepie jest podświetlenie kasetonu/szyldu na wejściu. Rozsądna decyzja – zwłaszcza, jeśli do lokalu klienci wchodzą od strony ulicy (ale również wewnątrz galerii handlowej, gdzie świeci się wszystko). Nowoczesna reklama podświetlana to jednak znacznie więcej niż jedna – dwie żarówki zamknięte w dibondowym czy wykonanym z pleksi kasetonie.  Dlaczego? Ponieważ światło umożliwia wyeksponowanie na przykład logo marki czy „zgranie” ekspozycją produktów na regałach. Pozwala zatem nie tylko dostrzec, że dany sklep istnieje, ale i oddziałuje na zmysły potencjalnych klientów – przyciągając uwagę i wywołując pozytywne emocje.

Przykłady? Podświetlane reklamy umieszczone bezpośrednio na sklepowych ścianach – wykrojone w formie logotypu marki czy innego designerskiego (i związanego z brandem) kształtu. Mowa np. o podświetlonym obrysie buta w butiku, który sprzedaje sportowe obuwie czy podświetlonym rożku z lodami w modnym lokalu serwującym takie produkty. Przemyślany design oraz wysoka jakość wykonania reklamy podświetlanej czynią cuda.

Jak wybrać reklamę podświetlaną?

Reklama podświetlana sprawdzi się doskonale, dekorując witrynę sklepową, bar, restaurację, salon fryzjerski czy inny lokal, który ma przyciągnąć klientów. Zazwyczaj staje się stałym elementem jego wystroju. A to oznacza tylko jedno: należy bardzo mocno zadbać o jej jakość – tak, gdy chodzi o materiał i standard wykonania, jak i design. Tylko przemyślany, spójny z systemem identyfikacji wizualnej projekt zadziała zgodnie z oczekiwaniami.

Chcąc mieć pewność, że powstanie reklama, która dotrze do odbiorcy i wywoła pożądany efekt, jej wykonaniem zająć powinna się doświadczona firma, taka jak np. Canvas. Eksperci w branży komunikacji wizualnej przygotują kreatywne i funkcjonalne pomysły, dzięki którym promocja przyniesie rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here