Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Zastanawiasz się, jakie działania musisz podjąć, aby lepiej wypozycjonować poszczególne kategorie produktowe? Dowiedz się, jak pozycjonować sklep internetowy krok po kroku, aby łatwiej i szybciej osiągać zamierzone cele.
Wybór platformy e-commerce
To jeden z pierwszych i najważniejszych kroków w stawianiu i pozycjonowaniu sklepu internetowego. Platforma e-commerce wpływa bowiem na stabilność i funkcjonalność serwisu. Dlatego przed dokonaniem wyboru musisz zrobić bardzo dokładną listę funkcji, z jakich mają korzystać użytkownicy Twojego e-sklepu.
Inną kwestią jest rodzaj platformy. Tutaj do wyboru masz aż 4 możliwości:
- Platformy abonamentowe (SaaS) – są to platformy bez dostępu do kodu źródłowego. Opłaca się je najczęściej w formie miesięcznego abonamentu. Jest to opcja dla mało wymagających właścicieli sklepów, ponieważ tego typu platformy e-commerce nie pozwalają na ingerencję w kod źródłowy. Przykłady: Shoper, Shopify, Shoplo, Skyshop.
- Platformy Open Source – ten rodzaj platform daje szerokie możliwości optymalizacji i modyfikacji funkcji sklepu. Ich użytkownicy mają dostęp do kodu źródłowego. Nie ponoszą opłaty instalacyjnej. Koszt utrzymania e-commerce’u na tego typu platformie jest zależny od kosztów serwera i prac z nim związanych. Przykłady: Woocommerce, PrestaShop.
- Platformy dedykowane – jest to rozwiązanie tworzone od podstaw przez zespół programistów wyłącznie na potrzeby Twojego sklepu. Korzystają z niego największe i najbardziej rozbudowane e-commerce’y, które wymagają obsługi niestandardowych funkcji.
Optymalizacja sklepu internetowego
Optymalizacja sklepu internetowego wymaga skoordynowania bardzo szerokiego zakresu działań, które obejmują w dużej mierze wewnętrzną strukturę serwisu. W pozycjonowaniu Twojego e-commerce pomoże Ci KWISS.PL – Agencja SEO z dużym doświadczeniem.
Optymalizacja sklepu internetowego – techniczne SEO
Jeśli chcesz stworzyć sklep, która okaże się łatwa w obsłudze zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów indeksujących, musisz wyeliminować wszystkie techniczne błędy, jakie występują w jej strukturze. Wymaga to podjęcia takich działań, jak m.in.:
- wdrożenie przekierowań (rozwiązanie problemu duplikacji treści);
- implementacja mapy strony, pliku robots.txt i danych strukturalnych (m.in. ułatwienie robotom indeksującym odwiedzania najistotniejszych stron);
- ustawienie łatwej i intuicyjnej architektury serwisu;
- wdrożenie przyjaznych adresów URL;
- usunięcie występujących błędów (m.in. błędów 404).
Content marketing w e-commerce
Content marketing e-commerce obejmuje szerokie działania związane z treściami, które znajdują się na stronach Twojego sklepu lub publikowane są na zewnętrznych portalach. Działania content marketingowe na stronie (on site) to:
- stworzenie treści, np. opisów produktów lub kategorii produktów, które będą przyjazne dla użytkownika oraz robotów indeksujących – pomagają w tym między innymi nasycenie frazami kluczowymi czy odpowiednie formatowanie;
- optymalizacja tagów – dotyczy to m.in. tytułu strony, nagłówków w treściach, opisów meta description;
- linkowanie wewnętrzne SEO – dzięki niemu użytkownicy e-sklepu będą mogli swobodnie i szybko przemieszczać się pomiędzy pokrewnymi kategoriami sklepu lub z sekcji poradnikowej na strony produktów i ofert.
Działania off site – linkowanie zewnętrzne
Kampania content marketingowa powinna obejmować także publikacje sponsorowane na zewnętrznych portalach. Dzięki temu działaniu masz szansę dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy na co dzień odwiedzają dziesiątki różnych serwisów internetowych w poszukiwaniu interesujących ich treści, poradników, rankingów produktów itp.
Publikacje zewnętrzne to przede wszystkim merytoryczne artykuły, które zawierają linki prowadzące bezpośrednio do strony głównej Twojego e-commerce’u, stron kategorii produktów lub stron produktowych.
Optymalizacja sklepu internetowego – korzyści
Skuteczne, a przede wszystkim konsekwentne i przemyślane pozycjonowanie sklepów internetowych przyniesie wymierne korzyści dla całego Twojego biznesu. Zlecając działania doświadczonej agencji SEO, szybko zauważysz:
- wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania – więcej odwiedzin, z których część przełoży się na zakupy;
- niższy koszt pozyskiwania klientów – większa liczba wejść na stronę z ruchu organicznego pozwoli Ci obniżyć wydatki na płatne kampanie reklamowe;
- przewaga nad konkurencją – wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i większa świadomość o Twoim sklepie podniosą prestiż całego biznesu i zaufanie do niego;
- możliwość dostosowanie treści do klientów – zaangażowanie w komunikację z Twoim e-commercem pozwoli Ci łatwiej dostosować treści persony Klienta, co jeszcze bardziej zwiększy skuteczność działań content marketingowych;
- zwiększony współczynnik konwersji – techniczna optymalizacja ścieżki zakupowej pozwoli łatwo i intuicyjnie przejść potencjalnemu Kupującemu od dodania produktu do koszyka aż do dokonania zakupu.
Zacznij pozycjonować swój sklep internetowy z doświadczoną agencją SEO, która skoordynuje wszystkie niezbędne działania. Twój sklep stanie się lepiej widoczny dla użytkowników sieci i bardziej atrakcyjny dla robotów indeksujących. Jednak najważniejsze dla Ciebie efekty pozycjonowania zauważysz w większej sprzedaży.