Jak wykorzystać social media w promocji marki

Czy stworzenie kont firmowych w mediach społecznościowych to dobry sposób na pozyskiwanie nowych klientów, promocję marki i poszerzanie zasięgów jej działalności? Choć wielu przedsiębiorców przywiązanych do tradycji nie dostrzega potencjału leżącego w social mediach, w rzeczywistości to właśnie marki obecne w tego typu portalach zbierają wokół siebie coraz większe zainteresowanie. Zdobycie grona odbiorców to jednak nie wszystko – aby utrzymać odpowiedni poziom zainteresowania i zaangażowania zarówno wśród docelowej grupy konsumentów, jak i osób bezpośrednio związanych z twoją branżą, potrzebujesz odpowiedniej strategii działania. Jak wykorzystać social media w promocji marki i pozyskać realny zwrot zainwestowanego w nie czasu?

Jak działa social media marketing?

Z naturalnego założenia reklama to sposób na docieranie do obecnych i potencjalnych klientów w celu przestawienia im oferty marki w atrakcyjny, interesujący i unikalny sposób. Dziś to właśnie media społecznościowe stały się medium, w którym kreowanie takiego przekazu jest najłatwiejsze, a jednocześnie najskuteczniejsze. To właśnie portale takie jak Facebook, Twitter czy Instagram skupiają osoby zainteresowane konkretnymi tematami, poszukujące rozwiązań na własne problemy czy zapytania, wyszukujące informacji na podstawie konkretnych słów kluczowych. Social media marketing to umiejętne opracowanie strategii działania na tego typu portalach, stworzenie aktywnego i interesującego profilu firmy oraz utworzenie pozytywnej relacji z klientem. To zarazem podstawowy sposób wzbudzenia zainteresowania marką i tym samym bezpośredniego wpływu na wzrost sprzedaży.

Prowadzenie profili w social media – docieraj do specjalistów w branży

Szczególnym przykładem mediów społecznościowych, skupionym przede wszystkim na budowaniu relacji z klientami biznesowymi, potencjalnymi pracownikami, partnerami i ogólnie pojętą branżą jest portal LinkedIn. Jako miejsce zrzeszania specjalistów i ekspertów w danej dziedzinie oraz osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z daną branżą, to platforma, którą warto uwzględnić w swojej strategii marketingu w social mediach.

Profil na LinkedIn to swoista wizytówka biznesowa marki, której cele mogą znacząco różnić się od tych wyznaczonych na potrzeby pozostałych mediów społecznościowych. Tu zależeć powinno ci przede wszystkim na docieraniu do osób, które przyczynią się w pośredni lub bezpośredni sposób do rozwoju twojego biznesu oraz pozwolą, by twoja marka stała się zauważalna na arenie profesjonalnej. LinkedIn to jednak nie tylko rozwiązanie dla firm, ale i osób fizycznych poszukujących zatrudnienia czy zleceń – poszerzając coraz bardziej własną sieć znajomości zyskujesz wiele ciekawych okazji rozwoju i potwierdzenie własnego statusu w danym obszarze działalności.

social media

Prowadzenie profilu w social media pozwala z jednej strony dbać o atrakcyjny wizerunek swojej firmy w sieci – to właśnie media społecznościowe są miejscem, w którym wielu użytkowników poszukuje informacji na temat firm. Mogą skorzystać na tym szczególnie mniejsze przedsiębiorstwa, które nie mogłyby konkurować z dużymi firmami w przestrzeni outdoorowej czy w dużych portalach. Prowadzenie profili social media dla małych firm jest szansą na stworzenie miejsca komunikacji z potencjalnymi klientami, zbudowania wizerunku swojej marki, a także promowania konkretnych produktów, usług, akcji itd.

Jak social media wpływają na świadomość marki?

Sama obecność w mediach społecznościowych to jeszcze nie wszystko – ich umiejętne wykorzystanie poprzez stworzenie spójnej i przemyślanej strategii marketingowej to podstawa do osiągnięcia wymiernego sukcesu i zauważenia rzeczywistego wpływu social media na rozwój i promocję marki. Wystarczy przyjrzeć się popularnym markom modowym obecnym na przykład na Facebooku czy Instagramie, by zauważyć, że skupiają się dziś one nie na publikowaniu jakichkolwiek treści, a utrzymywaniu regularności, spójności i przede wszystkim bezpośredniego kontaktu z klientami. To one przekładają się na zwiększenie zainteresowania usługami firmy, docieranie do nowych grup klientów, budowanie zaufania tych obecnych czy wykorzystanie opinii klientów do dalszego rozwoju usług i produktów. Marketing social media dla niektórych branży, opartych na relacjach i interakcjach z klientami, może dla wielu firm stać się podstawą działalności promocyjnej.

Profesjonalne prowadzenie social media z pomocą agencji marketingowej

Popularne marki modowe, sklepy internetowe, firmy kosmetyczne, dilerzy samochodowi, ale także wielu przedstawicieli mniej oczywistych gałęzi przemysłu czy sektora usług korzystają dziś skutecznie z możliwości, jakie oferuje im obecność w mediach społecznościowych. Poszerzenie grona odbiorców, łatwiejsze dotarcie do grupy docelowej czy zwiększenie konwersji na stronie internetowej to tylko niewielka część zalet płynących z aktywnego, przemyślanego prowadzenia profilu w social media. Wiedzą o tym doskonale prosperujący coraz lepiej influencerzy i przedstawiciele zawodów freelance, którzy coraz częściej właśnie dzięki mediom społecznościowym są w stanie rozwinąć własną karierę i dotrzeć do swoich pierwszych klientów.

Aby jednak prowadzić aktywny, interesujący profil w mediach społecznościowych, konieczny jest czas, konkretne umiejętności marketingowe i znajomość charakterystyki działania mediów społecznościowych. Tu z pomocą przychodzą jednak profesjonalne agencje marketingowe, które doskonale rozumieją potrzeby marek z różnych obszarów działalności i są w stanie dopasować konkretną strategię działania koniecznych do osiągnięcia określonych celów.

Oferta marketingu w social media może być niezwykle szeroka – zadaniem agencji marketingowej jest poznanie potrzeb oraz celów firmy, tak by zaproponowana strategia działań pozwoliła realizować zamierzone cele. Agencja marketingowa LTB.pl oferuje bogatą ofertę działań związanych z prowadzeniem profilu w social media dla małych firm oraz większych przedsiębiorstw i freelancerów.

Materiał partnera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here