Jak stworzyć odpowiedni program lojalnościowy

Program lojalnościowy to jeden ze sposobów na pozyskanie nowych klientów i zbudowanie trwałej relacji z nim. Podpowiadamy jak go opracować?

Program lojalnościowy może mieć różną formę, na przykład zbieranie punktów lub naklejek za zakupy, rabatów lub różnego rodzaju przywilejów. Zobacz jak wybrać go odpowiednio do swojej firmy?

Program lojalnościowy – czy warto?

Program lojalnościowy to długofalowe działanie marketingowe, które jest istotnym elementem wspierającym sprzedaż. Jego zasadniczym celem jest zbudowanie i podtrzymywanie stałych relacji z klientem. W związku z tym programy lojalnościowe umacniają pozycję marki w świadomości klientów i  tym samym znacząco przyczyniają się do wzrostu sprzedaży danego produktu lub usługi.

Uczestnictwo w programie lojalnościowym jest także korzystne dla klienta – nic na tym nie traci, a zyskuje.

Adresatami programów lojalnościowych są nie tylko do klienci indywidualni (Business To Consumers). Przedsiębiorcy często oferują programy dla pracowników, kontrahentów, partnerów handlowych, właścicieli sklepów detalicznych (Business To Business). Uczestnicy programu otrzymują tu różnego rodzaju rabaty, karty czy kupony podarunkowe.

Jak stworzyć program lojalnościowy?

Proces tworzenia programu lojalnościowego obejmuje następujące elementy:

  1. Wyznaczenie, zgodnego z polityką firmy, celu programu, na przykład zwiększenie częstotliwości odwiedzin czy podniesienie sprzedaży.
  2. Określenie grupy docelowej – target programu i jej oczekiwań.
  3. Sprecyzowanie mechanizmów i zasad obowiązujących w programie – określenie wysokości rabatów lub naliczania punktów.
  4. Wskazanie kanałów i sposobów komunikacji z klientem, na przykład e-mailing, ulotki czy informacje na stronie internetowej.

Rodzaje programów lojalnościowych

Wyróżniamy następujące typy programów lojalnościowych:

  • POLP (Price Oriented Loyalty Programs) – są to jedne z najpopularniejszych programów lojalnościowych. W ramach tego typu działania klient otrzymuje nagrody o charakterze materialnym – zgromadzone przez niego punkty wymieniane są na nagrody.
  • PRMLY (Person Relationship Maintenance Loyalty Programs) – celem tych programów jest budowanie długotrwałych więzi z klientami i pozytywnego wizerunku marki. W zamian za posiadanie karty członkowskiej lub karty stałego klienta uczestnicy programu otrzymują określone przywileje.
  • PARP (Price And Person Relationship) – w przypadku tego typu programów klient w zamian za uzbierane punkty otrzymuje elitarne nagrody.

Program lojalnościowy to system naczyń połączonych. Aby całość działała jak należy i osiągnęła założone cele, każdy element programu musi być dopracowany. Obecnie na rynku istnieją firmy świadczące usługi w zakresie kompleksowej obsługi programów lojalnościowych. Dzięki posiadanemu doświadczeniu i narzędziom wskażą one optymalne rozwiązania w tym zakresie dla Twojej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here