Marketing oparty o wpływ, czyli influencer marketing, to jeden z najskuteczniejszych obecnie trendów w internetowych działaniach marketingowych. Istotą tego modelu jest oparcie marketingowych działań na wpływie konkretnych użytkowników internetu, na decyzje, zakupowe a także podejmowane na innych płaszczyznach. Dynamiczny rozwój influencer marketingu, w bezpośredni sposób wynika z popularności, jaką cieszą się media społecznościowe. Rekomendacje internetowe to bodziec, który przekonuje do wyboru produktów lub usług niemal w 90% decyzji.
Co stanowi istotę influencer marketingu?
Tak naprawdę, to właśnie osobiste rekomendacje stanowią motor napędowy tego marketingowego modelu. Odbiorcy wchodzą w pewien rodzaj interakcji z influencerami, dzięki czemu mają potem większą pewność wyboru. Nie jest tajemnicą, że influencer marketing to przede wszystkim współpraca z liderami opinii. Są to osoby, które dzięki swoim postawom, spontanicznym lub wygenerowanym na potrzeby marki, wpływają na podjęcie ostatecznej decyzji konsumenta co do wyboru.
Jak zdefiniować influencera?
Wśród influencerów znajdziemy zarówno kreatorów mających kanały na YouTube, blogerów, jak też osoby działające aktywnie na różnych społecznościowych platformach. Miarą skuteczności influencera jest jego popularność w Internecie. Co różni influencerów od celebrytów? Przede wszystkim warunki i zakres działania. W przestrzeni internetowej kreacja przekazu jest prosta, zaś zarządzanie jego siłą, bardziej dynamiczne. Celem działań influencerów jest uzyskanie konkretnego rezultatu. Czyli, zbudowanie długotrwałego zaangażowania konsumenta w kontakt z marką i/lub produktem.
Aktywność przede wszystkim
Jeśli chodzi o tę formę marketingu, trzeba przyznać jedno. Skuteczni influencerzy są dobrze widoczni. Zarówno edukują, przekonują do marki czy produktu, ale też motywują do podejmowania konkretnych akcji. Więcej na temat influencer marketing można dowiedzieć się na stronie Adnext.pl.