Dopasowania słów kluczowych w Google Ads

Wyświetlanie reklam przy użyciu słów kluczowych to najpopularniejszy sposób emisji reklam tekstowych w Gogole Ads. Aby kampania reklam tekstowych w wyszukiwarce mogła rozpocząć swoją emisję należy zdefiniować w ustawieniach kampanii słowa na jakie będą się one wyświetlać. Słowa kluczowe w Google Ads można dodawać wg określonych dopasowań słów kluczowych.

Dopasowanie ścisłe, czyli exact

Dopasowanie słów kluczowych, którego użycie wskazuje jakie słowo musi dokładnie zostać wpisane przez użytkownika, by reklama mogła być wyświetlona w wyszukiwarce Google. Słowo kluczowe, które zostanie wybrane musi być umieszczone w nawiasie kwadratowym. Chcąc wyświetlić reklamę na słowo kluczowe najlepsze smartfony należy wprowadzić w systemie Google Ads słowo z nawiasami [najlepsze smartfony]. Wyświetlimy reklamę tekstową tylko wtedy kiedy ktoś wpisze daną frazę w Google. Reklama wyświetli się również w innej sytuacji – wtedy kiedy użytkownik wykona tak zwaną literówkę i wpisze frazę kluczową z błędem. Inną sytuacją jest wyświetlenie reklamy w przypadku kiedy użytkownik wpisał liczbę pojedynczą, a w kampanii zdefiniowane było słowo w liczbie mnogiej. To najważniejsze zasady dotyczące tego typu dopasowania.

Dopasowanie phrase, czyli do wyrażenia

Dla odróżnienia tego dopasowania od dopasowania exact – słowa kluczowe w phrase umieszczamy w cudzysłowie. Dopasowanie phrase wskazuje, że oprócz zdefiniowanej przez nas frazy – finalnie wpisane przez użytkownika słowo kluczowe może być bardziej rozbudowane. Słowo kluczowe może zawierać dodatkowo coś przed lub za nim. Możliwe jest również wyświetlenie reklamy w sytuacji kiedy nasze słowo znalazło się dokładnie w środku wpisanej frazy przez użytkownika. Najlepiej zobrazuje to poniższy przykład:

  • Wybierając słowo kluczowe „najlepsze smartfony” możemy wyświetlić reklamę w sytuacji kiedy użytkownik wpisze np. najlepsze smartfony w tym roku / jakie są najlepsze smartfony / ranking najlepsze smartfony Samsung. Zauważ, że kolejność słów musi zostać zachowana.

Dopasowanie broad, czyli przybliżone

Dopasowanie przybliżone jest bardzo szerokim dopasowaniem, które będzie generować bardzo dużo wyświetleń z uwagi na dopasowywanie przez system do tego słowa również takich słów, które mogą, ale nie muszą być odpowiednie. W dopasowaniu przybliżonym również nie wszystkie słowa kluczowe muszą wystąpić w słowie wpisanym przez użytkownika. W dodatku słowa mogę być zastąpione przez synonimy. Ważne jest to, że może dojść do sytuacji, w której system błędnie zdefiniuje synonim dla danego słowa. Wówczas może wpłynąć to na gorsze wyniki kampanii.
Aby móc korzystać z tego typu dopasowania wystarczy wpisać słowa kluczowe bez dodawania żadnych oznaczeń, np. najlepsze smartfony Samsung, jaki smartfon wybrać w tym roku, itp.

Dopasowanie broad match type to modyfikator dopasowania przybliżonego

Jak sama nazwa wskazuje jest to typ dopasowania, które ma związek z dopasowaniem przybliżonym. Jest również dopasowaniem bardzo szerokim, ale mamy większą kontrolę nad frazami kluczowymi, na które wyświetlamy reklamy tekstowe. Do każdego użytego słowa w danej frazie kluczowej dostawiany jest znak + jeżeli chcemy, aby dane słowo wystąpiło w finalnej frazie kluczowe, wpisanej przez użytkownika. Dla przykładu – jeżeli w kampanii użyjemy frazy +najlepsze +smartfony to nasza reklama pokaże się tylko i wyłącznie w sytuacji kiedy we frazie wpisanej przez użytkownika pojawią się te dwa słowa. Nie ważne czy w liczbie mnogiej, liczbie pojedynczej. Nie ważne czy będzie literówka. Reklama zostanie wyświetlona. Słowa kluczowe, które użyjemy mogą też wystąpić w dowolnym miejscu we frazie kluczowej i nie muszą następować bezpośrednio po sobie. W przypadku wspomnianej frazy reklama pojawi się również w sytuacji, w której użytkownik wpisze smartfony Samsung jakie są teraz najlepsze.

Duża część osób nie zdaje sobie sprawy z istnienia dopasowań słów kluczowych. Stosują oni wówczas dopasowanie przybliżone, wpisując po prostu słowa kluczowe bez żadnych oznaczeń. Powoduje to wyświetlenie reklam na słowa kluczowe, które nie zawsze pasują do tych, które zostały zdefiniowane. Masz przewagę, ponieważ po lekturze tego artykuły znasz już 4 podstawowe typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads. Zacznij wykorzystywać je w swojej kampanii, a jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Google Ads to odwiedź stronę eksperta od reklamy w Google – LukaszWisniak.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here