Czym powinna się charakteryzować skuteczna reklama digital signage?

0
2038

Digital Out of Home (DOOH) jest nowoczesną formą reklamy,w której elektroniczne treści prezentowane są za pomocą nośników multimedialnych. Ze względu na swoją efektywność Digital Signage coraz częściej pojawia się jako kluczowy element kampanii marketingowych małych i dużych firm. Jest bardzo pomocna w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki. Czym więc powinna się charakteryzować skuteczna reklama Digital Signage? Jest kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę.

Digital Signage – nowoczesność oraz atrakcyjność

Reklama na multimedialnych nośnikach jest nowoczesną i niezwykle atrakcyjną formą przekazu rożnych treści reklamowo-informacyjnych. Największą zaletą reklam Digital Signage jest to, że dynamiczny obraz wzmacnia przekaz, przyciąga uwagę oraz zaskakuje konsumentów. Takie działania przyczyniają się do zwiększenia znajomości danej marki, co z kolei pozwala efektywnie i skutecznie budować jej wizerunek. Reklama Digital Signage wywołuje dosyć silny impuls motywujący konsumentów do działania wywołując w nich pożądane zachowania zakupowe. Dodatkowo tworzy tzw. „kanał zwrotny informacji”. Oznacza to, że emisja reklamy jest również cenny źródłem informacji na temat jej odbiorcy, co pozwala na odpowiednią jej personalizację i właściwe dostosowanie do konkretnych grup docelowych, Wszytko to sprawia, że odpowiednio zaplanowana reklama Digital Signage będzie dużo bardziej skuteczna niż tradycyjna reklama na billboardach czy innych nośnikach.

Dobrze zaplanowana kampania reklamowa

Przede wszystkim skuteczna reklama Digital Signage musi być właściwie zaplanowana i realizować zamierzone cele. Należy więc dobrze określić jej target i sposób dążenia do niego. Istotne jest ustalenie ilości i rodzaju użytych nośników (monitory LCD, LED, modele dotykowe, projektory, tablice LED czy systemy holograficznych), jak również dokładne ich rozmieszczenie.

Zwykle reklama Digital Signage pojawia się w miejscach publicznych takich jak na przykład:
– ulica;
– centra handlowe,
– przystanki autobusowe,
– stacje kolejowe,
– gabloty sklepowe.

Tego typu reklama musi być również odpowiednio zaprezentowana by skutecznie przyciągała uwagę swoich odbiorców i zachęcała ich do interakcji. Badania pokazują, że właściwie wyeksponowana reklama Digital Signage daje ponad 70% zauważalności.

Wartościowy content

Kolejną bardzo ważną kwestią wpływającą na skuteczność reklamy Digital Signage jest wartościowy content. Treści przekazywane w reklamie powinny być:

– podawane prostym i zrozumiałym językiem,
– atrakcyjne merytorycznie by zostać zainteresować i zachęcić do interakcji oraz wywołać określone (pożądane) emocje;
– skupiać uwagę odbiorcy na głównym przekazie;
– pokazywane w taki sposób aby najważniejsze informacje pojawiały się na początku i na końcu przekazu;
– odpowiednio rozmieszczone i prezentowane, w sposób przejrzysty i czytelny (np. bez duże ilości czcionek, kolorów czy wielkości liter);
– tak prezentowane aby odbiorca miał czas się z nimi zapoznać;
– dynamiczne by interakcja nie trwała zbyt długo i nie powodowała utraty uwagi odbiorcy (np. w pośpiechu załatwiającego daną sprawę czy zmęczonego i właśnie wracającego z pracy);

Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem jest dodatkowe angażowanie odbiorcy poprzez jego smartfona. Wzmacnia to przekaz, ponieważ konsument ma poczucie osobistego udziału w komunikacji.

Elastyczna i spersonalizowana

Skuteczna reklama Digital Signage musi mieć jasno wytyczone cele zachowując przy tym pełną elastyczność. Musi szybko reagować na bieżące zmiany, sytuacje i wydarzenia czy preferencje konsumentów.
Dobrze jeśli reklama jest dostosowana do pory dnia i roku. Badania sondażowe konsumentów pokazują, że warto ją również uzupełniać o aktualne informacje takie jak choćby:
– pogoda;
– informacje dnia;
– kursy walut;
– promocje np. w danej galerii.

Na skuteczność reklamy wpływa jej personalizacja, która w reklamie Digital Signage jest możliwa na wiele sposobów, które z całą pewnością trzeba wykorzystywać by pozyskiwać nie tylko uwagę konsumentów, ale po to by skutecznie wywoływać w nich określone i pożądane reakcje i działania. Przede wszystkim należy brać pod uwagę lokalizację reklamy i łączyć ją z informacjami demograficznymi, lifestyle’owymi czy konsumpcyjnymi by właściwie określić jej grupę docelową.

Bardzo przydatny może okazać się moduł statystyk, który dzięki ekranom wyposażonym w kamerki dostarcza bardzo cennych informacji dotyczących analizowanych klientów:
– ich liczba;
– płeć i przedział wiekowy;
– nastój,
– czas spędzony przy ekranie.

Wszystkie te dane pozwalają określić bardzo dokładnie grupę docelową reklamy Digital Signage, co czyni ją dużo bardziej skuteczną. Dodatkowo pozwala szybko reagować na wszelkie zmiany w preferencjach klientów by trafiać z przekazem i ofertą w aktualne jego potrzeby. Dzięki temu reklama będzie efektywna i realizowała zamierzone cele odpowiednio kształtując reakcje i zachowania konsumentów.

Musi generować ruch w danym punkcie

Skuteczna reklama Digital Signage musi zwiększać ruch w danym punkcie. Badania pokazują, że odpowiednio przygotowany przekaz wzbudzający zainteresowani odbiorcy sprawia, że:

– 15% z nich odwiedzi reklamowany punkt;
– 9% z nich zrobi w danym punkcie zakupy;
– 4% z nich kupi reklamowany produkt.

Reklama Digital Signage jest zdecydowanie lepiej odbierana z uwagi na publiczną przestrzeń w której się pojawia. W galeriach handlowych jest ona czymś naturalnym i nikomu nie przeszkadza i nie razi. Dzięki temu zyskuje pozytywne konotacje z miejscem, zwiększając skuteczność swojego przekazu.

Nie ulega więc wątpliwości, że za pomocą, właściwie opracowanej z jasno wytyczonymi celami, reklamie Digital Signage można skutecznie i efektownie przeprowadzić kampanię marketingową. Należy jedynie pamiętać, że aby reklama ta była skuteczna musi mieć prosty lecz wartościowy i wzbudzający ciekawość przekaz, który ma dokładnie określoną grupę docelową i w 100% odpowiada jej preferencjom i potrzebom. Skuteczna reklama Digital Signage będzie sprzyjała budowaniu marki, stale zwiększając jej prestiż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here