Każdego roku popularność internetowego handlu rośnie w zaskakującym tempie, a rynek internetowy stale się rozwija oferując swoim klientom nowe możliwości. W poniższym artykule poznamy wszystkie aktualne trendy w e-commerce.

Rozwiązania mobilne

Z urządzeń mobilnych takich jak tablet czy telefon korzysta spora część społeczeństwa. Prawie każdy z nas nosi przy sobie smartfona, przy pomocy którego odwiedza strony internetowe. Dla e-commerce jest to znak, by dostosować swój sklep internetowy właśnie do takich użytkowników. Responsywność strony, czyli jej dostosowanie do telefonów oraz innych urządzeń mobilnych to absolutna podstawa handlu online. Warto zadbać więc o to, by strona naszego sklepu wyświetlała się poprawnie nie tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach, ale także na innych urządzeniach.

Personalizacja przekazu

Klient wchodząc do naszego sklepu internetowego powinien czuć się wyjątkowo. Oferta powinna być skierowana konkretnie pod jego oczekiwania. Nikt nie lubi być traktowany jak wszyscy, dlatego personalizacja treści jest tak bardzo istotna. Dostosowanie oferty pod klienta powinno polegać na wybraniu i udostępnieniu oferty, która może go zaciekawić i spowoduje, że dana osoba dokona u nas zakupu i na pewno niejednokrotnie wróci do naszego sklepu. Proces ten oznacza połączenie e-commerce z Big Data. W erze konkurencji, gdy w internecie aż kipi od sprzedaży online niezwykle ważnym elementem na drodze do odniesienia sukcesu jest właśnie personalizacja przekazu.

Opinie produktów

Ile razy zdarzyło się nam, że chcieliśmy coś kupić, ale nie byliśmy pewni czy dany produkt jest dobry i czy spełni swoje zdanie w pełni? Rozwijając sklep internetowy musimy wcielić się w rolę klienta. Należy sobie zdać sprawę z tego, że recenzje produktów mają duży wpływ na konwersję, czyli sprzedaż. Siłą rzeczy sugerujemy się opinią innych osób, dlatego też jeśli widzimy, że dana rzecz ma mnóstwo pozytywnych opinii to kreujemy sobie pozytywną opinię na temat wybranego produktu.

Darmowe dodatki do zakupu

Wydawać by się mogło, że skoro jesteśmy nastawieni na zysk to nie powinniśmy dawać niczego za darmo. Wbrew pozorom takie działanie ma bardzo pozytywny wpływ na naszą markę. Do każdego zamówienia powyżej ustalonej kwoty możemy dodać darmową próbkę innego przedmiotu lub nawet jakiś długopis lub kubek z logiem firmy. Zalet takiego działania jest wiele. Po pierwsze klient przywiązuje się do naszej marki. Po otworzeniu upragnionej paczki, w której znajdzie się dodatkowy upominek na pewno się ucieszy, wyrobi sobie pozytywne zdanie o nas i prawdopodobnie następnym razem dokona zakupu właśnie w naszym sklepie internetowym.

E-mail marketing

Newsletter to świetny sposób na poinformowanie swoich klientów o nowych promocjach oraz produktach, które dopiero co pojawiły się w sklepie. Posiadając bazę mailingową mamy do dyspozycji wspaniałe narzędzie, dzięki któremu wzrośnie nasza sprzedaż. Pojawia się pytanie – jak zachęcić klientów do zapisania się na listę? Odpowiedź jest prosta – zaoferujmy im z tego tytułu rabat. Przykładowo klient, który wpisze swojego maila do naszej bazy otrzyma kupon zniżkowy na -10% przy kolejnym zamówieniu.

Podsumowanie

W branży e-commerce należy stale podążać za trendami i nieustannie rozwijać swój sklep internetowy, ponieważ konkurencja nie śpi i warto zawsze być z przodu. Podsumowując ten rok można śmiało stwierdzić, że najważniejsze trendy to personalizacja przekazu, rozwiązania mobilne, opinie klientów, darmowe dodatki do zakupów oraz e-mail marketing. Jeżeli dopiero myślisz o założeniu własnego sklepu to sprawdź – sklep internetowy na Magento.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here