8 pytań, które pomogą Ci przygotować się do wdrożenia sklepu internetowego na Magento

Jeśli myślisz o wdrożeniu swojego sklepu internetowego na Magento, istnieje kilka aspektów, które musisz wziąć pod uwagę. Niezależnie od tego, czy dotyczą one Ciebie, czy też firmy projektującej i wdrażającej sklep, obie kategorie są równie ważne. W tym artykule znajdziesz zatem 8 najważniejszych kwestii, o których musisz pamiętać podczas przygotowywania się do wdrożenia sklepu na Magento.

1. Jakie są Twoje ograniczenia?

karta platnosc

Każda inwestycja ma swoje ograniczenia. Jaki jest zatem Twój budżet? Jakie będą ograniczenia techniczne? Które kwestie mają największy priorytet, a którym można poświęcić mniej uwagi?

2. Kto będzie Twoim klientem?

Czy będziesz zajmował się sprzedażą B2C, czy B2B? A może połączysz oba te kanały? To, kto od Ciebie kupuje, wpłynie na to, jak będzie wyglądał projekt Twojej strony oraz jakie funkcjonalności będzie trzeba zaimplementować.

3. Ile produktów będziesz sprzedawać?

Czynnik ten wpłynie na to, ile podstron będzie mieć Twoja witryna i jak będzie rozplanowana. Jeśli sprzedajesz nieliczne, ale drogie produkty, dobrym wyjściem będzie stworzenie rozbudowanych stron sprzedażowych. Jeśli jednak asortyment będzie bardzo liczny, konieczne jest przygotowanie kompleksowego planu, jak zorganizować i sklasyfikować je tak, aby były łatwe do znalezienia przez klienta. Warto także w takiej sytuacji wprowadzić zaawansowaną funkcję wyszukiwania produktów.

4. Czy potrzebujesz specjalnych funkcji w swoim sklepie?

W zależności od tego, co sprzedajesz, możesz potrzebować funkcji, których nie posiadają inne sklepy internetowe. Na przykład sklep internetowy z odzieżą może potrzebować zaawansowanych funkcji wyszukiwania, aby klient mógł filtrować produkty według koloru, rozmiaru lub marki. Możliwe też, że chcesz dać możliwość wykorzystywania kuponów. W przypadku sprzedaży B2B konieczne będą funkcje specjalnie dostosowane pod klientów biznesowych jak wyszukiwanie produktów według ustalonych numerów katalogowych, konta firmowe, do których określony dostęp mogą mieć pracownicy z różnych działów, zaawansowane funkcje płatności itp.

5. Jak będzie wyglądała ścieżka zakupowa klienta?

Zastanów się, w jaki sposób skierujesz klientów z jednej części sklepu do następnej. Decyzje te będą zależeć od rodzaju sprzedawanych produktów i ich cen. Pamiętaj, aby zaimplementować wygodną i logiczną ścieżkę między stroną główną, wynikami wyszukiwania, kategoriami, produktami oraz rozliczeniem.

6. Na jakich stronach chcesz się wzorować?

pieniadze w sieci

Oczywiście każda strona internetowa jest unikalna, jednak przyjrzenie się temu, co Ci się podoba, znacznie ułatwi wdrożenie sklepu. Pozwoli to programistom oraz designerom ustalić, jakie funkcje i elementy będą najbardziej użyteczne w Twoim przypadku.
Jeśli chcesz wzorować się na sklepach z tej samej branży, w tym momencie będzie można przeanalizować je pod kątem SEO. Da Ci to wgląd w to, w jaki sposób i skąd zdobywają ruch oraz na jakie słowa kluczowe najlepiej się pozycjonują. Zebrane w ten sposób informacje pomogą Ci podczas późniejszego tworzenia strategii marketingowej.

7. Jak wygląda plan na przyszły rozwój?

Przy planowaniu wdrożenia Magento należy wziąć pod uwagę przyszły rozwój, ponieważ to właśnie on jest miarą sukcesu każdej firmy. W miarę, jak Twój sklep będzie się rozwijał i przyciągał większą liczbę odwiedzających, stanie się on bardziej dochodowy.
Sklepy internetowe zazwyczaj odnotowują wzrost zarówno krótko, jak i długoterminowy. Długoterminowy wzrost następuje w ciągu kilku lat, podczas których więcej klientów korzysta z serwisu. Krótkoterminowy wzrost jest zazwyczaj tymczasowy i ma miejsce podczas świąt oraz specjalnych wyprzedaży.
Przygotowanie sklepu do rozwoju krótko i długoterminowego należy rozpocząć od wyboru odpowiedniej wersji Magento. W zależności od wersji (Community Edition lub Enterprise Edition) platforma Magento będzie mogła obsługiwać mniejszą lub większą liczbę produktów. EE jest także znacznie lepiej dostosowane pod skalowanie sklepu. Niemniej jednak niezależnie od wersji darmowej czy płatnej, Magento 2 jest w stanie obsługiwać znacznie więcej produktów niż wersja 1.

8. Jakie są Twoje KPI?

W związku z poprzednim podpunktem konieczne będzie ustalenie kluczowych wskaźników efektywności, służących jako pomiar Twojego postępu. Niektóre z przydatnych KPI do śledzenie w e-commerce to:

  • Koszt zdobycia klienta – Cost of Acquiring Customer (CAC).
  • Współczynnik konwersji – Conversion Rate (CR).
  • Współczynnik porzuconych koszyków – Shopping Cart Abandonment (SCA).
  • Średnia wartość zamówienia – Average Order Value (AOV).

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu na Magento to niewątpliwie trudne i ważne przedsięwzięcie. Niemniej jednak dzięki dobremu przygotowaniu i ustaleniu kluczowych kwestii współpraca między Tobą a agencją będzie znacznie łatwiejsza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here