Media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością i wielu przedsiębiorców wykorzystuje to do promocji swojego sklepu internetowego. Sklep na Facebooku to świetny sposób na budowanie świadomości marki i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wiele osób każdego dnia sprawdza po kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt razy tablicę na swoim profilu. Z całą pewnością warto wykorzystać social media do promocji swojego biznesu.
Funkcja sklepu na Facebooku? Jak najbardziej!
Obecnie jest tak, że jeśli firmy nie ma w Sieci, to można powiedzieć, że nie istnieje. Z całą pewnością warto promować się w Internecie, szczególnie mając e-sklep. Możliwości jest naprawdę sporo. Jak najbardziej warto wykorzystać do promocji media społecznościowej. Firma posiadająca swój profil na Facebooku może wykorzystać go do zaprezentowania swoich produktów osobom odwiedzającym jej witrynę. Dzięki funkcji sklep na Facebooku możliwe jest nie tylko dodawanie swoich produktów, ale i oznaczanie ich w treści wpisów czy też na zdjęciach. Wystarczy zadbać o odpowiadanie skonfigurowanie swojego fanpage. Na Facebooku jest do dyspozycji zakładka Sklep, po wejściu w którą należy zaakceptować warunki korzystania i wybrać walutę, w której będą miały być dokonywane transakcje w przyszłości. W tak szybki i prosty sposób można już przejść do dodawania swoich produktów do nowo utworzonego sklepu. Facebook umożliwia dodanie tysiąca produktów z kolekcji standardowej i dziesięciu produktów z kolekcji polecanej.
Bardzo ważną kwestią jest dokładne opisanie swoich produktów. Nie może zabraknąć takich informacji jak nazwa, cena i opis. Wystrzegać należy się jednak podawania numerów telefonów czy też adresów mailowych. Na wpisanie adresu URL ze sklepem, w który to klienci mogą dokonać zakupu, przeznaczona jest osobna rubryka. Każdy produkt przed dodaniem musi posiadać minimum jedno zdjęcie, ale najlepiej jest wstawić ich więcej. Możliwe jest nawet dodanie filmu. Następnie przychodzi czas na wybór odpowiednich wariantów, gdzie możliwe jest dodanie maksymalnie czterech typów wariantów. Trzeba pamiętać o tym, że zakładka Sklep staje się widoczna dla Internautów dopiero po zaakceptowaniu produktów przez Facebooka, który sprawdza wszystko pod kątem zgodności ze swoimi zasadami. Weryfikacja następuje najczęściej w przeciągu doby.
Zintegruj swój sklep z Facebookiem i promuj go
Oprócz zakładania sklepu internetowego na portalu społecznościowym, do dyspozycji jest także integracja sklepu z Facebookiem. Taką możliwość daje przykładowo platforma Sky-Shop.pl. Dzięki integracji sklepu z Facebookiem nie będziemy musieli wprowadzać produktów ręcznie, a zrobi to za nas platforma, która automatycznie wyśle na Facebook wszystkie produkty, które wybierzemy.
Po wprowadzeniu zakładki Sklep na Facebooku, możliwe jest przystąpienie do działań marketingowych. Chodzi tutaj o działania, za pomocą których poinformuje się Internautów o nowej funkcji na fanpage-u. W celu promowania swojego sklepu na Facebooku, należy tworzyć posty, udostępniać produkty ze sklepu na osi czasu, poinformować o funkcji sklep w newsletterze i w grupach oraz stworzyć reklamę i zmienić zdjęcie w tle na takie zawierające informacje o sklepie. Warto również wykorzystać inne platformy społecznościowe typu Instagram, Twitter czy też nawet YouTube.