Pojęcie SEO w dużym skrócie i jak najprościej zdefiniować można jako proces mający na celu poprawę technicznych aspektów strony internetowej, rozbudowę znajdujących się na niej treści oraz wzmocnienie linkowania zewnętrznego. Na jakiego rodzaju działania warto stawiać w 2019 roku?
Pojęcie SEO w dużym skrócie i jak najprościej zdefiniować można jako proces mający na celu poprawę technicznych aspektów strony internetowej, rozbudowę znajdujących się na niej treści oraz wzmocnienie linkowania zewnętrznego. Na jakiego rodzaju działania warto stawiać w 2019 roku?
Tak jak nieustannie zmieniają się technologie, tak samo zmieniają się algorytmy najpopularniejszych wyszukiwarek jak np. Google czy Bing. Dlatego właśnie pozycjonowanie stron to proces ciągły uwzględniający te zmiany i dostosowujący się do nich i nowych warunków.
Przedstawiamy kilka najważniejszych trendów i funkcjonalności związanych z pozycjonowaniem, na które należy zwrócić uwagę w obecnym roku.
Wyszukiwanie głosowe – zdaniem ekspertów, funkcjonalność ta w najbliższym czasie stanie się standardem i to nie tylko w przypadku stron www i sklepów internetowych. Stosowne dopasowanie bazy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania w naturalnej formie przynosić powinno wymierne efekty w postaci uzyskiwania pożądanych wyników na stronie.
User Experience – pod pojęciem tym kryje się sztuka odpowiedniego planowania treści na stronie internetowej w taki sposób, aby były one możliwie jak najłatwiejsze w odbiorze. Stosownie zaplanowany UX sprawia, że nawigacja w obrębie witryny jest w pełni intuicyjna, a co za tym idzie – zachęca do ponownego odwiedzenia. Tak ważne jest w tym miejscu tworzenie stron www od początku z myślą o użytkowniku i jego działaniach na stronie. Ogromne znaczenie ma tutaj również prędkość ładowania strony internetowej.
Bezpieczeństwo – kwestia ta dotyczy w szczególności sklepów internetowych. Kwestia zaimplementowanego bezpiecznego protokołu SSL to już obecnie standard. Zabezpieczając witrynę możemy mieć pewność, że potencjalni klienci nie zrezygnują z zakupów w naszym sklepie w obawie o bezpieczeństwo swoich danych, a wyszukiwarka nie obniży naszej pozycji.
Linki z działań content marketingowych – pozyskiwanie dobrego zaplecza linków od lat stanowi kluczową rolę jeżeli chodzi o kwestie SEO. Eksperci radzą, aby w 2019 roku skupić się na pozyskiwaniu ich od blogerów prowadzących blogi powiązane tematycznie z naszą witryną co dodatkowo daje możliwość uzyskania dużego naturalnego przepływu użytkowników.
Reach snippets – dane strukturalne oparte o standardy schema. Wyszukiwarka Google odczytuje, pobiera, wysoko ocenia i chętnie pokazuje w wynikach wyszukiwania tak zwane dane strukturalne jak na przykład dane związane z lokalizacją jak adres fizyczny firmy, te związane z produktem jak dostępność w sklepie czy oceny użytkowników lub tak często występujące na stronie najczęściej zadawane pytania czyli FAQ.
To tylko wybrane elementy związane z SEO, na które warto zwrócić uwagę podczas budowy lub modernizacji strony internetowej tak aby nasza strona lub sklep internetowy mogły powalczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania co w oczywisty sposób przekłada się na sprzedaż produktów czy usług firmy.