Stopka mailowa - ważniejsza niż myślisz

Rozpoznawalność marki to jedna z kluczowych wartości wpływających na powodzenie każdego przedsięwzięcia. Nie tylko buduje ona korzystny wizerunek firmy, ale też umacnia jej obraz w oczach dotychczasowych klientów i kontrahentów. Zbudowanie spójnego i efektywnego przekazu nie jest proste, warto jednak poświęcić mu nieco czasu i uwagi.

Budowa wizerunku firmy

Jeszcze niedawno podstawowy pakiet identyfikacji wizualnej firmy składał się z wizytówek, papieru firmowego i kopert z nadrukiem. Części przedsiębiorców wystarczyło logo opracowane na podstawie ogólnodostępnych, darmowych wzorów, ci bardziej świadomi zlecali przygotowanie projektu zawodowcom. Zakres prac mógł być różny, minimum stanowiło opracowanie prostej grafiki, w wersji profesjonalnej powstawała księga znaku precyzyjnie określająca nie tylko kolory i czcionki, ale też ściśle definiująca sposoby ich wykorzystania. Rolą takiej księgi było i jest określenie wszystkich możliwych pól eksploatacji znaków firmowych w taki sposób, aby ich wykorzystanie budowało konsekwentny, zgodny z zamierzeniami projektanta obraz.

Wizytówki, papier i koperty nie zniknęły z obiegu firmowego, jednak ich rola została znacząco zmarginalizowana przez rozwój mediów elektronicznych. Tradycyjna forma ofert i korespondencji biznesowej została zastąpiona przez pocztę elektroniczną, ta droga doskonale sprawdza się również w komunikacji masowej. Newslettery oferują sprawny i szybki sposób dotarcia do szerokich rzesz potencjalnych odbiorców, nie bez znaczenia jest też możliwość błyskawicznej interakcji i stosowania zabiegów marketingów mających na celu aktywizację dotychczasowych i przyszłych klientów. Rozbudowana forma jeszcze bardziej podniosła znaczenie aspektów wizualnych. Przyciągnięcie uwagi odbiorców wymaga stosowania coraz bardziej wyrafinowanych zabiegów.

Ważna rola stopki mailowej

Szczególne znaczenie w komunikacji zyskała stopka w mailu. Umożliwia ona umieszczenie wielu cennych informacji, a umiejętne wykorzystanie tego faktu sprzyja utrwalenie wizerunku marki w świadomości adresatów. Jak stworzyć stopkę, aby w pełni realizowała swoje zadanie? Przede wszystkim należy stwierdzić, że nie ma jednej uniwersalnej recepty. Stopka mailowa zarówno pod kątem treści, jak i formy powinna być ściśle dostosowana do profilu działalności i charakteru nadawcy. Żywa kolorystyka, która doskonale wpisze się w ducha pracy kreatywnego grafika, zdecydowanie nie sprawdzi się w przypadku zakładu pogrzebowego. Ten ekstremalny przykład w nieco przerysowanej formie uwidacznia potrzebę indywidualnego podejścia do projektu.

Równie duże znaczenie ma dobór treści. Imię i nazwisko, numer telefonu oraz link do strony firmowej to pozycje obowiązkowe. Dalej jednak otwiera się ogromna przestrzeń dodatkowych możliwości. Może warto dodać własne zdjęcie? Zwrócić uwagę klienta na promowane usługi? Zamieścić baner reklamowy? Pojawiają się też kwestie techniczne – czy tak przygotowana, rozbudowa stopka będzie się poprawnie wyświetlać u wszystkich użytkowników, niezależnie od tego, z jakiego klienta pocztowego korzystają? Mnożące się pytania podają w wątpliwość sens i skuteczność samodzielnego przygotowania stopki. Rzeczywiście, w tym wypadku warto skorzystać ze wsparcia fachowców. Agencja interaktywna Poznań dysponuje doświadczonym zespołem, który przeanalizuje potrzeby i dobierze właściwe rozwiązania. Taka inwestycja przyniesie szybki zwrot w postaci wzrostu wiarygodności i zaufania wśród klientów, przede wszystkim jednak efekty jej działania będą doskonale widoczne na wykresach sprzedażowych. Warto zadbać o właściwą prezentację, niech zatem będzie ona przygotowana profesjonalnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here