Branża sklepów internetowych stale rośnie w siłę i zyskuje na wartości – obecnie niezwykle duży odsetek społeczeństwa robi zakupy w sieci, a handel internetowy to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego wielu z nich przenosi swój handel do internetu. Jednak zaistnienie na rynku handlu internetowego nie jest proste – stale rosnąca konkurencja sprawia, iż każdy przedsiębiorca musi podejmować określone działania. Tylko w ten sposób ma szansę na pokonanie konkurencji i zwiększenie sprzedaży. Dawno minęły już czasy, iż dobrze wykonana strona www była gwarancją sukcesu. Dzisiaj należy podejmować szereg działań marketingowych, które poprawiają efektywność e-sklepu i zwiększają jego zyski.
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zaistnienie w sieci jest odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej sklepu, czyli zadbanie o to, aby znalazła się ona na jak najwyższych miejscach w określonych wyszukiwarkach. Znaczenie dobrego pozycjonowania jest nie do przecenienia – badania pokazują, iż większość konsumentów przegląda jedynie kilka pierwszych witryn pojawiających się w wyszukiwarce. A duży ruch na stronie internetowej generuje zainteresowanie potencjalnych klientów, co w perspektywie czasowej przekłada się na zwiększenie sprzedaży i osiąganie zysku.
Równie ważną kwestią jak pozycjonowanie, jest odpowiednie zoptymalizowanie strony www, czyli takie jej przygotowanie, które zapewni poprawne rejestrowanie i indeksowanie przez roboty Google. Odpowiednia optymalizacja zapewni nie tylko wysokie miejsce strony w wyszukiwarce, ale także odpowiednie jej opisanie w pojawiających się wynikach.
Wiele sklepów internetowych generuje zyski dzięki zastosowaniu tak zwanego „długiego ogona”. Zjawisko to polega na wpisywaniu w wyszukiwarce przez potencjalnych klientów bardzo zawężonej i ściśle konkretnej frazy – na przykład nazwy produktu. W praktyce oznacza to, iż zainteresowany danym produktem klient ma bardzo dużą szansę na trafienie do sklepu ściśle odpowiadającego jego zainteresowaniom. Jednak aby móc zastosować tak szczegółowe słowa kluczowe, to niezbędne jest zastosowanie wyżej wymienionych działań.