Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego

Każdy sklep internetowy powinien posiadać swój regulamin, w którym klienci mogą odnaleźć odpowiedzi na wszelkie nurtujące ich pytania – przede wszystkim związane z funkcjonowaniem sklepu i sprzedażą produktów. Regulamin e-sklepu pozwala z jednej strony spełnić obowiązki informacyjne względem konsumentów, a z drugiej uregulować wszelkie prawa i obowiązki stron biorących udział w transakcjach handlowych. Dobrze sformułowany regulamin pozwala zabezpieczyć interesy sprzedawcy, gdyż minimalizuje ryzyko pozwów w sprawach o naruszenie interesów konsumentów. Jednocześnie jest dobrym sposobem na oszczędzanie czasu, który – w przypadku braku regulaminu – byłby w dużej mierze przeznaczony na udzielanie odpowiedzi na temat reklamacji bądź zwrotu. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż klarowny i przejrzysty regulamin podnosi wiarygodność sklepu i wzmacnia zaufanie klientów.

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien spełnić określone wymogi informacyjne wobec swoich klientów, które wynikają z następujących przepisów prawa:
– kodeksu cywilnego,
– ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
– ustawy o ochronie danych osobowych,
– ustawy o podstawowych prawach konsumenta.
Zastosowanie wyżej wymienionych ustaw gwarantuje, iż regulamin będzie odpowiadał wszelkim wymogom formalnym.

Wielu właścicieli e-sklepów zastanawia się, czy przy tworzeniu regulaminu skorzystać z gotowych wzorów, czy też dopasować go do indywidualnych zapotrzebowań. Wydaje się, iż najbardziej odpowiednim rozwiązaniem będzie stworzenie regulaminu od podstaw, dedykowanego konkretnemu właścicielowi. W przypadku braku czasu bądź posiadania zbyt małej wiedzy, stworzenie regulaminu można zlecić profesjonaliście. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii:
– cena (dotycząca zarówno samego napisania regulaminu, jak i także dodatkowych usług – na przykład sprawdzenia pod kątem niedozwolonych klauzul),
– bezpieczeństwo (osoba tworząca regulamin powinna posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie),
– kompleksowość (dobry regulamin powinien zawierać wszystkie kwestie związane ze sprzedażą drogą internetową),
– czas (w przypadku szybkiego uruchomienia sklepu istotną kwestią jest czas realizacji).
Wybranie odpowiedniej osoby jest niezwykle ważne, gdyż od regulaminu sklepu w dużej mierze będzie zależało jego funkcjonowanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here