SEO copywriting

Algorytmy wyszukiwarek są stale udoskonalane, aby odpowiadać na zapytania użytkowników w możliwie najbardziej precyzyjny sposób. W związku z tym, publikacja skutecznie zoptymalizowanych treści jest niezbędnym aspektem pozycjonowania własnej strony internetowej. Zapoznaj się z podstawowymi zasadami tworzenia tekstów SEO.

Definicja SEO Copywritingu

Praktyka ta często określana jest „sztuką pisania wartościowych tekstów na strony internetowe”. Co to oznacza? Są to treści, które zawierają informacje poszukiwane przez potencjalnych klientów – od cech produktów po rozbudowane opisy określonych zagadnień. Takie wpisy stanowią zawartość stron internetowych danych firm, dlatego mogą być wykorzystywane do pozycjonowania witryn. Aby tekst był przydatny w tym procesie nie wystarczy, aby był interesujący – musi jednocześnie spełnić szereg warunków technicznych i edytorskich. Poniżej dowiesz się, jak przebiega optymalizacja tekstów pod kątem SEO.

SEO copywriting – podstawowe zasady

Wyszukiwarka w trakcie analizy treści bierze pod uwagę: tytuł i śródtytuły, adres URL, wytłuszczone frazy oraz liczbę powtórzeń słów kluczowych (łącznie z ich odmianami). Jak prawidłowo zadbać o każdy z tych aspektów tekstu?

Słowa kluczowe

To najbardziej znany termin spośród wszystkich pojęć związanych z copywritingiem. Frazy kluczowe to zwroty wpisywane w wyszukiwarkach przez użytkowników. Zamieszczanie ich wśród treści na stronie jest najważniejszą częścią jej pozycjonowania. Istnieje kilka rodzajów haseł kluczowych:

  • ogólne – składają się z maksymalnie dwóch wyrazów i są stosowane przez użytkowników, którzy nie posiadają skonkretyzowanych oczekiwań. Przykłady: „płaszcz” lub „jesienny płaszcz”.
  • long tail – to frazy typu „długi ogon”, składają się z minimum trzech wyrazów, są precyzyjne i konkurencja wśród pozycjonowanych na nie stron jest mniejsza. Przykłady: „Nokia 9 PureView czarna” lub „jesienny płaszcz pikowany damski”;
  • branżowe – hasła, za pomocą których można trafić na treści dotyczące danej branży. Przykłady: „fitness” lub „branża turystyczna”;
  • brandowe – zapytania o nazwę firmy, marki lub strony. Przykłady: „Content Writer” lub „Content Writer copywriting SEO”;
  • pytania lub prośby – są to zwroty wpisywane przez użytkowników poszukujących porad lub opinii. Przykłady: „agencja Content Writer opinie” lub „laptop ładowarka nie ładuje”.

Słowa kluczowe powinny być dobrane na podstawie analizy wykorzystującej specjalistyczne narzędzia, a następnie odpowiednio zagęszczone w tekście i umieszczane w tytułach. Niektóre z nich mogą zostać wytłuszczone lub oznaczone kursywą. Pamiętaj, że artykuły przepełnione wymuszonymi frazami stają się nieczytelne oraz nieprzyjemne w lekturze, więc należy posługiwać się nimi mądrze. Marketing treści stwarza idealne możliwości do naturalnego wplatania fraz kluczowych w różne typy tekstów. Z usługami profesjonalnej agencji copywriterskiej w zakresie działań SEO możesz zapoznać się tutaj.

seo

Nagłówki

Każdy tekst powinien posiadać odpowiednią strukturę. W nadaniu mu hierarchii i przejrzystości pomaga podział na śródtytuły. Przy ich wprowadzaniu w edytorze tekstowym należy wykorzystywać oznaczenia H1, H2, H3. Pamiętaj, że im więcej akapitów, tym tekst łatwiej się czyta. Jest to ważne nie tylko z perspektywy czytelnika, lecz także stanowi jeden z aspektów oceny algorytmu Google’a. Ponadto, najlepsze nagłówki to takie, które są zwięzłe i przyciągają oko.

Linki

Dobry SEO copywriter potrafi wykorzystać możliwość linkowania wewnętrznego, które polega na kierowaniu czytelnika na inne podstrony tej samej witryny. Umiejętne i sukcesywne zamieszczanie takich odnośników we wpisach pozwala na:

  • stworzenie siatki linków, która umożliwi użytkownikom i robotom wyszukiwarek sprawne poruszanie się po stronie;
  • określenie hierarchii informacji na witrynie i jej podstronach;
  • poprawę użyteczności strony.

Długość tekstu

Optymalna długość artykułu jest zależna przede wszystkim od tematu. Jeśli intencją użytkownika jest znalezienie prostej i konkretnej informacji, lepiej sprawdzą się krótkie teksty. W przypadku potrzeby przedstawienia bardziej złożonych zagadnień nie trzeba obawiać się pisania większej liczby znaków. Dłuższe treści pozwalają na naturalne umieszczenie w nich większej liczby słów kluczowych oraz bardziej angażują czytelników – do pozostania na stronie, ponownych odwiedzin lub udostępnienia materiałów, które go zaciekawiły. W celu ustalenia optymalnej długości tekstu dla danej frazy kluczowej, warto sprawdzić ile słów mają poświęcone jej artykuły z linków na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.

Treść i oryginalność

Właściwa optymalizacja nie powinna odbywać się kosztem jakości tekstu. Odtwarzanie i kopiowanie tych samych treści jest wykrywane jako spam. Skuteczny SEO copywriting cechuje się także dbałością o oczekiwania odbiorców i dostarczanie im rzetelnych informacji, których poszukują.

Podsumowanie:

  • podstawa działań SEO copywriterów opiera się na tworzeniu tekstów będących odpowiedzią na potrzeby zarówno czytelników, jak i algorytmów wyszukiwarek;
  • treści należy optymalizować przede wszystkim rozsądnie – przykładając uwagę do właściwego formatowania oraz umieszczając odnośniki tylko tam, gdzie jest to uzasadnione.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here