Self publishing a silna marka osobista

0
1516

Budowanie silnej marki osobistej to częsty wybór osób, które są specjalistami w swoich dziedzinach. Metod na stworzenie silnej marki własnej jest wiele, a jedną z nich jest wydanie książki. Zobacz, jak druk książek może Ci pomóc zbudować wizerunek eksperta i zastanów się, czy self publishing to rozwiązanie dla Ciebie.

Jak wydanie książki wpływa na markę osobistą?

Autorzy książek specjalistycznych od zawsze byli traktowali ze szczególną estymą. Jeśli ktoś miał na swoim koncie jakieś publikacje, a zwłaszcza publikacje książkowe, to jednoznacznie był traktowany jako osoba, która ma naprawdę wiele do powiedzenia w danej dziedzinie. Nic zatem dziwnego, że moment, w którym wydawnictwo zwracało się z propozycją wydania książki, oznaczał wielką radość u danego specjalisty i był namacalnym dowodem na to, że jego renoma została dostrzeżona.

We współczesnych czasach sytuacja wygląda nieco inaczej. Nadal co prawda istnieją wydawnictwa, które zajmują się wydawaniem książek specjalistycznych, ale nie jest to jedyna możliwość wydania własnej książki. Można bowiem zdecydować się na self publishing czyli zlecić druk książek bez udziału wydawnictwa. I jak pokazują liczne przykłady, efekty takich działań mogą być często dużo lepsze niż druk książek z pomocą wydawnictwa.

Kiedy warto wybierać self publishing?

Jak pokazują przykłady książek wydanych w modelu self publishingowym, np. przez Michała Szafrańskiego czy Olę Budzyńską, wydawnictwo nie jest potrzebne ani do tego, by wydać książkę, ani do tego, by ją sprzedać, bo obie te książki sprzedały się w tysiącach egzemplarzy. Warto jednak zauważyć, że było to możliwe dzięki temu, że osoby te miały już duże zaangażowane społeczności, które czekały z niecierpliwością na pojawienie się książek. W tym przypadku self publishing okazał się więc najlepszym rozwiązaniem, bo druk książek można było zlecić drukarni, a sprzedaż takiej społeczności nie wymagała zaangażowania strony trzeciej czyli wydawnictwa. 

Takie rozwiązanie było w tych przypadkach dużo bardziej opłacalne, gdyż cały zysk ze sprzedaży książek szedł bezpośrednio do ich autorów i był zdecydowanie wyższy niż dochód ze sprzedaży książek wydanych z wydawnictwem. 

Patrząc na te przykłady można wysnuć wniosek, że self publishing to najlepsze rozwiązanie dla osób, które mają już silną markę osobistą. W innych przypadkach, gdy marka jest dopiero budowana, współpraca z wydawnictwem może być lepszym rozwiązaniem, które przyczyni się do zbudowania wizerunku eksperta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here