Reklama w sieci — jak zrobić to dobrze?

Każdy początkujący przedsiębiorca zastanawia się jakie działania reklamowe w Internecie przyniosą mu największy zysk. Jednak warto pamiętać, że zysk w tych kryteriach oznacza nie tylko sprzedaż towarów oraz usług, ale także informowanie otoczenia o swoim istnieniu, oraz skuteczne budowanie świadomości marki. O narzędziach reklamy w sieci przypominają sobie często także bardziej doświadczeni właściciele firm, kiedy chcą zwiększyć sprzedaż lub podkreślić wizerunek eksperta w branży, którą reprezentują. Co zatem należy zrobić, aby nasze działania były skuteczne i przyniosły długofalowy skutek? Zacznijmy od początku.

Pozycjonowanie serwisów

Znaczący wpływ na widoczność firmy w sieci mają działania związane z pozycjonowaniem, które wykonywane są zarówno bezpośrednio na stronie internetowej, jak i poza nią. Ich celem nadrzędnym jest to, aby witryna znalazła się na jednej z kilku pierwszych pozycji w Google. Jednakże, aby takie działania były prowadzone skutecznie, niezbędna jest szerokie doświadczenie oraz ciągle aktualizowana wiedza. Umówmy się, że niewielu przedsiębiorców ma czas na to, aby rozwinąć się w tym kierunku w momencie, gdy zajmują się bieżącymi sprawami swojej firmy. Na szczęście jest na to skuteczna rada – doświadczona agencja SEO.

Audyt SEO

Nikt kto prowadzi profesjonalne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, nie pozwoli sobie na prowadzenie działań po omacku. Dlatego też współpracę z agencją SEO każdorazowo powinien rozpocząć fachowy audyt SEO. Odpowiada on na pytanie, jak wygląda aktualna sytuacja strony internetowej? Dostarcza nam również wskazówek, jak powinna wyglądać optymalizacja stron, czyli prościej rzecz ujmując co na stronie i w jej otoczeniu wymaga zmiany, aby pozycjonowanie w Google było skuteczne? Jeśli agencja nie proponuje nam takiego audytu, należy poważnie zastanowić się nad zaniechaniem współpracy – ostrzegają specjaliści z agencji Virtal – może się bowiem okazać, że bez audytu działania będą chaotyczne oraz mocno przypadkowe a co za tym idzie nieskuteczne. A nikt nie chce przecież wyrzucać pieniędzy w błoto.

Marketing treści

Działania prowadzone przez agencję

Na kolejnym etapie współpracy następuje dobór słów kluczowych, które są istotne z punktu widzenia biznesowego. Poprzedza go dokładna analiza branży, w jakiej działa konkretna firma, wnikliwa analiza konkurencji, jak również tego, jak w sieci zachowują się potencjalni klienci i kontrahenci. Kolejnym z działań, które prowadzi agencja seo, jest zgodne z zasadami pozyskiwanie linków zwane także inaczej link building. Konieczne jest, aby były to linki wartościowe najlepiej pozyskane z linkowania użytkowników, gdyż takie Google ceni sobie najbardziej.

Ponadto fachowcy od SEO przeprowadzają również szereg prac na samej stronie internetowej związanych z poprawą użyteczności, optymalizacją treści czy niezbędnymi zmianami w kodzie witryny, które mają na celu lepsze pozycjonowanie stron w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Zajmują się również prowadzeniem efektywnej reklamy z wykorzystaniem systemu Google AdWords.

Marketing treści

Treści są motorem napędowym nowoczesnej reklamy w Internecie. Dzieje się tak dlatego, że coraz częściej sieć jest pierwszym miejscem, gdzie udajemy się w poszukiwaniu informacji o produktach lub usługach oraz wiedzy na temat otaczającego nas świata. To daje duże możliwości, ponieważ możemy taką wiedzę internautom dostarczać w postaci wpisów blogowych, artykułów eksperckich, poradników czy artykułów sponsorowanych, jak również treści udostępnianych bezpośrednio na stronach internetowych. Takie działania skutecznie budują świadomość marki oraz wizerunek eksperta w branży, którą firma reprezentuje. Nie należy również zapominać o tym, że witryny, które regularnie dostarczają treści, są wyżej pozycjonowane przez Google, ponieważ roboty wyszukiwarki traktują je jako bardziej wartościowe dla użytkowników.

Marketing video

Nie brakuje opinii, że przyszłość Internetu to właśnie treści video. I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ internauci dążą do uproszczenia źródeł przekazu. Filmy są przyjazne w odbiorze, a jednocześnie przekazują treści w sposób właściwie niezauważalny zupełnie odmiennie od klasycznie pojmowanych reklam. Ponadto użytkownicy traktują video jak rozrywkę, dlatego warto zainwestować w tę formę przekazu reklamowego jak najszybciej.

Marketing

Media społecznościowe

Dobrze przemyślana obecność w mediach społecznościowych może przynieść marce wiele korzyści. Jednakże to gdzie będziemy obecni, należy dokładnie przemyśleć, ponieważ nie każda platforma społecznościowa będzie odpowiednia dla konkretnego rodzaju prowadzonego biznesu. Tutaj po raz kolejny sprawdzi się współpraca z doświadczoną agencją SEO, która podpowie nam jak działać skutecznie by nie zrobić sobie krzywdy.

Podsumowanie

Powyższa lista jest oczywiście niekompletna. Zawiera zaledwie wycinek tego, co można zrobić w zakresie mniej lub bardziej inwazyjnych form reklamy w Internecie. Narzędzi jest sporo, jednakże najważniejsze jest, aby znalazły się one w doświadczonych rękach, ponieważ to zapewni naszej firmie szansę na sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here