Rebranding marki - od czego zacząć?

Rebranding marki to jedno z trudniejszych wyzwań, jakie staje przed przedsiębiorcą. Warto przed podjęciem ostatecznej decyzji przeanalizować, czy jest on konieczny, czy wystarczy tylko lekko odświeżyć wizerunek firmy. Profesjonalnym rebrandingiem zajmują się agencje marketingowe jak Webtalk. Proces ten wymaga wielu zabiegów, dostosowanych do konkretnego podmiotu.

Dobry pomysł to za mało

W 2016 roku powstało 349 tys. nowych firm, przy czym zlikwidowano 294 tys. Z kolei według Monitora Sądowego i Gospodarczego w ubiegłym roku zanotowano 900 przypadków niewypłacalności przedsiębiorstw. To wzrost o 12% w stosunku do roku 2016. Pracownicy agencji interaktywnych doskonale wiedzą, że za upadkiem lub sukcesem zwykle stoi wiele czynników, tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Sam pomysł nie ma szans się obronić w sytuacji, kiedy praktycznie w każdej branży jest ogromna konkurencja. Nie warto ignorować niepokojących sygnałów, trzeba rozważyć każdy możliwy scenariusz po to, aby ocalić biznes, w który zainwestowaliśmy. Często na pomoc przychodzi agencja social media z wieloma świeżymi pomysłami.

Konieczne zmiany

Już sama świadomość o konieczności przeprowadzenia rebrandingu firmy jest ważnym elementem przyszłościowego myślenia o swoim biznesie. Decyzje należy przeanalizować pod kątem ewentualnych zysków i strat. Spojrzenie z zewnątrz na takie sprawy gwarantują specjaliści z agencji interaktywnych. Rebranding to znaczna modyfikacja kilku lub wszystkich elementów, budujących markę. W Polsce jednym z największych procesów tego typu można było zaobserwować przy przejmowaniu firmy ERA przez T-Mobile. Stosuje się go nie tylko w sytuacji przejęcia firmy, ale również spadku zainteresowania marką lub kiedy zaczyna być ona źle kojarzona przez klientów. Rebranding to zmiana totalna, obejmuje nazwę, logo, hasła, kolorystykę. Proces rozpoznawania nowego podmiotu może trwać długo, jednak często okazuje się być sukcesem.

Długa transformacja

Rebranding bardzo często oznacza nie tylko zmianę logo marki, ale również całego przekazu, jaki chcemy skierować do klienta. To konieczny krok przy planach zdobywania nowych rynków, odbudowie nadszarpniętej reputacji, przestarzałej identyfikacji wizualnej oraz w sytuacji nieradzenia sobie z realiami rynku. Prace najlepiej rozpocząć mając u swojego boku specjalistów z agencji interaktywnej. Pomogą w zebraniu opinii na temat marki i tego, jak się kojarzy. Część osób pytanych może wskazać, w którym miejscu widzi problem i jak można go rozwiązać. Zebrany materiał należy przeanalizować i skonfrontować z planem działania na najbliższe lata. Odświeżenie wizerunku marki ma na celu przyciągnąć nowych klientów, ale nie może ignorować dotychczasowych. Grupa oddanych klientów to najlepszy kapitał każdego przedsiębiorcy.

Zmiana wizerunku to proces, w którym każdy z etapów daje wskazówki na kolejne działania. Warto obserwować reakcje klientów i zmiany wprowadzać powoli. To pozwala na oswojenie się z nowościami w obrębie marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here