Publikacja artykułów sponsorowanych a korzyści dla SEO

Dziś content marketing to jedna z najskuteczniejszych form pozycjonowania stron internetowych. Pozwala nie tylko na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania, ale wpływa również na wzrost rozpoznawalności marki wśród klientów. Polega najczęściej na publikacji wartościowych i unikalnych artykułów sponsorowanych. Tworzenie takich treści nie jest wcale łatwe. Warto jest zatem wiedzieć jakie cechy spełniać musi dobry artykuł sponsorowany i jakie korzyści może przynieść jego publikacja.

Korzyści wynikające z publikacji artykułów sponsorowanych

Przede wszystkim artykuły sponsorowane daje możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. To oczywiście ma bezpośredni wpływ na zwiększenie ruchu na stronie, a tym samym na wzrost sprzedaży. Oczywiście to także realny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. W każdym artykule sponsorowanym znaleźć się powinien link prowadzący do pozycjonowanej strony. Jak to działa? Użytkownicy szukający informacji o produktach czy usługach najczęściej korzystają z wyszukiwarki. Może się zdarzyć, że po wpisaniu określonej frazy kluczowej w wynikach wyszukiwania pojawi się link do strony serwisu zawierającej artykuł sponsorowany. W ten sposób nowi klienci mogą dowiedzieć się o firmie i odwiedzić jej stronę internetową.

Miejsce publikacji artykułów sponsorowanych

Pamiętać jednak trzeba, że sam artykuł sponsorowany to nie wszystko. Bardzo ważne jest również miejsce jego publikacji. Wybierając serwisy do publikacji artykułów sponsorowanych kierować trzeba się kilkoma istotnymi czynnikami. Po pierwsze, najlepiej jeśli serwis ten będzie tematycznie związany z tematyką artykułu i strony, która jest pozycjonowana. Wyjątkiem mogą być regionalne portale informacje. Jeśli prowadzi się lokalny biznes, wówczas dobrym rozwiązaniem może być publikacja artykułu sponsorowanego w lokalnym portalu informacyjnym. Po drugie, same serwisy, na których ma być umieszczony artykuł sponsorowany muszą być dobre jakościowo. Innymi słowy, muszą być odwiedzane i czytane przez użytkowników. Nie ma sensu publikacji artykułu sponsorowanego na portalu, którego nikt nie odwiedza i nikt nie czyta. I po trzecie, miejsce publikacji powinno być dopasowane do grupy docelowej. Jeśli prowadzi się niszowy biznes często nie ma sensu publikacji artykułu sponsorowanego na dużym i ogólnopolskim portalu. Lepiej wybrać serwisy niszowe, ale odwiedzane przez grupę docelową, do której chce się trafić.

Dobry artykuł sponsorowany, czyli jaki?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Oto kilka zasad. Artykuł powinien być przede wszystkim obiektywny. Nie można w nim wprost reklamować czy promować konkretnego produktu. Artykuł może w sposób pozytywny odnosić się do danego produktu czy usługi, ale nie powinien być wprost jej reklamą. Treść zawarta w artykule powinna być ciekawa i użyteczna dla czytelnika. Tak, aby artykuł po prostu zaciekawił użytkownika i zachęcił do sprawdzenia dalszych informacji. Ważny jest także język stosowany w artykule. Musi być on dopasowany do grupy docelowej, tak aby treść artykułu być dla czytelnika zrozumiała.

Artykuły sponsorowane skutecznie podnoszą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. To także dobre narzędzie marketingowe. I co ważne, publikacja artykułów sponsorowanych to dziś jeden z najbezpieczniejszych sposobów pozycjonowania stron internetowych.

Artykuły sponsorowane

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here