Odpowiadając skrótowo i wprost na pytanie: dlaczego warto być obecnym w TOP 10
wyników wyszukiwania, przede wszystkim można powiedzieć, iż dlatego, że dzięki temu może zwiększyć się sprzedaż naszych usług czy produktów.
Warto jednak zdać sobie sprawę co konkretnie wpływa na to, że sprzedaż ta może się
zwiększyć i spojrzeć odrobinę szerzej na promocję i sprzedaż w dzisiejszych czasach.
Jak się dziś pozyskuje klientów
Pozyskiwanie klientów w dzisiejszych czasach odbywa się zarówno dzięki reklamie w
mediach tradycyjnych jak i reklamie w internecie, a także dzięki marketingowi w sieciach
społecznościowych oraz uzyskiwaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w
wyszukiwarkach typu Google, Bing, DuckDuckGo.
Większość firm korzysta z wielu kanałów, żeby dotrzeć do klienta i zachęcić tego klienta do
zapoznania się z ofertą i dokonania transakcji.
Potencjalni klienci wcześniej czy później docierają na stronę, na której dokonują transakcji
Wszelkie analizy wskazują na to, że coraz więcej transakcji (zakup produktów czy usług)
odbywa się na stronie danej firmy w Internecie i to tam właśnie wcześniej czy później docierają potencjalni klienci.
Prognozy na najbliższe lata pokazują, że wiele firm stacjonarnych przeniesie swoje działania do Internetu, a ludzie jeszcze chętniej będą korzystali z zakupów usług i produktów online (przez komputer stacjonarny czy smartfona).
Istnieją różne sposoby docierania potencjalnych klientów na stronę
Analizując zachowania klientów firm istniejących on-line możemy zauważyć, że ludzie docierają na stronę danej firmy na różne sposoby. Niektórzy docierają tam właśnie dzięki temu, że znajdą informacje o naszej firmie w reklamie tradycyjnej (w telewizji, gazecie, na plakacie), inni docierają tam dzięki reklamie w portalach społecznościowych, informacji od znajomych w sieciach społecznościowych czy w świecie rzeczywistym, a jeszcze inni po samodzielnym wyszukaniu interesujących ich produktów / usług w wyszukiwarce, typu Google.
Dużo osób korzysta z wyszukiwarki poszukując produktów i usług
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że wciąż jeszcze bardzo dużo ludzi szukając konkretnej
usługi czy produktu wpisuje wprost zapytanie o ten produkt lub usługę do wyszukiwarki Google.
Dlatego jeżeli znajdziemy się wysoko w wynikach wyszukiwania (więcej o tym jak to zrobić
przeczytasz tutaj https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo) mamy większe szanse na to, że ktoś trafi na naszą stronę.
Osoby docierające na stronę z wyszukiwarki są bardziej zmotywowane do zakupu
Spośród osób, które docierają na daną stronę internetową, tylko niewielka ich część
zdecyduje się na zakup produktów czy usług oferowanych na stronie.
Bardzo ważne jest tutaj, że osoby wchodzące na naszą stronę poprzez wyszukiwarkę to
szczególna grupa – aktywnie szukająca usługi / produktu, czyli z największym potencjałem
zakupowym.
Między 5 a 10 pozycją różnica jest niewielka, między 10 a 11 jest przepaść
Ponieważ ludzie nie mają czasu na pogłębione analizy setek stron z ofertami, ograniczają się do tego co widzą na głównej stronie wyników wyszukiwania.
Większość ludzi ma ustawione domyślnie pojawianie się 10 wyników na stronie
wyszukiwania, w związku z tym ogranicza się do (przynajmniej pobieżnego) przejrzenia tych 10 pozycji.
Niektóre osoby ograniczają się do pierwszej lub pierwszych trzech pozycji, ale wiele
przewinie tę pierwszą stronę wyszukiwarki do końca i zobaczy całe TOP 10 zanim zdecyduje się na dokonanie zakupu.
Bycie w pierwszej trójce jest więc najbardziej wartościowe, ale bycie w pierwszej 10 jest
także bardzo cenne.
Warto tu zwrócić uwagę na to, że na drugą i kolejne strony wyszukiwania dotrze już bardzo
niewielka liczba osób, dlatego można powiedzieć, że różnica pomiędzy pozycją 5 a 10 jest
wielokrotnie mniejsza niż pomiędzy pozycją 10 a 11 (strona 1, a strona 2 wyników wyszukiwania).
Bycie w TOP 10 zwiększa potencjalną znajomość naszej marki
Warto zdawać sobie także sprawę z tego, że nawet jeżeli tym razem dana osoba nie dokona zakupu na naszej stronie, czy nawet na nią nie wejdzie, sam fakt, że znajdziemy się w TOP 10 sprawi, że osoba ta zauważy, że nasza strona istnieje i być może zapamięta to. Dzięki temu, gdy usłyszy o nas od znajomych, zobaczy informacje o nas w internecie (sieci społecznościowe, reklamy online, etc.), może sobie o nas przypomnieć, łatwiej przyjdzie jej zapamiętanie naszej firmy i być może następnym razem przy kolejnym wyszukiwaniu skorzysta z naszej oferty.