Rozwój sprzedaży w sieci dotyczy nie tylko klientów indywidualnych, ale także współpracy między firmami. Klienci biznesowi oznaczają często większe zamówienia, których obsługa bywa bardziej skomplikowana w przypadku relacji business-to-business. Prowadzenie sklepu online może jednak ułatwić odpowiednia platforma e-commerce. Sprawdź, czym kierować się podczas przeglądania ofert systemów B2B.
Jakość
Postawienie na wysoką jakość raczej nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. W przypadku działalności internetowej ta cecha ma jednak szczególne znaczenie. Sprawnie działające platformy B2B firmy Omnicommerce nie tylko ułatwiają prowadzenie sklepu online, ale także mogą przyciągnąć nowych klientów biznesowych i zatrzymać obecnych partnerów handlowych. Wysokiej jakości systemy B2B są po prostu najlepszą wizytówką firmy i często są postrzegane jako oznaka profesjonalnego podejścia do biznesu.
Innowacyjność
W sektorze B2B innowacyjność jest zawsze mile widziana. W przypadku platform sprzedażowych może to wiązać się np. z dostosowaniem do wymagań urządzeń mobilnych czy też przejrzystym interfejsem. Najnowocześniejsze systemy B2B oznaczają zatem szereg korzyści zarówno dla sprzedającego, jak i dla kupującego. Warto również pamiętać, że innowacyjność jest bardzo ważna zwłaszcza w przypadku branż związanych z technologią. Przestarzała, trudna w obsłudze platforma może mieć bardzo zły wpływ na wizerunek firmy np. z branży IT.
Kompleksowość
Nowoczesne systemy typu business-to-business to coraz częściej platformy, które nie są przeznaczone jedynie do samej obsługi zamówień. W przypadku platform B2B oferowanych przez firmę OmniCommerce można liczyć również na narzędzia do rozliczania faktur, sprawnej komunikacji z klientami czy też tworzenia akcji promocyjnych. Ponadto kompleksowość firmy przejawia się w obecności platform B2C, co może być istotne dla właścicieli sklepów, którzy sprzedają towary lub usługi także klientom indywidualnym.
Opinie klientów
Przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnej platformy sprzedażowej warto poszukać w Internecie opinii byłych i obecnych klientów. Ich recenzje mogą dać naprawdę sporo informacji dotyczących nie tylko jakości samych systemów B2B, ale także obsługi klienta czy też rozwiązywania ewentualnych problemów. W ten prosty sposób można uniknąć poważnego błędu w postaci skorzystania z usług firmy, w której przypadku istnieje spora rozbieżność między opisem usług a ich rzeczywistą jakością.
Koszt
W przypadku każdej decyzji niosącej za sobą konkretne wydatki należy na początku oszacować swój budżet na dane przedsięwzięcie. Ponadto z pewnością warto zawsze porównać oferty kilku firm. Należy jednak pamiętać, że dobrej jakości platforma B2B może przyciągnąć klientów, dzięki czemu inwestycja może dość szybko się zwrócić. Warto także przyjrzeć się, jakie narzędzia i usługi wchodzą w koszt systemu B2B, ponieważ droższa oferta może oznaczać więcej dodatkowych opcji.