Kody rabatowe do sklepów internetowych – czy warto?

Promocje, zniżki, 10/20/30% to wszystkie te hasła, które notorycznie atakują nas (klientów) z bilbordów reklamowych, spotów w radio czy w telewizji. Wielu ludzi jednak zastanawia się nad zasadnością tego typu reklam, ponieważ dosyć sceptycznie podchodzą do zniżek i promocji, które ich zdaniem i tak są wliczone w koszty, a w rzeczywistości klient na nich prawie nic nie zyskuje. Inaczej sytuacja wygląda, jeśli chodzi o kody rabatowe, czyli specjalne kupony, które otrzymuje się od danej marki lub sklepu w zamian, za bycie lojalnym klientem, aktywność w imieniu marki, czy kilka innych, które postaramy się tutaj wymienić.

Czym są zniżki na podstawie kuponów?

No właśnie jak to jest z tymi kodami rabatowym – czy przypadkiem one również nie są picem na wodę? Oczywiście wiele zależy tutaj od tego, jaki sklep wybierzemy oraz skąd pozyskamy kody rabatowe, jednak w zdecydowanej większości przypadków sklepy wykorzystują je, jako narzędzie promocji, dlatego dbają o to, aby wszystko było tak, jak należy. Klienci chętnie korzystają z kodów rabatowych, ponieważ najczęściej opiewają ona na zniżki lub vouchery na zakupy i usługi, a przecież każdy z nas woli płacić mniej i zaoszczędzić trochę środków.

Skąd pozyskać zniżki?

Tutaj sytuacja klaruje się bardzo różnie. Forma kodu rabatowego zależy w dużej mierze od polityki firmy, która go przyznaje oraz pomysłu na działania promocyjne. Najczęściej będzie to krótki ciąg liter i znaków, który trzeba wpisać w specjalnej tabelce pojawiającej się w momencie podsumowania zamówienia. Oczywiście mówimy tutaj o zakupach online. W stacjonarnych sklepach i placówkach najczęściej będzie to papierowa ulotka lub specjalna karta podarunkowa w bardziej eleganckim wydaniu. Przechodząc jednak do meritum, istnieje kilka sposobów na pozyskanie kodów rabatowych. Pierwszy i chyba najpowszechniej stosowany to zniżka na kolejne zamówienie. Sytuacja wygląda tak, że robiąc zakupy w danym sklepie internetowym, otrzymujemy w zamian rabat na kolejne. Jego wysokość najczęściej uzależniona jest od kwoty, na jaką opiewały zakupy. Sklepy najczęściej przydzielają zniżki w wysokości 10/20/30% lub stosują bardzo powszechną zasadę 10% przy zamówieniu na więcej niż 100 zł, 20% przy 200 zł itd. Inny wariant to kody rabatowe przyznawane za aktywność klienta. Może być to polubienie fanpage na Facebooku, zapisanie się na newsletter lub udział w programie lojalnościowym. To bardzo powszechna i naszym zdaniem jak najbardziej uzasadniona sprawa, gdyż zachodzi tutaj swego rodzaju wymiana na zasadzie coś za coś.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here