Jeśli jesteś początkującym właścicielem sklepu internetowego, najprawdopodobniej szukasz sposobu na rozkręcenie swojej popularności w sieci. Masz też pewnie ograniczone środki i zwyczajnie nie stać Cię na bardzo szeroki i złożony marketing w sieci. Oto kilka najczęściej wybieranych form marketingu internetowego, z pomiędzy których możesz wybierać.
Reklama PPC
Reklama PPC, to forma reklamy internetowej, w której reklamodawca płaci za każdorazowe kliknięcie w reklamę. Stosując tą reklamę, możemy łatwo zoptymalizować jej koszty i cel. Będzie się ona pojawiać na konkretnych stronach. Reklama tego typu jest najczęstszą (i bardzo sprawdzoną) metodą pozyskiwania nowych Klientów. Zwłaszcza, że jest dostosowana do potrzeb konkretnych osób.
Pozycjonowanie stron
Im wyższa pozycja naszej strony w wyszukiwarce Google, tym większą popularnością będzie się ona cieszyć. Dlatego koniecznie trzeba pamiętać o zleceniu tej czynności innym. O skuteczności pozycjonowania SEO mówią badania statystyczne, które jasno wskazują, że nawet 30 procent marketerów internetowych uważa tą metodę, za oferującą najwyższe zyski.
Media społecznościowe
Najpopularniejsze media społecznościowe czyli Facebook i Twitter oferują swoim użytkownikom szereg działań marketingowych. Najczęściej mają one formę płatnych reklam, prowadzących do oferty Twojej strony. Choć social media nie są nastawione na sprzedaż, to jednak stanowią doskonały przyczółek w komunikacji z potencjalnym Klientem a także do zbierania o nim najważniejszych informacji.
Bardzo skuteczną formą marketingową jest oczywiście e-mail. Służy on przede wszystkim do podtrzymania relacji Kupujący – Klient. Jeśli więc robiłeś niedawno zakupy w sklepie internetowym, po kilku tygodniach na Twojej skrzynce mailowej pojawi się wiadomość, która przypomni Ci o relacjach łączących Ciebie i dany sklep. Drogą mailową mogą też przychodzić na Twoją skrzynkę na przykład newslettery, czyli krótkie i niewielkie informatory, prezentujące aktualną ofertę sklepu, promocje itd.