Przygotowywanie faktur, sprawozdań, umów oraz innych dokumentów to czynności, które zawsze są częścią biznesu. Pieczątka firmowa jest bardzo przydatna w prowadzeniu dokumentacji. Ceny automatów takich renomowanych firm jak Trodat, Colop czy Wagraf nie są wysokie, a zapewniają doskonałą jakość odbicia w czasie stemplowania. Sprawdź, jakie są rodzaje pieczątek firmowych i jak takie stemple przysłużą się także twojej firmie.
Klasyczna pieczątka firmowa
Jest niezwykle popularna wśród przedsiębiorców ze względu na swój uniwersalny charakter oraz wygodę korzystania. Pieczątka ta przyda się w trakcie przygotowywania ważnych dokumentów firmowych. Na niektórych automatach można umieścić aż 9 linii tekstu, na innych tylko 2. Warto więc zastanowić się, jakie dane chcemy umieścić na pieczątce, by maksymalnie wykorzystać jej możliwości.
Główne informacje zamieszczanie na pieczątce firmowej:
- pełna nazwa firmy lub spółki, w przypadku osoby fizycznej – imię i nazwisko,
- imię oraz nazwisko właściciela,
- adres siedziby firmy,
Informacje zamieszczane na pieczątce spółki prawa handlowego:
- oznaczenie sądu rejestrowego,
- wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego (spółka akcyjna).
Dodatkowe informacje przydatne na pieczątce:
- logotyp firmy,
- e-mail oraz numer telefonu,
- adres strony internetowej.
Po wybraniu odpowiedniego rodzaju pieczątki do swoich działań zawodowych przychodzi pora na dobór wzoru. Ciekawe inspiracje na pieczątki firmowe są dostępne w internecie. Inne ważne kwestie to dobór koloru oraz rodzaju tuszu, bez względu na to, czy jest to nowoczesny automat, czy tradycyjny stempel.
Datowniki oraz numeratory w działalności gospodarczej
Kolejnym typem pieczątki, która przyda się w działalności gospodarczej, są datowniki i numeratory. Sprzyjają one automatyzacji pracy i okazują się wręcz niezbędne w dziale księgowości, bo ręczne przygotowanie faktury czy dokumentów kosztowych bez ich użycia jest nie tylko nużące, ale też czasochłonne.
Datowniki to inaczej pieczątki z datą. Powszechnie wykorzystuje się je w urzędach, gdzie wpływają na poprawę efektywności wykonywania prac biurowych i księgowych. Datowniki są popularne wśród prawników oraz pracowników innych zawodów, którzy na co dzień uzupełniają oraz księgują dużą liczbę dokumentów.
Jak wykorzystać datownik w firmie:
- do oznaczania korespondencji np. umieszczenia daty nadesłania albo wpływu listu lub paczki,
- do oznaczania daty wystawienia dokumentu np. rachunku lub faktury,
- do znakowania dokumentów z datą wpływu należności,
- do podbijania umów, szczególnie tych podpisywanych z wykonawcami.
W ofercie firmy Stampler oprócz tradycyjnych datowników dostępne są także specjalne datowniki z tekstem. Dzięki nim można treść oraz datę wybijać na dokumentach równocześnie. To bardzo praktyczne rozwiązanie pozwalające oszczędzić czas potrzebny na wykonywanie rutynowych czynności.
Z kolei numeratory należą do pieczątek, dzięki którym można wykonać serię odbić z wybranym numerem. W zależności od modelu można wybrać liczbę powtórzeń, po których nastąpi zmiana numeru lub samodzielnie ustawić położenie cyfr.
Jak można wykorzystać numeratory w firmie:
- od podbijania dokumentów, np. faktur, które muszą mieć indywidualny numer lub serię identycznych numerów,
- do archiwizacji dokumentów ścisłego zarachowania,
- do numerowania wielostronicowych dokumentów.
Pieczątka kieszonkowa – przydatne narzędzie mobilnego przedsiębiorcy
Dobrym uzupełnieniem zestawu pieczątek przydatnych w każdej firmie jest stempel kieszonkowy. To gadżet przede wszystkim niewielki, estetyczny, nowocześnie zaprojektowany, dobrze pełniący swoją funkcję. Pieczątka kieszonkowa, jak sama nazwa wskazuje, mieści się w kieszeni. Jest podręcznym narzędziem, które można zabrać ze sobą wszędzie do pracy w terenie np. w podróż służbową czy spotkanie biznesowe.
Innym pomysłem na pieczątkę kieszonkową są specjalne, eleganckie długopisy firmy Heri Styling i Heri Diagonal oraz pióra Heri New Promesa, które cechują się unikatowym designem i wygodą użytkowania. Pieczątki takie mogą pomieścić 3, a nawet 4 linijki tekstu pisanego małą czcionką. Ich wykorzystanie jest indywidualnym i nowatorskim rozwiązaniem.
Pieczątka w służbie reklamy
Stempel może pełnić nie tylko funkcję praktyczną, ale też być sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji. Dobrym pomysłem na to, by zwrócić uwagę Klienta na swoją firmę, jest zamieszczenie na pieczątce logo. Wpływa ono na to, co myśli o firmie klient i jakie jest jego pierwsze skojarzenia z nią, dlatego wspiera profesjonalne budowanie wizerunku. Pieczątka z zamieszczonym logo jest bardziej oryginalna, pozwala identyfikować firmę, zwiększa jej prestiż, wyraża szacunek oraz dbałość o przedsiębiorstwo. Pieczątkę ozdobną można zamieścić na codziennie używanej papeterii, notesach oraz innych gadżetach rozdawanych klientom w celu zwiększenia świadomości marki. Pieczątki reklamowe szczególnie dobrze sprawdzają się w niewielkich interesach, które jeszcze nie stawiają na cele masowe.
Innym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest pieczątka z faksymile. To nic innego jak kopia odręcznego podpisu umieszczona na pieczątce. Można nią stemplować np. korespondencję z klientami czy mniej ważną korespondencję firmą, którą nie wymaga użycia odręcznego podpisu. Sprawdzi się do znakowania broszur, informatorów, kartek okolicznościowych.
Pieczątka niezbędna w każdej firmie
Zdecydowanie pieczątka należy do akcesoriów, które znajdą swoje zastosowanie w każdym przedsiębiorstwie. Pozwoli zwiększyć wydajności pracowników i usprawnić pewne procesy biznesowe. Duży wybór automatów samotuszujących pozwoli każdemu przedsiębiorcy dobrać rozwiązanie do swoich potrzeb. A samo zamówienie można złożyć online za pomocą specjalnego edytora na stronie: http://www.stampler.pl/zamow_pieczatke.