Chociaż e-mail marketing może nie przyciągać uwagi niektórych nowszych firm marketingowych, nadal jest to świetny sposób na generowanie potencjalnych klientów i stopniowe zwiększanie ich liczby. Unikaj używania „Bez odpowiedzi”w adresie e-mail nadawcy.
Staraj się nie używać słowa „brak odpowiedzi”lub podobnego wyrażenia jako nazwy nadawcy wiadomości e-mail (na przykład „noreply@twojafirma.com”). „Brak odpowiedzi”w wiadomości e-mail uniemożliwia odbiorcom odpowiadanie, a nawet oznacza rezygnację z otrzymywania dalszych wiadomości e-mail. Zamiast tego niech Twoje automatyczne wiadomości e-mail pochodzą od imienia (na przykład paulinz@mycompany.com). Twoi klienci są znacznie bardziej skłonni do otwierania wiadomości e-mail, jeśli wiedzą, że zostały napisane przez człowieka, a nie przez bota.Wiadomości muszą być przejrzyste
Im mniej bałaganu masz w wiadomości e-mail, tym lepiej. Nie zaśmiecaj jej przy użyciu więcej niż dwóch czcionek, ponieważ może to odwrócić uwagę czytelników i zepsuć atrakcyjność wizualną wiadomości e-mail. Ponadto chcesz używać bezpiecznych w Internecie czcionek o rozmiarach od 10 do 12 punktów. Dzięki temu Twój e-mail będzie czytelny na wszystkich czytnikach i urządzeniach.Nie kupuj listy kontaktów!
Ta prosta wskazówka nie powinna dziwić, ale biorąc pod uwagę ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), warto ją powtórzyć, szczególnie w temacie e-mailingu. Kampanie e-mailowe zależą od zdrowego wskaźnika otwarć, a jeśli kontaktujesz się z osobami, których informacje kupiłeś, a nie zarobiłeś na poprzedniej interakcji, szybko zauważysz spadek skuteczności swoich działań. RODO wymaga również zgody każdego europejskiego odbiorcy, zanim się z nim skontaktujesz, a zakupione listy e-mailowe zwykle nie zawierają tej zgody
Regularnie czyść swoją skrzynkę
Niektóre z Twoich kontaktów mogą nie zrezygnować z Twojej kampanii mailingowej, ale nie otworzą Twoich wiadomości.Wysyłanie e-maili do jak największej liczby osób, aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, jest kuszące, ale utrzymywanie małej ilości aktywnych odbiorców może zabić współczynnik otwarć. Przejrzyj listę subskrybentów, którzy nie zajmowali się Twoimi e-mailami przez określony czas, i usuwaj ich regularnie. Daje to dokładniejszy wskaźnik otwarć i utrzymuje kampanię e-mailową z dala od osób, które nie są już zainteresowane kontaktem z Tobą. Możesz także wdrożyć w życie polecenia, które stopniowo przenoszą kontakty na rzadszą listę e-mailową na podstawie aktywności.