sms net

W marketingu SMS mniej znaczy więcej. I nie chodzi tu tylko o ciekawą treść wiadomości zawartą w 160 znakach, ale także częstotliwość wysyłki. Zbyt duża ilość wysyłanych komunikatów SMS zwiększy ilość rezygnujących z subskrypcji i zrazi odbiorców do marki. Jak więc dobrać optymalną ilość wysyłanych wiadomości? Jakie czynniki brać pod uwagę?

Przede wszystkim przed każdą kampanią odpowiedz sobie na dwa zasadnicze pytania:

  • Czy częstotliwość wysyłki jest zgodna z oczekiwaniami odbiorców?
  • Czy kierujesz wiadomości SMS do odpowiedniej grupy klientów?

Częściej wysyłać będziesz wiadomości do klientek butiku, w którym co tydzień pojawia się nowa kolekcja, a rzadziej do osób, które zapisały się na newsletter SMS sklepu z elektroniką i oczekują informacji o nowo dodanych produktach w asortymencie. Kluczowe jest więc poznanie specyfiki swojej branży oraz jej grupy docelowej.

Po pierwsze – klient nasz pan

Odpowiednia częstotliwość wysyłki SMS-ów reklamowych powinna łączyć się z ciekawą treścią wiadomości i atrakcyjnym wezwaniem do działania. Inwestując w te trzy czynniki, jesteś w stanie jako firma zapewnić sobie lojalnych subskrybentów, u których pojawią się tylko pozytywne skojarzenia z Twoją marką. Warto dbać o osoby, które już Ci zaufały.

Pamiętaj, że łatwiej jest  utrzymać dotychczasowego klienta niż pozyskać nowego. W dodatku zadowoleni klienci chętniej polecą Twoje usługi innym. Zbyt częsta wysyłka SMS reklamowych może znacząco wpłynąć na liczbę osób w obecnej bazie subskrybentów.

Co na więc zwrócić szczególną uwagę przy wdrażaniu kampanii SMS?

Informuj odbiorców o częstotliwości wysyłki

W trakcie zapisu do newslettera SMS jasno informuj swoich odbiorców o częstotliwości wysyłki SMS-ów reklamowych. To dobra praktyka, bo od razu przygotowuje klienta na otrzymywanie określonej ilości informacji. Pamiętaj, aby przestrzegać wstępnie ustalonych założeń. Jeśli zawiedziesz, istnieje duża szansa, że stracisz subskrybenta.

Testuj i obserwuj wyniki

Każda firma powinna traktować swoich klientów indywidualnie. I nie jest to tylko oklepany slogan. To, co sprawdzi się w jednej branży, może powodować stratę w innej. Warto więc wdrożyć kampanię SMS i obserwować zachowania odbiorców po jej wysłaniu. Dobrą praktyką jest również stosowanie testów A/B. Przy pomocy aplikacji SMS net do automatyzacji wysyłki zaczniesz precyzyjnie zarządzać swoimi kampaniami i wyeliminujesz wszystkie błędy.

Dbaj o godzinę wysyłki wiadomości

Marketing SMS to jedyny kanał, który umożliwia dotarcie do klienta o każdej porze dnia i nocy. Nie należy jednak tego nadużywać. Oprócz częstotliwości dbaj również o odpowiednie godziny wysyłki wiadomości. Tutaj obowiązują pewne reguły, tj.:

  • unikaj wysyłania SMS wcześnie rano i późnym wieczorem,
  • rezygnuj z godzin szczytu – wiadomości mogą być wtedy mniej skuteczne.

Godzina wysyłki zależy również od branży, w której działasz.

Podsumowanie

Nie da się twardo określić idealnej częstotliwości wysyłki wiadomości. W jednych branżach sprawdzi się SMS wysyłany raz w tygodniu, w innych lepiej będzie uruchamiać kampanie jedynie 4 razy w roku. Dlatego dobrze jest obserwować aktywność odbiorców po wysyłce. W tym celu sprawdzaj, czy subskrybenci odczytują wiadomość, kiedy to robią oraz czy klikają w linki umieszczone w SMS-ach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here