Futurystyczny marketing to rzeczywistość!

Marketing automation to innowacyjna metoda automatyzacji marketingu, bardzo skuteczna i nowoczesna. Ważnym punktem wyjścia do osiągnięcia sukcesu w tego rodzaju wyspecjalizowanym marketingu jest przede wszystkim doskonałe przygotowanie się do jego wprowadzenia, czyli zgłębienie istoty, strategii, metod i skuteczności automatyzacji marketingu. Celem tej jakże nowoczesnej metody jest dokładne poznanie cech klienta, a następnie wybranie najskuteczniejszych sposobów komunikowania się z nim i oddziaływania na niego, w wyniku czego klient dokonuje zakupu określonego produktu, czy usługi, a co najważniejsze powróca do oferty firmy.

Możliwości Marketing Automation

Metoda automatyzacji marketingu oczywiście wymaga zastosowania narzędzi. Bardzo dobrym przykładem jest Eloqua, Warto wspomnieć o tak istotnych elementach automatyzacji marketingu, jak:

  • bardzo dokładne dopasowanie komunikatów i informacji przekazywanych klientowi do jego potrzeb oraz upodobań na podstawie wcześniej opracowanego profilu klienta
  • dotarcie z celnymi informacjami do klienta w ściśle określonym momencie cyklu sprzedażowego
  • zindywidualizowanie i skuteczne dobranie informacji do konkretnej grupy klientów, na przykład klienci, którzy po raz pierwszy pojawiają się na stronie sprzedażowej otrzymują zupełnie inny pakiet danych dotyczących produktu niż klienci powracający
  • gotowość na przeprowadzanie wielkich kampanii złożonych z bardzo różnorodnych metod komunikacji, na przykład Eloqua proponuje konferencje, webinary, media społecznościowe, e-maile, strony czy publikacje 
  • ocena skuteczności podejmowanych strategii działania
  • ochrona danych osobowych klienta i postępowanie z jego danymi nie tylko zgodnego z prawem, ale chroniącego go w najwyższym stopniu.

Funkcje Marketing Automation

Marketing Automation można bardzo szybko przeanalizować śledząc stronę Elogua – http://growinternational.eu/pl/blog/oracle-eloqua-zaawansowana-platforma-automatyzacji-marketingu/ . Przed wdrożeniem narzędzia należy na pewno wyznaczyć sobie główny cel , który zamierzamy osiągnąć posługując się na przykład Eloqua, bardzo dokładnie określić i zdefiniować klienta naszej firmy, jego profil, a dokładniej cyfrowy język ciała oraz proces jego działania, czyli „mapę podróży klienta”, którą przemierza podczas wyboru i analizy zakupu konkretnego produktu. Istotą skutecznego marketingu jest dotarcie do klienta z informacją, która potrzebuje we właściwym momencie. 

Integracja systemu

Elogua to przykład systemu, który ma możliwości zintegrowania się z różnorodnymi bazami danych, którymi dysponuje klient i które należy koniecznie wykorzystać, by skutecznie przeprowadzać automatyzację marketingu. Poza tym bardzo często się zdarza, że należy również wykorzystać skutecznie dane pozyskane w trakcie wprowadzania automatyzacji marketingu. Właśnie Eloqua integruje się z każdą zaproponowaną bazą danych. 

Automatyzacja marketingu to świetna strategia, bardzo nowoczesna, innowacyjna, warta szybkiego, a równocześnie przemyślanego wprowadzenia, by być krok przed konkurencją!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here