Wizerunek firmy w czasach, kiedy największy zasięg mają media społecznościowe oraz strony internetowe, jest jednym z najważniejszych czynników, który przyciąga klientów i kontrahentów. Dobrej jakości zdjęcia biznesowe pomagają niewielkim, jednoosobowym firmom na wyróżnienie się wśród innych, podobnych, jak i wielkim, świetnie znanym na podtrzymanie pozytywnego odbioru. Profesjonalna sesja komercyjna, z której uda się wybrać kilka świetnych zdjęć, może być więcej warta, niż nakłady przekazywane na reklamy i działalność działu marketingu lub zatrudnionej firmy PR. Do sesji trzeba się jednak odpowiednio przygotować.
Żelazne zasady zdjęć biznesowych
Żeby uzyskać zamierzony efekt, trzeba mieć kilka składowych: doświadczonego, wyróżniającego się artyzmem, ale i olbrzymią wiedzą na temat biznesu fotografa, znakomite plenery lub eleganckie pomieszczenia, a także pracowników, którzy odpowiednio przygotują się do sesji, czyli zastosują się do zasad dress codu.
Strój do sesji komercyjnej musi być elegancki, czyli zharmonizowany i klasyczny. Biała koszula, atut większości mężczyzn, dobrze widziany jest także podczas fotografowania kobiet. Jeśli łączy się z elegancką i modną marynarką oraz klasycznym dołem, będzie wyglądała dobrze zarówno na przedstawicielce zarządu korporacji, jak i na właścicielce jednoosobowej firmy. Marynarka powinna być wykonana z dobrej jakości tkaniny – wełny, tweedu, bawełny lub lnu z domieszką, musi być wygodna i dopasowana. Ta zasada dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Do zdjęć najlepiej wybierać gładkie tkaniny granatowe, grafitowe i szare. Wszelkie desenie mogą zaburzać odbiór postaci i utrudnić pracę fotografowi. Niedopuszczalne są natomiast zbyt krótkie spódnice i sukienki, ubrania odsłaniające ramiona czy krótkie spodnie. W większości przypadków, podczas sesji komercyjnych, należy unikać jeansów czy ubrań z napisami. Trzeba też uczulić pracowników na to, by buty były skórzane, zakryte, a w przypadku kobiet na niedużym obcasie. Rajstopy na kobiecych nogach to wymóg w przypadku zdjęć, na których będzie widoczna cała sylwetka. Dobrze na zdjęciach komponują się drobne dodatki, takie jak apaszki, szale, skórzane, eleganckie, szerokie na około 2 cm paski. Biżuterię warto ograniczyć do dyskretnej: zegarek w przypadku mężczyzny i perły w przypadku mężczyzn wystarczą.
Makijaż – niezbędny podczas sesji
W przypadku sesji korporacyjnej uczula się kobiety i mężczyzn, że ważny jest makijaż. Błyszcząca skóra, która może pojawić się w przypadku zdjęć podczas ciepłego dnia, zdenerwowania samą sesją, jak i z powodu właściwości cery, nigdy nie wygląda dobrze. Dlatego puder matujący jest niezbędnym akcesorium podczas przygotowań do zdjęć biznesowych.
Postawa może wzbudzać zaufanie albo zniechęcać
Chociaż profesjonalny fotograf, który bierze udział w sesjach komercyjnych http://portret24.pl/sesje-komercyjne-i-biznesowe/ zawsze udziela niezbędnych wskazówek podczas wykonywania zdjęć, warto pamiętać, że także postawa, a nie tylko ubranie, może sprawić, że wzbudzimy w kimś zaufanie lub przeciwnie – zrazimy do siebie potencjalnych klientów. Dlatego na zdjęciach powinny być widoczne dłonie, których nie można chować do kieszeni, za siebie lub krzyżować ich na piersiach. Lekkie pochylenie głowy do przodu sprawia, że fotografowana osoba odbierana jest jako wyrozumiała i słuchająca, a uśmiech budzi życzliwość. Wyprostowana sylwetka oznacza pewność siebie, a garbienie się, obgryzanie paznokci czy zabawa włosami zakłopotanie i znudzenie.
Zdjęcia biznesowe wykonuje się raz na kilka lat, co oznacza, że długo będą widoczne w Internecie obok naszego nazwiska. Dlatego warto ich przygotowanie i wykonanie zlecić zaufanemu fotografowi.