ITIL to obecnie najpowszechniejsza na świecie koncepcja zarządzania usługami IT. Opracowana w 1989 roku, w ostatnich latach stała się standardem w tej dziedzinie, wpływając na procesy zarządzania w firmach, organizacjach i różnego rodzaju instytucjach na całym świecie.
ITIL to zbiór najlepszych praktyk do zarządzania informatyką – zawiera porady i sugestie jak efektownie i skutecznie tworzyć i sprzedawać usługi IT. Zresztą podstawa tej koncepcji, nazywana Cyklem Życia Usługi, może służyć stworzeniu sprzedaży każdej usługi, nie tylko IT. Co powinieneś wiedzieć o ITIL, zanim podejmiesz się egzaminu?
Dlaczego ITIL?
Wdrażanie praktyk ITIL do firmy pozwala nam zrównać nasze zarządzanie usługą do poziomu najlepszych firm na świecie, uczyć się na błędach i rozwijać przedsiębiorstwo. Zarządzanie ITIL pozwala na redukcję kosztów, lepszą komunikację w firmie, ciągle doskonalenie usług, wypracowanie spójnej koncepcji i polepszenie relacji na linii B2C.
Czy egzamin ITIL się opłaca?
Zdobycie certyfikatu ITIL potwierdza umiejętności pracownika z zakresu zarządzania zgodnego ze standardami tej biblioteki. Jest to bardzo ważny kurs dla managerów i wszystkich, którzy w codziennej pracy zajmują się tworzeniem i zarządzanie usługami IT. Certyfikat nie jest więc potrzebny osobą z poza tych działów.
Przygotowanie do egzaminu
Wiedzę, która pozwala zyskać certyfikat, możemy zdobyć na dwa sposoby – aktywnie korzystając z niej w swojej codziennej pracy zawodowej lub uczestnicząc w kursie. Certyfikowane szkolenia ITIL Foundation organizowane są w całej Polsce i pozwalają na skuteczne zdanie egzaminu. Uzyskane na szkoleniu ITIL Foundation materiały, pozwalają na usystematyzowanie wiedzy, która jest niezbędna do zdania testu.
Szkolenia ITIL Foundation
Szkolenia ITIL Foundation przeprowadzają kursantów przez wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z metodyką zarządzania usługami ITIL. Obejmuje ona nie tylko podstawowe definicje i pojęcia, ale również wiedzę na temat 5 faz składających się na Cykl Życia Usługi, umiejętność diagnozowania i wystrzegania się błędów oraz kwalifikacje niezbędne do wdrażania wiedzy zdobytej na kursie do struktury firmy.
Jak wygląda egzamin ITIL?
Test ITIL składa się z pytań jednokrotnego wyboru. Na ukończenie egzaminu mamy 60 minut – 65% prawidłowych odpowiedzi oznacza wynik pozytywny. Otrzymany certyfikat ITIL Foundation możemy pokazać naszemu pracodawcy. Podczas szkoleń rozdawane są przykłady egzaminów z pytaniami z poprzednich edycji – pozwala to na lepsze przygotowanie słuchaczy do testu.
Nie masz pewności, czy Twoja wiedza wyniesiona z pracy jest wystarczająca, żeby zdać egzamin? Czujesz się niepewnie? Weź udział w szkoleniu przygotowującym do egzaminu, zobacz, jak wyglądały poprzednie edycje testu i zdobądź cenne materiały ITIL, które pozwolą na efektywną naukę. Terminy certyfikowanych szkoleń w całej Polsce znajdziesz na stronie https://inprogress.pl/szkolenia/uslugi-it/itil/itil-foundation/.