Gadżety reklamowe przeznaczone do bezpłatnej dystrybucji powinny być opatrzone logo firmy, jej nazwą, tekstem lub grafiką, która pozwoli skojarzyć dany produkt z reklamowaną firmą. Głównym celem dystrybucji materiałów reklamowych jest efekt w postaci konkretnych korzyści.
Gadżetem reklamowym w zasadzie może być dowolny przedmiot pod warunkiem, że nie jest on asortymentem produkowanym przez daną firmę. Może być on nawet najmniejszych rozmiarów ważne, aby umieszczona była na nim reklama w dowolnej formie.
Logo, nazwa, chwytliwy tekst, albo grafika
Gadżety reklamowe przeznaczone do bezpłatnej dystrybucji powinny być opatrzone logo firmy, jej nazwą, tekstem lub grafiką, która pozwoli skojarzyć dany produkt z reklamowaną firmą. Głównym celem dystrybucji materiałów reklamowych jest efekt w postaci konkretnych korzyści. Produkty reklamowe kreują i utrwalają markę, kształtują jej pozytywny wizerunek, pomagają promować nowe produkty i usługi. W trakcie spotkań z Klientami wzmacniają pozytywne wrażenie i budują relacje, co w dalszej perspektywie prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Wśród gadżetów, które cieszą się największym zainteresowaniem są pendrive z grawerem logo na zamówienie. Przykładowe gadżety możecie państwo zobaczyć pod tym linkiem. Dzięki temu z pomocą specjalistów możemy zaprojektować własną, unikatową grafikę i kolorystykę ich opakowania, a do tego mogą mieć drewnianą, metalową lub plastikową obudowę.
Rodzaj akcji wyznacza sposób dystrybucji
Właściwy dobór gadżetów reklamowych uzależniony jest przede wszystkim od sposobu ich dystrybucji oraz rodzaju akcji promocyjnej i odbiorcy, do którego będzie kierowany. Częstą praktyką jest rozdawanie upominków podczas imprez i akcji promocyjnych głównie w plenerze, które kierowane są do szerszej grupy, bardzo często przypadkowych, różnych odbiorców. Idealnym rozwiązaniem reklamowym w takich przypadkach są balony, smycze, breloczki, parasolki czy kubki z nadrukiem.
Jeśli akcja reklamowa prowadzona jest na terenie sklepu lub w centrum handlowym rekomendowanym gadżetem są bawełniane, lub papierowe torby z logo na zakupy.
W przypadku akcji promocyjnych prowadzonych podczas targów warto zadbać o dużą różnorodność gadżetów, która uatrakcyjni nasze stanowisko wystawowe. Tu sprawdzą się zarówno bardziej wartościowe upominki takie jak pendrive z logo firmy, jak i drobne przedmioty w znacznie większych ilościach, takie jak długopisy, ołówki, czy notesy z nadrukiem. Innym miejscem umożliwiającym wręczanie upominków reklamowych jest siedziba firmy. Upominki można wręczać tam w trakcie spotkań biznesowych.
Warto wówczas zadbać o bardziej ekskluzywne gadżety – pendrive z nadrukiem i logo. Ważnym partnerom handlowym można sprezentować elegancki komplet piśmienniczy opatrzony logo firmy albo praktyczny power band z wygrawerowanym tekstem.