Coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności. Często jednak zderzają się z rzeczywistością, w której trudno się wybić. Niestety, nie wystarczy świetny produkt – trzeba też znaleźć sposób, by trafić do odbiorcy i zapaść mu w pamięć. Jeśli firma nie zajmuje jakiejś niszy, musi konkurować z wieloma innymi. Co może wyróżnić daną markę? Jak podejść do tematu identyfikacji wizualnej?
- Najważniejsze są jakość i pomysł
- Utrzymanie spójnego wizerunku opłaci się w przyszłości
- Oryginalne sposoby na promocję
- Dojście nowoczesnymi kanałami
Najważniejsze są jakość i pomysł
Jeżeli dopiero planujesz otworzyć swój biznes, zastanów się nad tym, jakich produktów lub usług brakuje na rynku. Z czego sam byś skorzystał, ale nie możesz nigdzie tego znaleźć? Dobry pomysł to podstawa sukcesu. Wypełnia lukę, której nikt inny jeszcze nie zauważył. Jeżeli już funkcjonujesz na rynku, pamiętaj, że jakość produktów i usług jest teraz na wagę złota. Trudno ją znaleźć, dlatego ludzie są skłonni więcej za nią zapłacić i chętniej będą polecać twoją firmę, jeśli będą zadowoleni z jej poziomu. Pamiętaj też, aby analizować opinie swoich klientów i nieustannie ulepszać proponowane przez ciebie rozwiązania. Niech wysoka jakość stanie się twoim znakiem rozpoznawczym.
Utrzymanie spójnego wizerunku opłaci się w przyszłości
Produkt to nie wszystko – ważne jest też jego opakowanie. Zadbaj o to, aby wybrać odpowiednie kolory, które będą się pojawiać na materiałach promocyjnych firmy. Ważne jest też logo i czcionki, jakich firma używa. Elementy te składają się na identyfikację wizualną marki, która przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności. Kampania reklamowa firmy powinna współgrać z jej założeniami. Podkreślaj też wartości, którymi kieruje się twoja marka. Jeżeli tego typu kwestie są dla ciebie trudne i niezrozumiałe, możesz skorzystać z usług grafika, który stworzy profesjonalną identyfikację dla twojej marki. Pamiętaj, że ludzie lubią to, co znają. Jeśli masz już ugruntowany pewien wizerunek, zmieniaj go pomału. Inaczej możesz stracić klientów tylko dlatego, że nie rozpoznają twojej marki.
Oryginalne sposoby na promocję
Stałym elementem identyfikacji wizualnej są różnego rodzaju gadżety. Długopisy, kubki czy smycze już wszystkim się opatrzyły. Możesz zapaść w pamięć, umieszczając swoje logo na przedmiotach, które w jakiś sposób łączą się z branżą, w której funkcjonuje firma. Dla przykładu, branże informatyczne często oferują pendrive’y, a artystyczne i budowlane – ołówki. Możesz też spróbować zaskarbić serca klientów łakociami. Na rynku można znaleźć cukiernie i czekoladziarnie (np. Karmello), które oferują czekoladki reklamowe z logo. Takie spersonalizowane słodycze na pewno zapadną w pamięć. Coraz częściej można też spotkać blogi firmowe z poradami związanymi z branżą. Tego typu rozwiązanie przyciągnie do ciebie zupełnie nowe osoby. Promocja marki, czekoladki reklamowe z logo i fachowe porady idą ze sobą w jednym szeregu.
Dojście nowoczesnymi kanałami
Rynek obecnie jest zalewany przez różnego rodzaju produkty. Wiele osób – nim coś wybierze – sprawdza najpierw informacje na ten temat. Warto zadbać o to, aby w internecie łatwo można było znaleźć opinie o twoich produktach i usługach. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki to podstawa. Jest też inny kanał dojścia do nowych odbiorców – współpraca z influencerami. Są to osoby, które mają własne zasięgi i mogą polecić twoje produkty lub usługi, jeśli tylko uważają je za dobre. Współpraca tego typu nie zawsze musi się wiązać z dużym kosztem. Czasem wystarczy wysłać próbkę produktu do osoby, która może uznać ją za ciekawą i polecić dalej.