Koszty prowadzenia sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego – tak jak każdej działalności gospodarczej – wiąże się z ponoszeniem określonych wydatków. Koszty prowadzenia e-sklepu mogą wahać się od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych, a ich wysokość zależy od kilku czynników – na przykład pracowników, wysokości opłat czy ilości posiadanego towaru. Na szczęście dla właścicieli sklepów internetowych większość z poniesionych wydatków jest traktowana jako koszt firmy, co w praktyce daje możliwość obniżenia wysokości podatku dochodowego.

W zakres kosztów zaliczanych do tych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wchodzą wydatki, które zostały poniesione w celu osiągnięcia określonych przychodów lub zabezpieczenia ich źródła. Warunek jest jeden – wszystkie koszty powinny być udokumentowane fakturą bądź rachunkiem. Każdy przedsiębiorca ponoszący określone koszty firmowe powinien także pamiętać o tym, iż można do nich zaliczyć tylko takie wydatki, które są bezpośrednio związane z prowadzeniem działalności i nie są wykorzystywane w celach prywatnych. Do najbardziej podstawowych kosztów prowadzenia działalności gospodarczej można zaliczyć:
– opłaty związane z prowadzeniem biura i magazynu (czynsz, media, koszty remontu),
– sprzęt biurowy i elektroniczny (komputery, telefony, niszczarki, tablety, drukarki, artykuły papiernicze i biurowe, programy komputerowe, systemy operacyjne, opłaty licencyjne),
– opłaty związane z transportem (zakup lub leasing samochodu, zakup paliwa i płynów eksploatacyjnych, przegląd i serwis pojazdu, koszty biletów autobusowych, kolejowych bądź lotniczych),
– koszty pracownicze (wynagrodzenie, odprowadzane składek, badania lekarskie – zarówno wstępne, jak i okresowe, kursy, szkolenia, udział w konferencjach, catering, wydatki przeznaczone na imprezy integracyjne, odzież pracownicza),
– działania reklamowe i marketingowe (wydatki związane z pozycjonowaniem strony internetowej bądź wykupieniem domeny, wizytówki, ulotki, banery, gadżety reklamowe).
Jednocześnie każdy właściciel sklepu internetowego może odliczyć koszty związane z prowadzeniem księgowości, prowizjami i opłatami na rachunkach bankowych oraz różnicami kursowymi. Dodatkowo właściciel e- sklepu może odliczyć wydatki związane z własną nauką, ale warunkiem jest powiązanie kierunku studiów z zakresem prowadzonej działalności i rozpoczęcie nauki już po otwarciu firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here