agencja reklamowa katowice

W biznesie mawia się że „dobry marketing to podstawa” i jest to niewątpliwie prawda, ponieważ największe marki na świecie zdecydowanie na nim nie oszczędzają.

Marketing w 21 wieku można podzielić na dwie główne kategorie – marketing tradycyjny oraz w Internecie.

Ten pierwszy obejmuje reklamy w mediach takich jak telewizja czy radio oraz tradycyjne takie jak ulotki czy banery reklamowe. Ten rodzaj marketingu cechuje fakt że jest niesamowicie drogi i obsadzony przez największe światowe marki. Firma lokalna nie ma tak naprawdę czego szukać w tych mediach, a już na pewno się to nie opłaci.

Marketing w Internecie, to bardzo młoda ale potężna forma marketingu. Raport GUS z 2019 roku podaje że do Internetu podłączone jest już 90% Polaków. Współczynnik ten jest niemalże 100% w przypadku rodzin z dziećmi. Takie dane pokazują ogromny potencjał marketingowy Internetu, które tradycyjne biznesy często zdają się ignorować. W tym typie marketingu możemy wyróżnić kilka nadrzędnych kategorii:

SEO – to pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych w celu zdobycia ruchu organicznego z wyszukiwarki (głównie Google). Na rynku istnieje wiele agencji, które świadczą tego typu usługi. Naturalnie na początku potrzebujemy dobrze zoptymalizowanej strony internetowej, choć firmy te zajmują się często całym procesem. Jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi w marketingu Internetowym.

SEM – są to reklamy w wyszukiwarkach. W przypadku Google jest to Google Adwords, a więc reklamy wyświetlające się na samej górze wyników wyszukiwania. Choć wydaje się to piękne, to jedno kliknięcie potrafi kosztować nawet kilka złotych i nie zawsze się opłaca.

Social Media – są to popularne portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy nawet portale video jak YouTube.

Marketing szeptany – jest to tak zwana „szeptanka.” Polega ona na wykupieniu usługi komentarzy w tematach na popularnych forach, czy stronach z pytaniami komplementującymi nasz produkt. Osoby specjalizujące się w takich usługach udają osobę zadowoloną z naszego produktu, lub pytają o opinie i tym samym zostawiają link do strony.

Czytając o tym można się złapać za głowę. W końcu jednocześnie mamy masę spraw na głowie związanych z działaniem naszego biznesu. Zajmujemy się bieżącymi sprawami, problemami pracowników, księgowością, a okazuje się że powinniśmy dodatkowo prowadzić regularnie media społecznościowe czy mieć swoją stronę. Jednak na rynku istnieją firmy, które robią to profesjonalnie.

Czym zajmują się agencje reklamowe?

To zależy naturalnie od umowy. Agencja taka może zarządzać marketingiem online (w Internecie) jak i offline (media tradycyjne).

Wybór agencji reklamowej to niełatwe zadanie i warto się do niego przyłożyć. To dlatego, że często umowę podpisujemy na dłuższy czas i jest ona trudna w rozwiązaniu. Przy wyborze polecam kierować się opiniami osób prowadzących podobny biznes. Kolejnym czynnikiem mogą być opinie znalezione w Internecie, choć na te należy patrzeć z pewnym dystansem. Warto również poszukać ocen firmy oraz komentarzy chociażby w opiniach Google. Finalnie jednak najważniejszym krokiem jest bezpośredni kontakt i kilka spotkań. Dlaczego kilka? Dlatego że nie powinniśmy ulegać pierwszemu wrażeniu. Zdecydowanie dobrze spotkać się online na rozmowie video, następnie osobiście w luźnych warunkach, na przykład kawiarni, a finalnie pójść do siedziby firmy. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że wybór takiej agencji to trochę jak wybór mieszkania. Czasem wchodzimy do jednego i nic, a wchodząc do kolejnego od razu wiemy, że je kupimy. Skąd to wiemy? Tego nie wiem, to się po prostu czuje.

Jeśli chodzi o agencję, która skutecznie poprowadzi działania marketingowe naszej strony internetowej, to godna uwagi jest agencja reklamowa Katowice solv.pl. Jest to świetny przykład ponieważ poza ofertą sami świecą dobrym przykładem. Ich strona działa dobrze, jest unikalna, rzuca się w oczy, zapada w pamięć, a wszystko jest na swoim miejscu. Osiąga też dobre wyniki w pozycjonowaniu, posiada bloga, podcast i video, a więc pokazuje swoją wiedzę w praktyce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here