Jakie są skuteczne metody PR, wykorzystywane w biznesie

Istnieje wiele metod PR, wykorzystywanych w biznesie, ale tylko niektóre z nich są naprawdę skuteczne. Przedstawimy 3 sposoby, dzięki którym Twoja firma zyska szansę na: pozyskanie nowych klientów, budowę pozytywnego wizerunku marki w Internecie oraz wykorzystanie potencjału marketingu online.

Marketing referencyjny: Twoi klienci czytają opinie innych!

Jeżeli uważasz, że osiągniesz sukces sprzedażowy, jeśli obniżysz ceny produktów, jesteś w błędzie. Twoi odbiorcy nie zawsze kierują się ceną, ale przede wszystkim zwracają uwagę na opinie innych klientów! Jeśli zbierasz pozytywne oceny, istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz do swojego biznesu nowych klientów.

Przecież sami wolimy nawet nieco dopłacić za towar, jeśli mamy pewność co do jego jakości, prawda?

Marketing referencyjny pozwala wykorzystać recenzje w Internecie i zrozumieć, w jaki sposób myślą konsumenci. Wiedza ta pozwala natomiast pokierować działaniami firmy w taki sposób, aby osiągnąć sukces sprzedażowy. W ten sposób marketing referencyjny wykorzystuje potencjał opinii klientów poprzez:

  • budowę pozytywnego wizerunku marki,
  • wspieranie wiarygodności podejmowanych działań,
  • zwiększanie sprzedaży dzięki zyskiwaniu nowych klientów,
  • komunikowanie się z odbiorcami.

Warto zaznaczyć, że siła marketingu referencyjnego opiera się na rzetelnych dowodach, które pokazują jasno, że ponad 70% konsumentów podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem polecenia, opinii lub recenzji.

Marketing Online, czyli jak zbudować silną markę w Internecie?

Żyjemy w czasach cyfryzacji, dlatego prowadzenie biznesu w Internecie stwarza mnóstwo okazji na zwiększenie dochodu i rozwój firmy. Jednak liczna konkurencja na rynku sprawia, że samo istnienie w Internecie nie wystarcza. Należy również zadbać o marketing online, który składa się z:

  • tworzenia kampanii marketingowych,
  • pozycjonowania stron internetowych,
  • tworzenia stron www oraz sklepów,
  • optymalizowania konwersji,
  • analizy rynku w danym obszarze.

Spójne działania podjęte w tym zakresie sprawiają, że marketing online jest jedną z najskuteczniejszych metod PR, wykorzystywanych w biznesie. Dane pokazują, że rynek e-commerce jest w Polsce wart ponad 40 000 000 złotych. Co więcej, dwóch na trzech Internautów robi zakupy w sieci. Nic w tym dziwnego skoro Internet to oszczędność czasu i możliwość porównania wielu ofert w tym samym czasie.

Marketing online daje więc dostęp do nowej grupy odbiorców, którzy być może staną się przyszłymi klientami Twojego biznesu. Wszystko zależy od działań marketingowych, które podejmiesz.

Marketing Online

Recycling treści, czyli jak wykorzystać ideę zero waste w marketingu?

Treść to jedna z podstawowych metod komunikowania się z odbiorcami i klientami. Za jej pomocą można ich przekonać do zakupu oraz zademonstrować markę w Internecie. Działania content marketingowe angażują jednak wielu specjalistów, co przekłada się na koszty Twojego biznesu. Aby uchronić Cię przed dodatkowymi wydatkami, powstała idea recyclingu treści.

Jesteś ciekawy, na czym ona polega?

Recycling treści to uzyskiwanie świetnego poziomu konwersji bez konieczności tworzenia ogromnej ilości artykułów i innych treści. Można tego dokonać za pomocą spójnych działań pozycjonowania, opierających się na optymalizowaniu tekstów pod kątem SEO. W ten sposób można uzyskać podobne (lub nawet lepsze!) wyniki konwersji pomimo mniejszej ilości tworzonych treści.

Należy jednak zadbać o m.in.:

  • audyt SEO,
  • weryfikację słów kluczowych, najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników,
  • korzystanie z wielu dostępnych kanałów w tym samym czasie (np. Facebook, Instagram, Twitter),
  • aktualizowanie informacji w istniejących już wpisach,
  • segregacją dotychczasowych materiałów, która ułatwi wyszukiwanie ich przez odbiorców.

Można więc rzec, że recycling treści pozwala skupić się na jakości treści ponad ich ilością. W dłuższej perspektywie czasu przyniesie to o wiele większe korzyści w postaci: oszczędności czasu i pieniędzy, silniejszej marki, większej sprzedaży oraz pozytywnego wizerunku w Internecie.

Skuteczne metody PR w biznesie

Marketing referencyjny, marketing online oraz recycling treści to jedne z najskuteczniejszych metod PR w biznesie. Ich zastosowanie pozwala nawiązać komunikację z klientem, pokazać mu produkt, a następnie przekonać go do jego zakupu. Skuteczne metody PR skupiają się na wykorzystaniu możliwości, jakie oferuje Internet. Dzięki spójnym i skutecznym działaniom (oferowanym m.in.: przez firmę Commplace) możesz zbudować biznes, który przetrwa dziesiątki lat w doskonałej kondycji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here