Jak sprytnie zarządzać małą firmą? 4 kreatywne rozwiązania, które ułatwią życie każdemu przedsiębiorcy

Każdy przedsiębiorca wie, że prowadzenie własnej firmy bywa twardym orzechem do zgryzienia. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący biznesmeni szukają sprytnych rozwiązań w wymiarze mikro i makro, które znacząco usprawnią procesy zarządzania przedsiębiorstwem. Na szczęście istnieje kilka kreatywnych pomysłów, które ułatwią życie każdemu właścicielowi małego biznesu i to bez uszczerbku na firmowym budżecie.

Niejeden przedsiębiorca zapytany, o to co ułatwiłoby mu prowadzenie firmy, bez wahania odpowiada, że niższe podatki, przyjazne prawo i prostsze wystawianie faktur. O ile w temacie prawa niewiele da się zrobić, to obecnie przedsiębiorcy niewielkim nakładem sił mogą swój biznesu wprowadzić na poziom 2.0, a to wszystko za sprawą mobilnych narzędzi.

Fakturowanie online

Prowadzenie księgowości w firmie jest nie tylko bardzo odpowiedzialnym zadaniem, ale też kosztownym. Szczególnie jeśli jesteś właścicielem małej firmy zatrudnienie specjalisty od księgowości może znacząco obciążyć Twój budżet. Naprzeciw polskim przedsiębiorstwom wychodzą mobilne oprogramowania, które umożliwiają fakturowanie onlie. W ofercie klienci otrzymują program do JPK, rozliczanie faktur VAT, tworzenie baz towarów i usług, kontrahentów, lub dostawców czy tworzenie raportów biznesowych. Wszystkie faktury online zarchiwizowane w jednym miejscu.

Mobilna bankowość

Każdy biznesmen wie, że czas to pieniądz, dlatego też wybierając bank postaw na ten, który oferuje usługi mobilne takie jak prowadzenie rachunku online, możliwość wykonywania rozliczeń przez Internet, oraz dostęp do aplikacji mobilnej. Takie rozwiązanie nie tylko umożliwia szybkie dokonywanie transakcji, ale też pozwala właścicielom firm na bieżąco kontrolować wydatki. Przy wyborze banku weź pod uwagę, czy pozwala on na zastrzeżenie karty kredytowej online bez osobistego odwiedzania stacjonarnej placówki banku. Nie mniej istotne jest również wpłacanie gotówki we wpłatomatach, dokonywanie przelewów na numer telefonu czy wypłata gotówki za pośrednictwem telefonu.

Czatowanie z klientami

Niezależnie od tego czy prowadzisz firmę B2B czy B2C, kontakt z klientami jest kluczowy. Tysiące maili i telefonów nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Część przedsiębiorców decyduje się na infolinię, jednak nie zdaje ona egzaminu celująco. Klienci szybko się irytują, kiedy muszą rozmawiać z automatem. Obecnie coraz bardziej popularne są chaty wbudowane w strony internetowe, które pozwalają na bezpośredni kontakt z konsultantem. Podczas czatowania klienci uzyskują szybką i konkretną odpowiedź na zadane pytanie bez zbędnego oczekiwania na połączenie. Mobilne chaty to bardzo elastyczne narzędzie, które można dopasować do własnych potrzeb, np. zalecając, by sam konsultant sugerował dialog z klientami na przykład tylko z Krakowa.

Zarządzanie na odległość

Żyjemy w świecie zglobalizowanym, niezależnie od tego, czy się to komuś podoba, czy nie, właściciele zarówno makro i mikro przedsiębiorstw muszą się z tym faktem nie tylko pogodzić, ale też do niego dostosować. Obecnie nie tylko wystawianie faktur online, ale też zarządzanie firmą na odległość jest na porządku dziennym. Praca zdalna jest coraz bardziej popularna. Informatyk z Warszawy opracowuje oprogramowanie, copywriter z Arizony tworzy content w języku angielskim, prawnik z Koluszek trzyma rękę na prawniczym pulsie, a księgowa ze Szczecina nie pozwala Ci popaść w finansowe kłopoty. Jak to wszystko ogarnąć? W takiej sytuacji nieocenioną  pomocą są aplikację, które umożliwiają tworzenie swoistych „forów” dla firmy, wysyłanie wiadomości do wszystkich użytkowników, tworzenie terminarzy i przydzielanie zadań. Na rynku dostępnych jest wiele takich darmowych narzędzi. Warto się na nie zdecydować, aby być w stałym kontakcie z pracownikami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here