infografiki

Zdarza się, że chcemy poprzeć informacje zawarte w artykule liczbami czy statystykami, jednak mogą one zginąć wśród tekstu. Infografiki są doskonałym narzędziem, które pozwala przyciągnąć uwagę odbiorców i przekazać najważniejsze dane. Dlaczego jeszcze warto tworzyć infografiki?

Główne zalety infografik

Realizując strategię content marketingową, warto zastanowić się nad doborem treści – artykuły blogowe, artykuły SEO, grafiki czy podcasty to tylko niektóre materiały, które przyciągają uwagę odbiorców, pełniąc różną funkcję. Tworzenie infografik daje użytkownikom możliwość zapoznania się z danymi w łatwy i zrozumiały sposób. Połączenie tekstu i obrazu pomaga w syntezie informacji, sprawiając że są łatwiejsze do zapamiętania. Infografiki to również świetny sposób na zyskanie w oczach czytelnika – ta forma przekazu treści pozwala przedstawić markę jako eksperta w danej branży. Z perspektywy użytkowników przekazywanie informacji za pomocą infografik wymaga doświadczenia, dużej wiedzy oraz czasu. Warto pamiętać, że ta forma treści ma charakter nie tylko wizerunkowy, lecz także w naturalny sposób zwiększa ruch na stronie oraz posiada potencjał wirusowy – odbiorcy są bardziej skłonni do udostępniania treści wizualnych zawierających wartościowe informacje.

Kiedy sprawdzają się infografiki?

Tworzenie infografik może być pomocne, gdy chcemy w prosty sposób wytłumaczyć czytelnikowi skomplikowany proces. Nic tak nie pobudza wyobraźni jak przyjazna dla oka wizualizacja. Dzięki takiej formie przekazu możemy zwrócić uwagę na jakiś problem i zainteresować odbiorców tematem. Nawet kiedy publikujemy wpisy blogowe czy artykuły SEO, infografika może stanowić podsumowanie treści i uwidocznić najważniejsze informacje. Tworzenie infografik jest również świetnym sposobem, aby wypromować nowy produkt i zbudować świadomość marki. Materiały wizualne są też dobrym wsparciem dla innego rodzaju treści, takich jak artykuły SEO, artykuły sponsorowane, e-booki czy video.

Tworzenie infografik – samodzielnie czy z agencją?

Tworzenie infografik wymaga dobrego przygotowania. Przede wszystkim należy przeanalizować potrzeby i oczekiwania grupy docelowej oraz wybrać temat. Materiał wizualny powinien zawierać ciekawe informacje, dlatego warto zrobić dobry research, aby znaleźć inspiracje. Infografika powinna pokazywać prostą historię, być czytelna i atrakcyjna wizualnie. Aby zbudować potencjał wirusowy, warto zlecić to zadanie agencji content marketingowej, która zadba zarówno o stronę graficzną, jak i merytoryczną infografiki. Samodzielne tworzenie takiego rodzaju treści wymaga wprawy i zmysłu estetycznego, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zagłębić się w temat i zdobyć nową umiejętność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here