6 rzeczy, które warto wiedzieć przed uruchomieniem własnego sklepu internetowego

Czasy, w których osoby zajmujące się biznesem internetowym były traktowane z dużą dozą lekceważenia już dawno odeszły w niebyt. Dziś nikt nie wątpi w to, jaką rolę odgrywa w handlu Internet. Niemal każdy dokonywał, choćby raz zakupów w sieci. Zalety, jakie oferuje ta forma sprawiają, że z roku na rok sprzedaż internetowa notuje kolejne wzrosty.

Dawniej, aby rozpocząć własną działalność w sieci należało posiadać fachową wiedzę techniczną, która była niezbędna do stworzenia własnego sklepu. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi, które pozwalają bardzo niewielkim nakładem kosztów rozpocząć sprzedaż w internecie. Coraz więcej sklepów stacjonarnych decyduje się uruchomić własną witrynę, a część wręcz przenieść całą działalność do Internetu. Przed rozpoczęciem sprzedaży należy się odpowiednio przygotować, aby start był naszym sukcesem. Dobre zaplanowanie już od samego początku może zaoszczędzić nam wiele kłopotów, które mogłyby się pojawić w przyszłości!

1. Przejrzyste drzewo kategorii to podstawa

Menu jest kluczowe dla każdego sklepu internetowego. To właśnie ono pozwala odwiedzającym na komfortowe przeglądanie naszej oferty. Odgrywa tym samym kluczową rolę w procesie sprzedaży. Nie bez znaczenia jest również jego wpływ na pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwarki. Bardziej przejrzysty układ jest łatwiej dostępny nie tylko dla żywego użytkownika, ale również robotów szukających. Pozornie drobne zmiany mogą przełożyć się na lepszą widoczność w Internecie. Przy konstrukcji drzewa kategorii i jego nazewnictwa należy pamiętać o obu kwestiach.

2. Nazwy produktów mają ogromne znaczenie

Precyzyjne nazewnictwo ułatwi odbiór oferty przez naszych klientów, ale również wpłynie na pozycjonowanie sklepu dzięki pozyskaniu ruchu z tzw. długiego ogona oraz pozwoli zwiększyć zagęszczenie słów kluczowych. Warto o to zadbać już na początkowym etapie prac, ponieważ ewentualne zmiany, które chcielibyśmy w przyszłości wprowadzać na wszystkich produktach wymagałyby wiele wysiłku. Wbrew pozorom nie jest to trudne, wystarczy dokładny opis i odrobina kreatywności. Koniecznie należy w nazwach uwzględniać symbole, jeśli nasze towary takowe posiadają.

3. Dopilnuj aby treści na twoim sklepie były unikalne

Indywidualne i unikalne opisy wszystkich produktów, oraz kategorii nie tylko dostarczają precyzyjnych danych naszym klientom, ale również mają znaczenie w pozycjonowaniu sklepu. Warto o to zadbać jak najwcześniej, aby już od pierwszych chwil działalności robił nie tylko dobre wrażenie, ale również by odznaczał się na tle konkurencji.

4. Optymalizuj, optymalizuj i jeszcze raz optymalizuj

Właściwa optymalizacja ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania sklepu w sieci (https://www.ideoforce.pl/e-commerce/pozycjonowanie-sklepow/). Link do konkretnego produktu powinien być przyjazny dla użytkownika i dostarczać o nim informacji. Koniecznie należy uzupełniać znaczniki Title i Descryption, bo właśnie za ich pomocą Google pozyskuje podstawowe informacje o twojej stronie. Pamiętaj również o opisie alt wszelkich obrazków i używaniu wyłącznie jednego adresu z www lub bez.

5. Mobile first!

Tego nie trzeba chyba wyjaśniać. Rynek smartfonów wraz z innymi urządzeniami mobilnymi stale się powiększa. Użytkownicy coraz częściej dokonują zakupów właśnie dzięki nim. Przygotuj sklep tak aby był przejrzysty również na mniejszych ekranach.

6. Analiza – klucz do sukcesu!

Kontrola zachowania klientów i rozwoju sprzedaży jest podstawą sukcesu w sieci. Powinieneś jak najszybciej zaznajomić się z analizowaniem ruchu i konwersji w swoim sklepie. Najlepiej zacząć od analiz danych dostępnych w narzędziach Google. Konfiguracja Google Search Console oraz Google Analytics nie zajmuje dużo czasu a może przynieść bardzo dużo korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here