Każdy przedsiębiorca – niezależnie od tego czy zarządza firmą o ugruntowanej pozycji na rynku, czy też prowadzi niewielką działalność gospodarczą – musi dbać o skuteczne działania marketingowe. Reklama trafiająca do konkretnej grupy docelowej jest najważniejsza, jednak trzeba też wybrać odpowiedni kanał informacji.

Jak skutecznie przyciągnąć uwagę klienta?

Na skuteczność reklamy ma wpływ kilka czynników. Przede wszystkim jej forma i treść powinna być dostosowana do oczekiwań grupy docelowej – inaczej będzie wyglądał spot skierowany do młodzieży, inaczej do młodych matek, a jeszcze inaczej do dojrzałych mężczyzn. Kreatywność w tworzeniu reklamy, wykorzystanie elementów humorystycznych lub zaskoczenie odbiorcy, a także atrakcyjne przedstawienie produktu bądź usługi sprawią, że odbiorcy się nimi zainteresują. Nie mniej istotne są też okoliczności, w jakich klienci oglądają reklamę. Spoty emitowane w telewizji często są ignorowane, podobnie jak materiały reklamowe w czasopismach. Właśnie dlatego reklamy w kinie mogą być znacznie skuteczniejsze.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamę w kinie?

Jeśli chodzi o dostępne media, kino wydaje się być mało oczywistym narzędziem komunikacji marketingowej. Wielu przedsiębiorców stawia na telewizję, radio lub prasę. Tymczasem wystarczy uświadomić sobie, że ten sam spot reklamowy wyemitowany na telewizyjnym odbiorniku oraz na wielkim ekranie z odpowiednim nagłośnieniem może inaczej zadziałać na odbiorcę. Nie można też zapominać o jeszcze jednej bardzo ważnej kwestii. Niektóre kina, jak np. Multikino, wyłączają światła na czas reklam przed seansem. Dzięki temu odbiorca w większym stopniu skupia się na emitowanym spocie, przez co łatwiej przyswaja jego treść, a co najważniejsze – nazwa konkretnej marki dużo mocniej zapada w jego pamięć. Trzeba też uwzględnić fakt, że kino to miejsce rozrywki, a więc kojarzy się pozytywnie. Dobry nastrój przed emisją ciekawego filmu także wpływa na odbiór reklamy. A ponieważ kina każdego dnia odwiedzają tłumy, reklama w kinie może w znaczący sposób przełożyć się na większą rozpoznawalność marki oraz zwiększenie zysków w firmie. Dokładne informacje na temat liczby odbiorców reklamy są łatwe do uzyskania – wystarczy sprawdzić ile biletów zostało sprzedanych na konkretny seans.

A co poza ekranem?

Kino wbrew pozorom daje nieco więcej możliwości, niż tylko wyemitowanie filmu reklamowego. Widzowie przed wejściem na seans muszą najpierw udać się do kas, a następnie swoje kroki kierują często do stoisk z przekąskami. Coraz bardziej rozbudowana oferta barów i kawiarni sprawia z kolei, że chętnie spędzają oni więcej czasu w kinie. Tę sytuację można wykorzystać poprzez działania off screen obejmujące takie elementy jak ulotki rozdawane przez kasjerów, ekspozycje, standy, roll upy czy naklejki na podłodze w głównym holu. Reklamy mogą też być emitowane na telewizorach LCD umieszczonych w korytarzu. Przedsiębiorcy, którym zależy na skutecznej kampanii marketingowej, z całą pewnością powinni więc zastanowić się nad możliwościami, jakie daje kino.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here