Pozycjonowanie firmy w Poznaniu – jak wykorzystać Mapy Google

Jesteś właścicielem firmy w Poznaniu i nie wiesz co zrobić, aby zdobyć zaufanie lokalnych klientów? Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej nie należy do najłatwiejszych zadań, jednak jest coś, co możesz zrobić nawet jako osoba bez specjalistycznej wiedzy SEO. Spróbuj stworzyć wirtualną wizytówkę w Mapach Google i zobacz, jak wpłynie to na Twoje wyniki sprzedażowe. 

Sprawdź, czym właściwie są Mapy Google i dlaczego warto wykorzystać je w swojej strategii digital marketingowej. 

Czym są Mapy Google (Google Maps)?

Mapy Google to narzędzie od firmy Google, które pozwala na sprawdzanie lokalizacji poszczególnych punktów, wyznaczanie tras oraz na przeglądanie wizytówek lokalnych firm. Gdy wpiszesz w wyszukiwarce frazę kluczową i dodasz nazwę miasta, dzielnicy lub regionu, najprawdopodobniej na pierwszej stronie wyświetlą się wizytówki trzech firm. Wirtualny profil pozwala w łatwy i szybki sposób skontaktować się z firmą, a także wyznaczyć trasę dojazdu do siedziby firmy. 

Z tego narzędzia mogą korzystać jedynie te firmy, które mają swoje stacjonarne biuro. Firma lokalna w Poznaniu to doskonałe okoliczności, aby zainteresować się widocznością w Mapach Google. 

Firma lokalna w Poznaniu – dlaczego warto pozycjonować ją lokalnie?

Widoczność w wyszukiwarce pozwala na docieranie do potencjalnych klientów z całego świata, jednak w niektórych przypadkach lepiej zmniejszyć zasięg reklamy. Dlaczego najlepsze rozwiązanie dla poznańskiej firmy do lokalne pozycjonowanie? Poznań to jedno z największych i najbardziej rozwiniętych gospodarczo miast w Polsce. Jeśli prowadzisz biznes lokalny właśnie w tym obszarze, prawdopodobnie nie musisz martwić się o małą liczbę potencjalnych klientów. Dlatego też warto skupić się na odbiorcach lokalnych, bo to oni generują większość zysków w stacjonarnych firmach usługowych. Nie ma sensu zwiększać widoczności salonu fryzjerskiego w całej Polsce, bo z tego typu usług korzysta się zazwyczaj w miejscu zamieszkania lub pobytu. 

Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja pod kątem fraz kluczowych zawierających nazwę miasta, sprawi, że Twoja strona będzie wyświetlała się tylko tym użytkownikom, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani usługami firmy znajdującej się w tej konkretnej lokalizacji. 

Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google – jak to zrobić?

Wiesz już, że wirtualna wizytówka w Mapach Google może pomóc Ci zdobyć klientów lokalnych, ale jak dostać się do jednego z trzech pierwszych miejsc (na stronie wyników wyszukiwania wyświetlają się tylko trzy wizytówki)? Konieczna jest poprawna optymalizacja. Wizytówkę firmy tworzy się za pomocą narzędzia Google Moja Firma i tam też należy przeprowadzić konfigurację i zoptymalizować profil. Najważniejsze jest to, aby uzupełnić jak najwięcej danych na temat firmy i jej działalności. Dane teleadresowe i link do strony to podstawa, ale warto nasycić profil również opisami usług, zdjęciami, a także wpisami związanymi z firmą lub z branżą. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here