Jak wypromować firmę w Internecie?

Promowanie firmy w Internecie należy zacząć w przemyślany sposób. Na przykładzie sklepu internetowego pokażemy, jak pozyskać pierwszych klientów. Nie jest to łatwe zadanie, ale gdy już pierwsze kampanie reklamowe przyniosą skutek – później będzie znacznie łatwiej.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to pierwszy element, od jakiego powinniśmy zacząć reklamę naszej firmy. Zaletą tego rozwiązania jest to, że czasami jest ono darmowe, a nasze produkty same pojawiają się na dobrych miejscach. Dzieje się tak jednak zazwyczaj tylko w przypadku fraz o niskiej konkurencji, czyli takich, których szuka stosunkowo niewiele osób. By uzyskać lepszy efekt, potrzebne są płatne działania. Zgłoszenie się do firmy pozycjonującej pomoże nam zrozumieć, czego potrzebuje nasza witryna. Działania należy zacząć od jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Następnie wprowadza się linkowanie oraz katalogowanie. Pierwsze efekty powinno się zobaczyć już po kilku tygodniach.

Marketing szeptany

Marketing szeptany to wrażliwa kwestia – trzeba uważać, by nie przesadzić ze stosowaniem tej metody. Gdy tak się stanie, klienci mogą zorientować się, że to my stoimy za pozytywnymi wpisami w Internecie, a wtedy wizerunek firmy może na tym ucierpieć. Jeśli jednak powierzymy sprawę fachowcom, możemy oczekiwać bardzo dobrych rezultatów. Ta forma marketingu sprawdza się, gdy trzeba wypromować nowy produkt. Może nim być sklep internetowy, lub rzeczy z jego asortymentu. Pozytywne opinie pisane przez użytkowników sieci mają wyraźny wpływ na decyzje zakupowe. Przed samym zakupem ludzie często przeglądają opinie o danej rzeczy na forach internetowych. Odpowiednio prowadzony marketing szeptany może w wyraźny sposób zwiększyć konwersję i zbudować dobry odbiór produktu.

Płatne kampanie w Google

Rozpoczęcie płatnych kampanii w Google jest niezbędne wtedy, gdy oczekujemy natychmiastowych rezultatów. By taka kampania okazała się skuteczna, najpierw trzeba zaplanować jej budżet. Nie może być on zbyt wysoki, bo wtedy pochłonie całą marżę, jaką posiadamy na sprzedaży produktu. Z drugiej strony nie powinien być też zbyt niski. Wtedy jest niemal pewne, że kampania nie przyniesie spodziewanych rezultatów, a nawet niewielkie pieniądze, jakie wydaliśmy okażą się zmarnowane. Profesjonalna agencja reklamowa, która posiada doświadczenie w planowaniu tego typu promocji powinna pomóc nam w całej organizacji reklamy.

Social Media

Działania w Social Media to kolejny newralgiczny punkt promowania w sieci. Dzisiaj ludzie spędzają mnóstwo czasu w mediach społecznościowych. Dotarcie do nich ze swoim produktem będzie niedrogim, ale bardzo skutecznym sposobem na jego promocję. Działania prowadzone być mogą na wiele sposobów – od tradycyjnego publikowania postów, po bardziej niekonwencjonalne metody, jak transmisje online. Efektywność działań można też wzmocnić stosując płatne reklamy. Podobnie jak w przypadku Kampanii Google, ich skuteczność zależy od wielu czynników, ale dobrze zaplanowane mogą przynieść świetne rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here