e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce zmienia się w bardzo szybkim tempie. Coraz więcej osób korzysta z internetu na swoich smartfonach. Nie ma w tym więc nic dziwnego, że robimy też zakupy przez internet właśnie za pomocą tych narzędzi. Jednak, aby nie być gołosłownymi posłużymy się raportem ,,E-commerce w Polsce’’ w 2020 roku przygotowanego przez firmę Gemius przy współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Co sprawia, że chętnie wykonujemy internetowe zakupy przy użyciu smartfona? 

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/rynek-e-commerce-w-polsce-i-coraz-wieksza-rola-telefonow/ 

Rynek e-commerce w Polsce 

Z raportu ,,E-commerce w Polsce’’ wynika, że w zestawieniu nadal na pierwszym miejscu wciąż króluje komputer przenośny, czyli inaczej laptop. Jest on w dalszym ciągu najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym przez respondentów do robienia zakupów online. Kolejne miejsca zajmuje telefon komórkowy, a także komputer stacjonarny. 

Sytuacja ta jednak inaczej prezentuje się w przypadku najmłodszych użytkowników internetu, czyli osób od 15 do 24 roku życia. Wsród takiej grupy smartfon jest głównym narzędziem wykorzystywanym do zakupów online.

Możemy więc zauważyć sporą różnicę w stosunku do najstarszej grupy badanych, w której telefony są wykorzystywane o wiele rzadziej.

Oto szczegóły raportu, które pokazują jakie urządzenia są najczęściej wykorzystane podczas zakupów w sieci:

  • laptop – 80%,
  • smartfon – 69%.,
  • komputer stacjonarny – 50%,
  • tablet – 24%,
  • czytnik e-booków – 1%.

Zakupy mobline – zmniejszenie napotykanych problemów

Do używania smartfonów do zakupów online przekonują użytkowników coraz lepiej skonstruowane strony (witryny internetowe). W znacznym stopniu zmniejszył się procent osób, które napotkały na trudności związane z zakupami na urządzeniach mobilnych. Chociaż nadal 80% badanych, którzy kiedykolwiek robili zakupy online za pomocą urządzeń mobilnych, napotkało jakieś trudności.

Na co narzekają użytkownicy sklepów online?

Najczęstszymi problemami, na które napotykają internauci są niewygodne formularze. Prawie połowa, bo aż 45% badanych uznało to za irytujące. Kolejnym problemem jest niedostosowanie stron zakupowych do urządzeń mobilnych. Osoby do 24 roku życia częściej wymieniały brak aplikacji mobilnej sklepu internetowego oraz niewygodny sposób płatności. Młodzi ludzie częściej niż inne grupy wiekowe wskazują również na  niewygodny sposób płatności. Co ciekawe, wraz z wzrostem wykształcenia wsród badanych rośnie odsetek polerów związanych z wygodą użytkowania urządzeń mobilnych w procesie zakupowym.Osobom po 50 roku życie przeszkadzały z kolei zbyt małe litery i co za tym idzie słaba czytelność strony.

Zobacz też: http://www.itcgrupa.pl/maly-zus-plus-co-warto-o-nim-wiedziec/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here