Większość polskich firm posiada własne strony internetowe lub wystawia produkty na sprzedaż w sieci. Internetowe zakupy są popularne, a przeciętny Polak zdobywa wiedzę o usługodawcach i producentach wyłącznie za pośrednictwem wyszukiwarek. Dlaczego firmom opłaca się inwestować w pozycjonowanie? Co zyskuje się dzięki działaniom SEO?

Pozycjonowanie a wzrost sprzedaży

Jeżeli firma chce zwiększyć sprzedaż produktów lub usług, z pewnością powinna zainwestować w usługi, które oferuje agencja interaktywna. Warszawa jest ogromnym, konkurencyjnym rynkiem, dlatego dotarcie z ofertą do klientów wymaga przeprowadzenia odpowiednich działań. Pozycjonowane strony firmowe są lepiej widoczne w sieci, co oznacza, że klienci częściej odwiedzają witrynę i decydują się na skorzystanie z prezentowanej na niej oferty. Co ważne, pozycjonowanie stron Warszawa jest niezbędne także z tego powodu, że z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95 procent wszystkich internautów w kraju. Brak widoczność w Google jest równoznaczny z utratą zainteresowania klientów i spadkiem sprzedaży.

Poprawa wizerunku firmy

Działania SEO sprawiają, że witryna znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, a to przekłada się na poprawę jej prestiżu i wizerunku. Efektywne pozycjonowanie podnosi rozpoznawalność marki na rynku i pozwala dotrzeć do większej grupy odbiorców produktów lub usług. Nawet gdy osoba z grupy docelowej nie zna marki, może dotrzeć do jej oferty poprzez wpisanie odpowiednich fraz w wyszukiwarkę. Przykładowo, frazy kluczowe związane z odbiorem odpadów pobudowlanych, doprowadzą do stron internetowych firm zajmujących się dostarczaniem kontenerów i wywozem gruzu. Zainteresowany może nie znać nazw lokalnych firm z branży, lecz wyszukiwarka wskaże użytkownikowi, gdzie powinien się kierować. Firmy, których oferty nie znajdzie się w wyszukiwarce, wydają się mniej wiarygodne, gdyż pojawia się obawa, że unikają reklamy w sieci z powodu nierzetelnego wykonywania usług.

Kampania skierowana wyłącznie do grupy docelowej

Pozycjonowanie strony internetowej pozwala dotrzeć z ofertą do grupy docelowej, a nie do przypadkowych odbiorców. Reklama w radio lub w telewizji jest prezentowana wszystkim słuchaczom lub widzom, bez względu na to, czy jest dla nich interesująca. Może się okazać, że spot wysłuchały bądź obejrzały jedynie te osoby, które są nim niezainteresowane. W przypadku reklamy w sieci, taka obawa nie zachodzi. Samo wpisanie odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę jest sygnałem, że właśnie ten użytkownik chce poznać daną ofertę, co zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z niej od razu lub w przyszłości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here