Tworzenie sklepu internetowego w 2021

Każdy kto zastanawiał się nad wejściem, w roku 2020 do sieci internetowej słyszał pewnie w radiu, telewizji lub czytał, że nie jest jedynym z takim pomysłem. W roku 2020, wiosną, rozpoczęła się fala migracyjna firm do internetu. Sklepy internetowe otwierały sklepy odzieżowe, elektroniczne, a nawet spożywcze. Rok 2020 dał rekordową liczbę nowo otwartych sklepów internetowych. Czy warto jeszcze wejść do internetu? I czy możliwe jest odniesienie sukcesu?

Nie każdy sklep internetowy odnosi sukces

Według danych Design Cart średnio 1 na 8 nowo powstałych sklepów internetowych odnosi sukces. Mało? Wcale nie. Analizując tę liczbę musisz wiedzieć, że wiele nowo powstałych sklepów internetowych jest otwierana przez niedoświadczonych sprzedawców, którzy dodatkowo nie znają się na programowaniu. Każdy może otworzyć sklep internetowy, ale ten musi spełniać odpowiednie standardy aby użytkownik naznaczył go jako ten wartościowy. Osoba nieznająca języków webowych nie jest w stanie dostosować sklepu internetowego do standardów wizualnych, funkcjonalnych. Taki sklep internetowy nie tylko nie jest dopracowany funkcjonalnie i graficznie, nie jest też odpowiednio promowany. Sklep internetowy bez promocji nie jest w stanie osiągnąć jakiegokolwiek sukcesu dzisiaj. Sklep „upośledzony” funkcjonalnie, czy graficznie, nawet jeśli jest promowany nie osiągnie sukcesu.

Mamy więc tutaj dwa główne zagadnienia związane z sukcesem sklepu internetowego: sam sklep internetowy oraz marketing. Aby osiągnąć sukces oba zagadnienia muszą zostać rozwiązane profesjonalnie.

W raz ze wzrostem sklepów internetowych wzrosła ilość użytkowników

To prawda, że w 2020 roku odnotowaliśmy rekordowy przyrost sklepów internetowych, ale i jeszcze większy proporcjonalnie rekord odnotowaliśmy po stronie przyrostu nowych aktywnie kupujących użytkowników internetu. Stosunek nowych użytkowników do nowych sklepów sugeruje i tak, że sklepy internetowe działające aktywnie, w internecie powinny zwiększyć swoje dochody. Oznacza to, że w 2021 roku będzie bardziej opłacało się otworzyć sklep internetowy niż jeszcze dwa lata temu.

Co zrobić by sklep internetowy odniósł sukces?

Jak wcześniej wspomniałem biznes e-commerce można podzielić na dwa główne zagadnienia. Są nimi samo narzędzie sprzedaży czyli sklep internetowy oraz promocja sklepu internetowego. Promocję sklepu internetowego zaczynamy od jego optymalizacji. Jeżeli zadbamy o to by sklep internetowy był na wysokim poziomie, a prowadzona promocja sklepu internetowego była profesjonalna to przy odpowiedniej wytrwałości dopniemy swego i osiągniemy sukces. Ale co to w ogóle znaczy, że sklep internetowy jest profesjonalny? Tu przydaje się analiza konkurencji. Wystarczy, że podpatrzymy czym wyróżniają się sklepy internetowe konkurencji i zastosujemy podobne rozwiązania, a najlepiej jeszcze je udoskonalimy. Profesjonalny sklep internetowy oprócz ponadprzeciętnej funkcjonalności świeci przykładem jako wzór współczesnych standardów designerskich z wyraźną nutą indywidualności. Przykłady takich sklepów internetowych możemy zobaczyć pod tym linkiem. Takiego sklepu nie wykonamy niestety sami i musimy udać się do specjalistów z agencji interaktywnej.

W 2021 roku dalej będzie opłacało się otworzyć sklep internetowych. Na pewno będziemy się musieli bardziej skupić na cechach sklepu internetowego, które wyróżnią nas na tle konkurencji oraz na aspektach związanych z jego promocją w internecie. Sukces jest jednak jak najbardziej osiągalny, a wisienka na torcie jeszcze bardziej smaczna niż przed dwoma laty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here